تغییرات در قوانین مهاجرتی انگلیس ، دسترسی به بریتانیا راحت تر می گردد؟

به گزارش آی تی گپ، بوریس جانسون در جدیدترین اظهاراتش به تسهیل قوانین مهاجرتی در بریتانیا اشاره نموده است.

تغییرات در قوانین مهاجرتی انگلیس ، دسترسی به بریتانیا راحت تر می گردد؟

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

خبرنگاران: خبرگزاری رویترز به نقل از بوریس جانسون بیان کرد که بریتانیا برای گگرددن بیشتر درهای خود به روی دانشمندان میخواهد تسهیلاتی در قوانین مهاجرتی خود ایجاد کند.

نخست وزیر بریتانیا در این خصوص گفته است: ما امروز در لایو فیسبوک اعلام می کنیم که در حال ایجاد تغییراتی در قوانین مهاجرتی هستیم تا بدین وسیله دسترسی به بریتانیا راحت تر گردد و بتوانیم پذیرای شمار بیشتری از دانشمندان و متخصصان علمی در دنیا باشیم.

راه سریع مهاجرتی که دولت جدید بریتانیا میخواهد در امسال آن را به اجرا درآورد با هدف جذب دانشمندان، نخبگان و متخصصان در زمینه های علم و فناوری طراحی شده است.

بر اساس این طرح که پس از رایزنی و مشورت با دانشگاه ها و موسسات علمی تدوین شده سقف رتبه بندی برای صدور ویزای نخبگان ویژه برداشته می گردد و معیارهایی جدید و ساده تر برای تایید اتوماتیک درخواست ها بر اساس قوانین کنترلی مهاجرت اضافه خواهد شد.

طرح یاد شده همچنین تسهیلاتی را برای افراد وابسته به متقاضیان واجد شرایط فراهم و دسترسی به بازار کار بریتانیا را تسهیل می نماید. بر این اساس دیگر نیازی به ارائه یک پیشنهاد کار قبل از ورود به خاک بریتانیا نخواهد بود.

دفتر نخست وزیری بریتانیا با تاکید بر موارد یاد شده همچنین یادآور شده که قرار است به موجب این طرح مساعدت های اقتصادی مضاعف برای دانشمندان و محققانی که پیش از اجرایی شدن برکسیت در پی دریافت این یاری ها از اتحادیه اروپا بودند، فراهم گردد.

این ادعای نخست وزیر بریتانیا در حالی مطرح می گردد که کند و پیچیده تر شدن جذب نیروهای متخصص توسط کارفرمایان در بریتانیا که از نیمه دوم سال 2016 به تدریج شروع شده پیشتر به عنوان یکی از نگرانی های عمده مطرح در مورد تبعات اجرایی شدن برکسیت عنوان شده است.

بوریس جانسون که پیش از این سابقه اظهارنظر های جنجالی و غیرمنتظره را در طول دوران تصدی سمت های مختلف اجرایی در کارنامه دارد توضیات بیشتری در باره تغییرات در نظرگرفته شده برای سیاست های مهاجرتی کشورش ارائه نکرد.

منبع: چمدان
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 374

به "تغییرات در قوانین مهاجرتی انگلیس ، دسترسی به بریتانیا راحت تر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات در قوانین مهاجرتی انگلیس ، دسترسی به بریتانیا راحت تر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید