تصویب طرح اقدام شهرداری به ارائه لایحه سوخت های زیستی و بیوروانکاو

به گزارش آی تی گپ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه سوخت های زیستی و بیوروانکاو را به تصویب رساندند.

تصویب طرح اقدام شهرداری به ارائه لایحه سوخت های زیستی و بیوروانکاو

به گزارش خبرنگاران، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه سوخت های زیستی و بیوروانکاو در دستور کار قرار گرفت که در جریان بررسی این لایحه زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ما در گذشته مصوبه ای داشتیم که براساس آن الزام شده بود تا شهرداری تهران به سمت انرژی های پاک و بهره گیری از آن ها حرکت کند.

وی اضافه کرد: این اقدام ضروری است؛ اما در حوزه جایگزین کردن منابع، مواد سوختی مانند روغن فقط بخشی از وظایف در حیطه اختیار شهرداری تهران است. ساعت ها روی این طرح کار شده زیرا طرح بدون نگاه کارشناسی، شهرداری تهران را با مشکل روبرو می کند و شهرداری در قالب آن مکلف است با دیگر دستگاه ها تعامل داشته باشد و از طریق تعامل با شورای عالی استان ها موضوع را پیگیری کند.

وی تأکید کرد: ما از شهرداری تهران خواسته ایم در راستا استحصال مواد در قالب مطالعات اجرا شده عمل کند و طرح های توجیهی ارائه کند. بررسی های زیادی نیز در حوزه بیواتانول انجام شد و می توان در قالب طرح های مشارکتی در این حوزه عمل کرد.

نوری با بیان اینکه تهران پایتخت کشور است اما از لحاظ شاخص های توسعه در رتبه پایینی قرار گرفته است، اضافه کرد: ما به عنوان مجلس محلی باید در زمینه توسعه این شاخص ها مطالبه گری کنیم.

به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با رأی موافق خود طرح الزام شهرداری تهران برای بهره گیری از سوخت های زیستی و بیوروانکاو را به تصویب رساندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 921

به "تصویب طرح اقدام شهرداری به ارائه لایحه سوخت های زیستی و بیوروانکاو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح اقدام شهرداری به ارائه لایحه سوخت های زیستی و بیوروانکاو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید