خبرنگاران فرماندار: هدفگذاری تخصیص اعتبار به محیط زیست کاشان دقیق نیست

به گزارش آی تی گپ، کاشان- خبرنگاران- فرماندار ویژه کاشان گفت: این شهرستان به دلیل اینکه برخوردار محسوب می شود، متاسفانه خیلی از اعتبارات تخصیص نمی یابد که این هدفگذاری غیردقیق است.

خبرنگاران فرماندار: هدفگذاری تخصیص اعتبار به محیط زیست کاشان دقیق نیست

علی اکبر مرتضایی روز سه شنبه در دیدار با رییس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان بیان نمود: این شهرستان با گستره جغرافیایی گسترده، جمعیت و واحدهای صنعتی بیشتر، مسائل بیشتری دارد که البته تلاش شده است در یک سال گذشته از طریق آمایش سرزمین این کاستی برطرف شود.

وی اضافه کرد: رعایت مقررات به طور قطع در دستور کار باشد اما اولویت بهره گیری از دانش و تجربه برای ارایه راهکار و کمک به حفظ واحدهای تولیدی است و در پاره ای از موارد به جای مخالفت صرف، شاید بتوان با یک مشاوره یا تذکر معضل را برطرف و از ایجاد تبعات دیگر پیشگیری کرد.

فرماندار ویژه کاشان گفت: زندگی بشر به محیط زیست وابستگی مستقیم دارد و ایجاد هرگونه ناهنجاری در این سیستم طبیعی، بر کیفیت زندگی اثرگذار است.

وی اضافه کرد: در روزگاری که صنعتی شدن و مسائل ناگزیر آن به سرعت عرصه های طبیعی را متاثر می سازد و محیط آسایش مردم تنگ تر می شود، بر حساسیت و اهمیت این حوزه بیش از پیش اضافه کرده می شود.

مرتضایی از خدمات مدیر پیشین و اقدام های انجام گرفته اخیر در اداره حفاظت محیط زیست کاشان قدردانی کرد و گفت: محیط زیست حوزه ای فنی و تخصصی است و با توجه به محدودیت امکانات و گستره محدوده جغرافیایی شهرستان، باید اذعان داشت که کارکنان این اداره یک سختی ویژه ای را تحمل می کنند.

وی بیان نمود: همین اهتمام موجب شده است که شهرستان کاشان با وجود شهرک ها و نواحی صنعتی گوناگون به عنوان متراکم ترین نقطه صنعتی ترین استان کشور، با تنوع آب و هوایی در حاشیه کویر همچنان محیطی مطلوب برای زندگی به شمار آید.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان نیز گفت: هر ساله اعتبارهای خوبی برای حفاظت محیط زیست شهرستان پیش بینی شده است که باید به دقت بررسی شود، علت تجمیع مسائل چیست.

مسعود خاندایی شرح داد: فرایند تخصیص و جذب بودجه در کمیته برنامه ریزی رصد می شود و بودجه ای که به هر دلیل جذب نشود، در سال های آینده به اولویت هایی اختصاص می یابد که دستگاه متولی توان جذب و هزینه کرد آن را دارد، ضمن اینکه لازم است بخشی از نیازهای اداری با خرید خدمت از بخش خصوصی تامین و نسبت به جذب مشارکت های مردمی برای انجام برخی طرح ها اقدام شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کاشان در ابتدای این دیدار تشریح کرد: این اداره با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در محیط اداری و نظارت بر محیط طبیعی روبه رو است، در حالی که برای پایش باید 500 کیلومتر جهت در سطح شهرستان طی شود.

الهیار دولتخواه با اشاره به جلوگیری از پراکندگی پسماندهای صنعتی و بسته شدن 16 چاله زباله اضافه کرد: امروزه با افزایش آگاهی شهفرایندان در حوزه محیط زیست، مطالبه گری ها افزایش یافته است که پاسخ درخور به آنها مستلزم برخی تجهیزات و بدنه کارشناسی قوی است.

شهرستان 368 هزار نفری کاشان با گستره چهار هزار و 392 کیلومترمربع و برخورداری از یک منطقه حفاظت شده، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1314

به "خبرنگاران فرماندار: هدفگذاری تخصیص اعتبار به محیط زیست کاشان دقیق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: هدفگذاری تخصیص اعتبار به محیط زیست کاشان دقیق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید