حدود 1700 روستا در سیستان و بلوچستان از آب محروم هستند

به گزارش آی تی گپ، حدود 3000 روستا در سطح استان فاقد شبکه آبرسانی هستند. حدود 1300 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می شوند و حدود 1700 روستا از همین آبرسانی های گاه و بی گاه تانکر ها نیز بی بهره اند.

حدود 1700 روستا در سیستان و بلوچستان از آب محروم هستند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دشتیاری، منطقه ای در جنوب بلوچستان است. گفتنی است که ساکنین تعداد زیادی از روستا های سیستان و بلوچستان مجبور به ساخت هوتک هایی برای جمع آوری آب باران هستند؛ هوتک هایی که در برخی موارد جان بچه ها این دیار را هم گرفته. چندی پیش خبر فوت پسر بچه 9 ساله ای که بعد از نجات دوستانش در داخل یکی از هوتک های سیستان و بلوچستان غرق شد، بازتاب رسانه ای پیدا کرد. عورکی یکی از چندین روستا از توابع شهرستان دشتیاری در جنوب این استان است که به شبکه آبرسانی مجهز نیست.

طبق آخرین برآورد ها، حدود 3000 روستا در سطح استان فاقد شبکه آبرسانی هستند. حدود 1300 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می شوند و حدود 1700 روستا از همین آبرسانی های گاه و بی گاه تانکر ها نیز بی بهره اند. اداره آب و فاضلاب با بهانه هایی مثل صعب العبوری دسترسی به روستا و عدم وجود جاده مناسب از فرستادن تانکر آب به این مناطق خودداری می کند.

به گفته مسئولین شرکت آبفای این استان تا پایان سال 99، تعداد 200 روستا به سیستم آبرسانی لوله کشی متصل خواهند شد. با این حال برای تجهیز تمامی روستا ها به لوله کشی شهری نیاز به تخصیص اعتبار 2000 میلیارد تومانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1245

به "حدود 1700 روستا در سیستان و بلوچستان از آب محروم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 1700 روستا در سیستان و بلوچستان از آب محروم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید