خودروی تیارا استاندارد های 85 گانه را پاس می نماید، حل مسائل ریشه ای خودروسازی با واردات امکان پذیر نیست

به گزارش آی تی گپ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت های خودروسازی دنیا به طور میانه 5 درصد خالص فروششان را صرف R&D می نمایند که علت پیشرفت های امروز آن ها همین مسئله است، در حالی که در خودروسازی ما این عدد به 0.6 درصد می رسد!

خودروی تیارا استاندارد های 85 گانه را پاس می نماید، حل مسائل ریشه ای خودروسازی با واردات امکان پذیر نیست

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مراسم رونمایی از جدیدترین خودرو های مکس موتور در نمایشگاه خودروی تهران برگزار گردید که در ابتدای آن، سیدجواد حسینی کیا؛ نایب رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس گفت: شرکت ماموت با 86 زیرمجموعه گام های بزرگی برداشته است. باید شرایط کشور و شرایط تحریم و ندادن دانش فنی و امکانات را در نظر بگیریم. خودروی که امروز رونمایی می گردد، در این رنج قیمتی و کیفیت می تواند حرفی برای گفتن در بین خودرو های هم رده خود داشته باشد.

ماموت ظرفیت بالایی دارد

وی ادامه داد: ماموت ظرفیت فراوانی دارد و امروز بالای 4000 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد. خودرو را می توان به عنوان بهشت سرمایه گذاری برای جمع کردن نقدینگی در نظر گرفت و ظرفیت کلید زدن قطب خودروسازی منطقه به وسیله ماموت وجود دارد.

برطرف انحصار به وسیله ماموت

حسینی کیا در سرانجام سخنان خود بیان نمود: این کاری که ماموت انجام داد، بخشی از آن برطرف انحصار است که باعث می گردد تا خودروسازان در لول جهانی خودرو فراوری نمایند. باید دست تمام کسانی را که برای پیشرفت خودروسازی کشور کوشش مینمایند را بوسید.

مجلس در حال تنظیم آیین نامه واردات خودرو است

در ادامه این مراسم مهدی عسگری؛ نماینده استان البرز و عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه شرکت ماموت در استان البرز واقع شده و از سال 1372 فراوری را در بخش های مختلف آغاز نموده گفت: این شرکت قدم به قدم رشد نموده است و امروز یکی از مطالبات جدی مردم خودروی ایمن و با کیفیت است. این شرکت در این حوزه ورود کردند. با توجه به شرایط نارضایتی که مردم در حوزه خودرو دارند، مجلس در حال تنظیم آیین نامه واردات خودرو است.

واردات نسخه موقت است

وی ادامه داد: مسئله واردات، یک نسخه موقت است و ما ناچار شدیم به این سمت برویم و حل مسائل خودروسازی ما از این راستا به صورت ریشه ای اتفاق نمی افتد. حتما وقتی نسخه واردات را می نویسیم به منزله یک راه چاره اساسی تلقی نمی گردد و باید بحث انتقال تکنولوژی و ساخت داخل اتفاق بیفتد. با توجه به سال فراوری دانش بنیان، یکی از دلایل پیشرفت صنعت کشور ها این است که به حوزه تحقیق و توسعه توجه جدی نموده اند.

در کشور ما 0/8 درصد gdp صرف تحقیق و توسعه می گردد!

عسگری بیان نمود: کشور کره 4.8 کل gdp خود را صرف r&d می نماید که به این نقطه رسیده است. در کشور ما 0/8 درصد gdp صرف تحقیق و توسعه می گردد. اگر بخواهیم صنعت خودرو را متحول کنیم، این اعداد حتما باید تغییر کند.

او گفت: کاری در کمیسیون صنایع با همکاری کمیسیون آموزش تحت عنوان قانون جهش فراوری دانش بنیان اجرا شده است که مشوق های بسیار عالی در این زمینه قرار داده شده است. یکی از مهم ترین این مشوق ها این است که هزینه های هر شرکتی که بخش تحقیق و توسعه انجام بدهد، عین هزینه به عنوان مالیاتش محسوب می گردد و نه به عنوان هزینه های معاف از مالیات، بلکه به عنوان اعتبار مالیاتی آن شرکت تلقی می گردد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در سرانجام سخنان خود گفت: در بحث خودرو، شرکت های جهانی به طور میانه 5 درصد خالص فروششان را صرف r&d می گردد که علت پیشرفت های امروز آن هاست. در کشور ما آمار دقیقی منتشر نشده، اما با یک ارزیابی نسبی متوجه شدیم، تقریبا 0.6 درصد در خودروسازی صرف r&d می گردد و از ظرفیت های موجود استفاده نمی گردد.

تیارا؛ کراس اووری خانوادگی

در ادامه نیز بابک وطن خواه؛ مدیرعامل شرکت مکث موتور با بیان اینکه در سه ماه گذشته تلاطمی در سیاست گذاری در این حوزه وجود داشت، گفت: در زمانی که خودروی پیکاپ را رونمایی می کردیم، برای آغاز فراوری در سال جاری وعده دادیم. خودروی تیارا یک کراس اوور خانوادگی با 7 جایگاه، خطوط طراحی بدنه کاملا مجذوب کننده و فارغ از هر گونه زیورآلات اضافی است. خودرویی است که وقار لازم را برای خانواده ایرانی دارد.

مصرف سوخت 7/6 لیتر در هر 100 کیلومتر

وی ادامه داد: این خودرو به یک موتور 1500 توربو مجهز شده و گیربکس 6 دنده اتومات را دارد که نیرو را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می نماید و از نظر استاندارد آلایندگی یورو5 است و به راحتی قابل ارتقا به یورو6 است. مقدار مصرف سوخت 7/6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این خودرو حس رانندگی نرم و دلچسبی دارد و جاذبه های صدای خاصی در سیستم تعلیق وجود دارد، لذا رانندگی بسیار بی صدایی را تجربه خواهید کرد.

وطن خواه در سرانجام سخنان خود اضافه نمود: از نظر شتاب با دیدگاه خانوادگی طراحی شده است. آخرین امکانات و آپشن های خودرو های روز را دارد و کلیه 85 استاندارد را با رده بالا پاس می نماید. امیدواریم با عرضه این محصول به بازار، این پیام را به مشتریان بدهیم که مکث موتور با دید آینده به کار خودش ادامه خواهد داد. در نیمه دوم 1401 محصول جدیدی ارائه خواهیم کرد که مقرون به صرفه قیمت است. قرارداد هایی در مرحله امضا واقع شده است و به زودی یکی از خودرو های بسیار مناسب برقی به بازار ارائه خواهیم کرد و امیدواریم جایگاه خود را در این صنعت محکم تر کنیم.

به گزارش دانشجو، در انتهای این مراسم از جدیدترین محصولات مکث موتور از جمله کراس اوور تیارا رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2181

به "خودروی تیارا استاندارد های 85 گانه را پاس می نماید، حل مسائل ریشه ای خودروسازی با واردات امکان پذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی تیارا استاندارد های 85 گانه را پاس می نماید، حل مسائل ریشه ای خودروسازی با واردات امکان پذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید