خبرنگاران پرونده های سایبری استان سمنان 30 درصد کاهش یافت

به گزارش آی تی گپ، سمنان- خبرنگاران- رئیس پلیس فتا استان سمنان از کاهش 30 درصدی پرونده های سایبری در سال 99 اطلاع داد و گفت: مطلع سازی های عمومی، اقدامات پیشگیرانه و کشف پرونده های ورودی در کمترین زمان ممکن دلیل کاهش پرونده های سایبری بود.

خبرنگاران پرونده های سایبری استان سمنان 30 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ حسین صادقی عصر دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: 96 درصد پرونده های ورودی به پلیس فتا استان سمنان در سال 99 کشف شد.

وی اضافه کرد: در سال 99 با تحلیل آماری پرونده های ورودی ، بیشترین فراوانی جرایم مربوط به کلاهبرداری اینترنتی از افراد بود که بیش از 44 درصد از کل پرونده های استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرمجاز از حساب کاربران و هتک حیثیت در سال 99 بیشترین جرایم سایبری استان بود که در خیلی از موارد ضعف سوادرسانه ای، سهل انگاری و اعتماد نابجا باعث سرقت اطلاعات بانکی کاربران شد.

صادقی فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف(otp) را بهترین راه مقابله با کلاهبرداران سایبری دانست و بیان نمود: به دلیل امنیت بالا، احتمال افشای رمزهای یکبار مصرف وجود ندارد.

سرهنگ صادقی غفلت و سهل انگاری کابران را مهمترین عامل ایجاد جرم سایبری دانست و بیان نمود: غفلت، سهل انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی کاربران در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی می تواند زمینه ساز دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری شهروندان گردد و به همین دلیل پرونده هایی در پلیس فتا موجود است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان نمود: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می توانند مسائل خود را در مورد فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی و یا شماره تلفن 21824376 بیان نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1667

به "خبرنگاران پرونده های سایبری استان سمنان 30 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرونده های سایبری استان سمنان 30 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید