خبرنگاران فرهنگسرای بیرجند با ارتباط تصویری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد

به گزارش آی تی گپ، بیرجند - خبرنگاران - سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور روز چهارشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.

خبرنگاران فرهنگسرای بیرجند با ارتباط تصویری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران آیین افتتاح این طرح عمران شهری عصر چهارشنبه در آستانه نهم اردیبهشت روز شوراها به وسیله ارتباط تصویری با معاون اول رییس جمهوری در بیرجند برگزار گردید و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزیر کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و استانداران سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانسی حضور دارند.

شهردار بیرجند در این آیین که استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان حضور دارند، گفت: اجرای پروژه سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند سال 92 آغاز شد اما از سال 97 به صورت جدی در دستور کار نهاده شد و شاخص ترین اقدام و زیرساخت فرهنگی در خراسان جنوبی است.

محمدعلی جاوید اضافه نمود: این پروژه با زیربنای 6 هزار متر مربع و مساحت 23 هزار متر مربع با اعتبار 485 میلیارد ریال اجرا و تکمیل شد.

وی اعلام کرد: فرهنگسرای شهر بیرجند با ظرفیت 2 هزار نفر جزو 10 سالن برتر کشور است و با بهره برداری از آن، نیازمندی عمومی مرکز استان در برگزاری مناسبت های مهم ملی، مذهبی، رفاهی و استانی برطرف شد.

شهردار بیرجند گفت: آموزش کارهای هنری، تئاتر، طراحی و نقاشی و احداث آمفی تئاتر روباز از کاربری های تعریف شده در این مجموعه است.

وی ادامه داد: در ساخت این فرهنگسرای عظیم از با کیفیت ترین و بهترین مصالح استفاده و اعتبار آن از محل منابع داخلی شهرداری تامین شده است.

این آیین به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها همزمان با سالروز ولادت امام حسن (ع) برگزار گردید و فرهنگسرای عظیم بیرجند نیز به همین مناسبت با حضور ویدئوکنفرانسی معاون اول رییس جمهوری، استانداران سراسر کشور، مدیران کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، شهرداران و منتخبان شوراهای شهر و روستا به طور رسمی افتتاح شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و توسعه شهری و روستایی استان از اولویت های دولت در سال های اخیر بوده است.

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان - 15 مهر 1398 - برای چهار شهرستان مرزی استان تفاهم نامه هایی امضا شد که با اجرایی شدن این تفاهم نامه ها تحولات خوبی در شهرهای مرزی خراسان جنوبی رقم خورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1712

به "خبرنگاران فرهنگسرای بیرجند با ارتباط تصویری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرهنگسرای بیرجند با ارتباط تصویری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید