بازسازی آپارتمان: خانه تاریخی محسنی اراک بازسازی و بهسازی می گردد

به گزارش آی تی گپ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، خانه تاریخی محسنی اراک بازسازی و بهسازی می گردد.

بازسازی آپارتمان: خانه تاریخی محسنی اراک بازسازی و بهسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مصطفی مرزبان گفت: در جلسه شورای فنی که با حضور معاون عمرانی استاندار مرکزی و اعضا جلسه تشکیل شد، کلیات طرح احیا بنای تاریخی خانه محسنی اراک با کاربری فرهنگی و نگاه ویژه به موضوع توسعه انسانی مورد تصویب نهاده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه نمود: با تصویب نهایی این طرح بزودی بازسازی و احیا آن با نظارت عالیه اداره کل میراث فرهنگی و با منابع اقتصادی بنیاد خیریه محسنی اجرا خواهد شد.

مرزبان اضافه نمود: در امسال بازسازی اضطراری دیوار پیرامون بنا و نیز اتاقهای ضلع شرقی بنا با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال به وسیله اداره کل میراث فرهنگی بازسازی شده و برآورد اعتبار برای بازسازی کامل این بنا در دست تهیه است.

وی گفت: بازسازی های اضطرای بنا، تقویت و لزوم استحکام بخشی پی ها، بازسازی بام و بازسازی سازه ها از مهمترین عملیات مورد احتیاج برای تکمیل این خانه تاریخی بشمار می رود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه خانه تاریخی محسنی بزرگترین خانه تاریخی استان است، گفت: این اثر تاریخی دارای یک حیاط اصلی و 5 حیاط اختصاصی است که با بهره گیری از روش معماری ایرانی احداث شده و دارای تزئینات عمده آجرکاری، کاشیکاری، گچبری و.... است و در حال حاضر نزدیک به 5 هزار متر مربع از این بنا به جای مانده است.

منبع: همگردی
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2006

به "بازسازی آپارتمان: خانه تاریخی محسنی اراک بازسازی و بهسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: خانه تاریخی محسنی اراک بازسازی و بهسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید