این 10 استان منتظر باران باشند، احتمال اختلال در پروازها

به گزارش آی تی گپ، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد تشدید آلودگی هوا در 7 کلان شهر از جمله تهران توصیه کرد در مصرف سوخت های فسیلی مدیریت بهینه اعمال گردد.

این 10 استان منتظر باران باشند، احتمال اختلال در پروازها

خبرنگاران: به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز با فعالیت سامانه بارشی در بعضی منطقه ها بوشهر، فارس، کرمان، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی رگبار پراکنده روی می دهد.

سامانه بارشی تقویت می گردد و بخش هایی از خوزستان، یزد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی را تحت تأثیر قرار می دهد که باعث رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف می گردد.

سه شنبه سامانه بارشی در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان باعث بارش های پراکنده و وزش باد می گردد و به تدریج از کشور خارج می گردد.

فردا و روز چهارشنبه برای استان های ساحلی دریای خزر بارش پیش بینی می گردد و در سایر منطقه ها کشور تا سرانجام هفته جو آرام و پایداری پیش بینی می گردد. بعلاوه تا روز چهارشنبه به علت سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و کلان شهرها از جمله تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد و تبریز افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

امروز و فردا خلیج فارس و روز دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: سکون نسبی هوا

زمان آغاز: دوشنبه 1402/10/11

زمان سرانجام: چهارشنبه 1402/10/13

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/10/11: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

سه شنبه 1402/10/12: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

چهارشنبه 1402/10/13: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در منطقه ها پرتردد ناسالم برای تمام گروه ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، بچه ها و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه های سنجش آلودگی به وسیله مراجع ذی صلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل مقدار آلودگی هوا.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان سرانجام: سه شنبه 1402/10/12

نوع مخاطره: بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک، در ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/10/11: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، یزد، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب ایلام، شمال و شرق هرمزگان و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

سه شنبه 1402/10/12: کرمان، جنوب یزد، غرب و شمال سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب یزد.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل ونقل جاده ای، ریلی و هوایی، پدیده مه، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، احتمال سیلابی شدن مسیل ها، احتمال طغیان رودخانه ها، احتمال آب گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه های موقت.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر، محدودیت در فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2406

به "این 10 استان منتظر باران باشند، احتمال اختلال در پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 10 استان منتظر باران باشند، احتمال اختلال در پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید