خبرنگاران تشدید نظارت بر فراوری فراورده دامی و شروع توزیع کود کشاورزی در تالش

به گزارش آی تی گپ، آستارا - خبرنگاران - شبکه دامپزشکی تالش از تشدید نظارت بر اماکن فراوری، بسته بندی و توزیع فرآورده های خام دامی و کشتارگاه ها اطلاع داد و جهاد کشاورزی این شهرستان توزیع سه هزار و 100 تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان را شروع کرد.

خبرنگاران تشدید نظارت بر فراوری فراورده دامی و شروع توزیع کود کشاورزی در تالش

میثم جعفری زاویه مدیر شبکه دامپزشکی تالش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از فعالیت تیم بازرسی ضربتی برای نظارت بر واحدهای فراوری و عرضه فراورده های دامی و کشتارگاه ها تا 14 فروردین ماه اطلاع داد.

او ادامه داد: بازرسان شبکه دامپزشکی در اجرای این طرح از 25 اسفند ماه تا امروز، از 247 واحد یا مرکز هدف طرح بازدید نموده و هفت پرونده تخلف را تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده اند.

وی گفت: در اجرای این طرح تا به امروز 130 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از سطح بازار و 2 هزار و 100 کیلوگرم لاشه دام از کشتارگاه کشف و معدوم شده است.

دامداران تالش 85 هزار راس دام سنگین و 260 هزار راس دام سبک را نگهداری می نمایند.

شروع توزیع کودهای شیمیایی به زارعان

رضا آقاجمالی مدیر جهاد کشاورزی تالش روز یکشنبه از شروع توزیع سه هزار و 100 تن انواع کود شیمیایی در بین زارعان اطلاع داد و کودها را از نوع ازته ، پتاسه و فسفاته اظهار داشت.

وی اضافه نمود: تالش دارای 16 هزار هکتار شالیزار و چهار هزار هکتار باغ کیوی است و کشاورزان جهت تهیه کود شیمیایی به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1648

به "خبرنگاران تشدید نظارت بر فراوری فراورده دامی و شروع توزیع کود کشاورزی در تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشدید نظارت بر فراوری فراورده دامی و شروع توزیع کود کشاورزی در تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید