دعوای هند و توییتر بالا گرفت

به گزارش آی تی گپ، غول شبکه اجتماعی آمریکایی توییتر با دولت هند وارد یک مناقشه شده و بیان کرد دستور دولت هند برای حذف بعضی اکانتها مغایر قانون این کشور است.

دعوای هند و توییتر بالا گرفت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند به توییتر دستور داده است بیش از هزار اکانت و پست را حذف کند که گفته می گردد اطلاعات غلط درباره اعتراضات گسترده کشاورزان علیه قوانین کشاورزی جدید منتشر می نمایند.

توییتر در پست وبلاگی اعلام نمود به بخشی از این درخواستها به طور کامل عمل ننموده است زیرا بر این باور است که مطابق با قانون هند نیستند. این اقدام، توییتر و مدیرانش را در مرکز یک طوفان سیاسی قرار داده است. دولت هند اقدام حقوقی علیه توییتر را تهدید نموده که ممکن است به جریمه یا زندانی شدن مقامات مسئول اجرای فرامین دولتی منجر گردد.

این اتفاق در شرایطی روی داده که ماهیما کائول، لابیست طراز اول توییتر در هند استعفا نموده است و همزمان توییتر برای مهار بحران فزاینده روابط عمومی تقلا می نماید.

نظرات عمومی در هند که یکی از بازارهای مهم توییتر است، دو دسته شده است. عده ای از وکلا می گویند توییتر باید به این دستور عمل کند یا آن را در دادگاه به چالش بکشد در حالی که فعالان از دولت برای استفاده از تمهیدات قانونی به منظور محدود کردن آزادی بیان انتقاد می نمایند.

وزارت فناوری اطلاعات هند اعلام نمود انتشار پست وبلاگ در توییتر پیش از ملاقات برنامه ریزی شده مدیران این شرکت و مقامات بلندپایه دولتی غیرمعمول بود و این نهاد بعدا پاسخ خواهد داد. اما به نشانه نارضایتی فزاینده از توییتر، وزارت فناوری اطلاعات هند بیانیه ای در پلتفرم کو (Koo) منتشر کرد که در آن تنها 41 هزار فالوئر دارد که کمتر از یک دهم فالوئرهایش در توییتر است.

پس از دستور دولت هند، توییتر بیش از 500 اکانت را به صورت دائمی معلق و اعلام نمود اکانتهای مذکور در دستکاری پلتفرم و اسپم دست داشتند اما دسترسی بسیاری دیگر را تنها در هند محدود کرد و توییتهای آنها همچنان در خارج از این کشور خوانده می گردد.

توییتر در کشوری با یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت که میلیونها نفر آنها کاربر اینترنت هستند و مورد استفاده نخست وزیر هند، وزیران کابینه وی و سایر رهبران هندی واقع شده است، با ریسک جدی آسیب دیدن روبروست. با شدت دریافت این اختلاف، بسیاری از سیاستمداران و کاربران هندی به پلتفرم رسانه اجتماعی هندی کو که سال گذشته در سبک توییتر راه اندازی شد، پیوسته اند.

هشتگ اپلیکیشن کو با 21 هزار پست و پس از آن هشتگ توییتر را ممنوع کنید روز چهارشنبه در هند ترند برتر توییتر شد.

عده ای در توییتر نظیر پیوش گویال، وزیر بازرگانی هند هفته جاری توییتهایی ارسال و اعلام نمودند من اکنون در کو هستم. گویال که 9.6 میلیون فالوئر در توییتر داشت، با ارسال توییتی از مردم خواست وی را در پلتفرم هندی دنبال نمایند. سامبیت پاترا، سخنگوی ملی حزب حاکم مودی و آمیت مالویا، مدیر IT وی روز چهارشنبه به کو پیوستند.

بر اساس گزارش رویترز، کو که لوگوی آن یک پرنده زرد است، اعلام نمود دانلودش در دو روز گذشته 10 برابر افزایش یافته و به بیش از سه میلیون رسیده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1582

به "دعوای هند و توییتر بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوای هند و توییتر بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید