خبرنگاران طرح شتاب در شهرستان خواف خراسان رضوی شروع شد

به گزارش آی تی گپ، گناباد- خبرنگاران- طرح شتاب (شکوفایی فراوری و اشتغال برتر) با هدف حمایت از ایده های برتر در حوزه های کارآفرینی روز شنبه طی مراسمی در شهرستان خواف استان خراسان رضوی شروع شد.

خبرنگاران طرح شتاب در شهرستان خواف خراسان رضوی شروع شد

مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی در این مراسم که به صورت وبینار برگزار گردید، حمایت از ایده های برتر در حوزه های کارآفرینی و اشتغال را رویکرد مهم این پارک طی سالجاری ذکر کرد و گفت: باید ظرفیتهای بخشهای مختلف در این زمینه جهت دهی گردد.

سید ایمان شریعتی اضافه کرد: حمایت از ایده های پیروز و خلاقانه جوانان در حوزه کسب و کار یک ضرورت برای توسعه فراوریات، اشتغال و کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح شتاب در خواف و حمایت از ایده های برتر بستر این مهم را هموار می نماید ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی ایده هایی را که در قالب این طرح به تصویب برسند، مورد حمایت قرار می دهد.

فرماندار خواف هم در این مراسم گفت: حمایت از ایده های تازه اشتغال و کارآفرینی نقش مهمی در توسعه فرصتهای شغلی دارد و باید با بهره گیری از نظرات نخبگان و مسوولان ذیربط مورد حمایت قرار بگیرند.

حسین سنجرانی اضافه کرد: ارایه ایده های جدید و حمایت از خلاقیت و نوآوری در سیاستگذاری های اشتغال لازم است و موجب به فعلیت رساندن ظرفیتهای بالقوه و جهت دهی آنها در جهت توسعه و رونق اقتصادی شهرستان خواف می گردد.

وی ادامه داد: دولت توجه خاصی به حمایت از ایده های نو و برتر در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی دارد و باید از ظرفیت همه بخشها در این زمینه بهره گرفت.

فرماندار خواف گفت: تعهد اشتغال خواف طی سال گذشته برای دو هزار و 135 نفر بود که برای دو هزار و 151 نفر و بیش از میزان تعهد محقق شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار خواف هم گفت: طرح شتاب (شکوفایی فراوری و اشتغال برتر) با اهداف زمینه سازی برای تبدیل ایده به طرح و طرح به محصول، توسعه فرهنگ ایده پردازی برای کارآفرینی و اجرایی کردن ایده ها، شناسایی صاحبان ایده های نو و معرفی به شرکتهای شتاب دهنده و سرمایه گذار جهت حمایت اقتصادی به مدت دو هفته برگزار می گردد.

حسین اسدی توسعه کمی و کیفی کسب و کارهای کوچک مبتنی بر ایده های برتر، تشویق مردم و سرمایه گذاران خواف برای حل مسائل منطقه با بهره گیری از ایده های مولد و دستیابی به ساختار مناسب حمایتی از کسب و کارها را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه این طرح در محورهای کشاورزی، میراث فرهنگی و معادن برگزار می گردد اضافه کرد: بخش کشاورزی این طرح شامل گیاهان دارویی، کشاورزی هوشمند، شیوه های نوین انتقال آب و تغذیه دام، بخش میراث فرهنگی شامل بومگردی، صنایع دستی، گردشگری و موسیقی محلی، بسته بندی محصولات روستایی و صنایع دستی و بخش معادن این طرح نیز شامل فراوری گندله و استخراج کنسانتره است و ایده های نو در این زمینه ها به مدت دو هفته در کارگروههای تخصصی آنالیز و ایده های برتر جهت حمایت به پارک علم و فناوری خراسان رضوی و سرمایه گذاران معرفی می شوند.

شهرستان 150 هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن، و سلامی و 123 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در 267 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از 10 معدن عظیم سنگ آهن دنیا است که تامین کننده خوراک اولیه فراوری 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1665

به "خبرنگاران طرح شتاب در شهرستان خواف خراسان رضوی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح شتاب در شهرستان خواف خراسان رضوی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید