درباره کوییک؛ جایگزین پیروز پراید 111

به گزارش آی تی گپ، اسفند ماه 95 بود که کوییک معرفی گشت. از آن زمان تا الان این خودرو به تدریج پیشرفت کرد تا الان که پس از تیبا 2، در رقابت تنگاتنگ با ساینا بر سر کسب مقام دوم پرتیراژترین محصول سایپا قرار گرفته است. البته این خودرو در تیپ های مختلف تولید می شود و اگر تمام آن ها را در نظر بگیریم، کوییک دومین محصول سایپا از نظر تیراژ تولید است.

درباره کوییک؛ جایگزین پیروز پراید 111

روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: حتی می توان آن را نسبت به پژو 206 نیز از این نظر برتر دانست. اگر 206 فاتح بلامنازع کلاس هاچ بک در دهه 80 بود، این موقعیت با توجه به کاهش شدید کیفیت، قدیمی شدن پلتفرم و قیمت گذاری غیرمنطقی آن در دهه 90 از دست رفت و در نهایت با پیشی دریافت سایپا از ایران خودرو سال 98 از نظر تیراژ تولید، موقعیت 206 به عنوان هاچ بکی مطمئن و پرتیراژ از دست رفت. این روز ها در بازار خودرو بیشتر خریداران به دنبال نمونه های کارکرده 206 که مربوط به سال های اول دهه 80 هستند می باشند.

اما کوییک ها در چند مدل وارد بازار شده اند؟ تا به امروز خیابان های ایران با چهار نوع از این خودرو آشنا شده اند: کوییک دنده ای ساده، کوییک اتوماتیک فول، کوییک اتوماتیک فول پلاس و کوییک. R مهم ترین نقط اشتراک چهار کوییک ارائه شده به بازار، شرایط پیشرانه آنهاست. این اتومبیل در تمام نسخه ها از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری بهره می برد که توانایی تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را دارد.

حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای این اتومبیل هم 160کیلومتر در ساعت است. مصرف همه کوییک ها حدود 7 لیتر در 100کیلومتر بیان شده و باک این اتومبیل هم 41لیتر ظرفیت سوخت دارد. یکی از مهم ترین وجوه تمایز کوییک با پراید 111 مجهزبودن آن به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است که این شاخصه نیز در تمام تیپ های کوییک مشترک است.

به غیر از آپشن هایی که میان همه کوییک ها مشترک است، کوییک اتومات فول و اتومات فول پلاس دارای کروز کنترل، چراغ بدرقه، شیشه دودی عقب، فرمان برقی و دی لایت نیز هستند. باز هم نسخه اتومات فول پلاس چند آپشن بیشتر از مدل اتومات فول دارد که شامل دکمه های کنترلی روی فرمان، سنسور فشار باد تایر، نویگیشن، دوربین عقب، تنظیم برقی راننده (سفارشی)، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای می شود.

دیگر نقطه قوت کوییک مجهزبودن تمام تیپ های آن به آپشن هایی همچون سنسور عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، آینه جانبی با تنظیم برقی و ترمز ضدقفل است. قطعا مهم ترین تفاوت فنی انواع کوییک ها نسبت به یکدیگر در گیربکس آنهاست که باعث ایجاد شتاب متفاوتی هم در آن ها می شود. کوییک دنده ای ساده و کوییک R دارای گیربکس 5 دنده دستی هستند که با کمک موتور این اتومبیل، شتاب 13ثانیه را به شما تقدیم می کنند.

اما کوییک اتومات فول و کوییک اتومات فول پلاس از گیربکس اتوماتیک CVT بهره می برند که اتفاقی کم سابقه در صنعت اتومبیل سازی کشور است. شتاب این دو کوییک هم 13.6ثانیه است. اما مهم ترین اختلاف ها این کوییک ها را باید در بخش آپشن ها جست وجو کرد.

اصلی ترین تفاوت این دو هم در این است که کوییک R از دو رنگ در بدنه و داخل کابین استفاده کرده و به همین دلیل آن را کوییک دو رنگ هم می نامند. این تیپ که در کارخانه پارس خودرو تولید می شود جزو زیباترین هاچ بک های داخلی است و سیتروئن C3 را به ذهن تداعی می کند. درحالی که کوییک ساده در بازار 130میلیون تومان است، کوییک R را می توانید با 148میلیون تومان خریداری کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1527

به "درباره کوییک؛ جایگزین پیروز پراید 111" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره کوییک؛ جایگزین پیروز پراید 111"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید