دبی سنج های ارزان قیمت به همت پژوهشگران اسفراین طراحی و ساخته شد

به گزارش آی تی گپ، پژوهشگران مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین پیروز به طراحی و ساخت دبی سنج های ارزان قیمت با هدف توسعه مدیریت منابع آبی شدند.

دبی سنج های ارزان قیمت به همت پژوهشگران اسفراین طراحی و ساخته شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مرتضی سعادت طرقی عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین از پیشرفت چشمگیر قرارداد پژوهشی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت توسعه مدیریت منابع آبی اطلاع داد.

سعادت با بیان اینکه آب سرمایه تمام انسان ها می باشد، اضافه نمود: بدون شک بحران کمبود آب یکی از بزرگترین چالش های انسان در حال حاضر است که تقریباً بیشتر کشور های دنیا با آن درگیر هستند. مدیریت منابع آب همیشه به عنوان یک راه چاره در روبرو با این چالش مطرح شده است. با معین بودن دقیق مقدار آب حاصل شده می توان مدیریت دقیق تری بر منابع آبی داشت، مقادیر تلفات را معین و در راستای کاهش آن کوشش کرد. عمده ترین روش مشخص مقدار آب حاصل شده استفاده از دبی سنج ها در تاسیسات آبرسانی می باشد. اما مشکل در قیمت بالای دبی سنج ها است.

این عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین به عنوان مجری طرح مطالعه، طراحی و ساخت دبی سنج های ارزان قیمت با هدف توسعه مدیریت منابع آبی در مورد جزئیات این طرح در ادامه گفت: این طرح در سال 1397 مورد تایید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان طرح ملی نهاده شد و فرایند اجرای طرح از ابتدای سال 1398 شروع شد.

وی با اشاره به اینکه با گذشت 10 ماه از اجرا، این طرح پیشرفت 60 درصدی داشته است و تا به امروز یک سیستم کالیبراسیون بر مبنای سرریز ها طراحی و ساخته شده است و صحت نتایج آن مورد تایید کارشناسان صنعت آب و فاضلاب نهاده شده است، اضافه نمود: مهمترین دستاورد این طرح کاهش قیمت تمام شده دبی سنج های کاربردی به وسیله ساخت نمونه های ابتکاری است که تا به امروز یک نمونه اولیه از آن ساخته و در مرحله تست و کالیبراسیون می باشد.

طرقی در انتها اضافه نمود: طبق برنامه زمان بندی ارائه شده تا یک سال آینده اجرای طرح به شکل پیروز به انتها خواهد رسید و امید داریم با اجرای این طرح گامی مهم در جهت مدیریت منابع آبی برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 763

به "دبی سنج های ارزان قیمت به همت پژوهشگران اسفراین طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی سنج های ارزان قیمت به همت پژوهشگران اسفراین طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید