تحریم های آمریکا؛ بهانه ای برای بیرون راندن روسیه از بازار اروپا

به گزارش آی تی گپ، رئیس دومای روسیه با اشاره به اینکه دلیل اصلی اعمال تحریم های آمریکا، بیرون راندن این کشور از بازار کشورهای اروپایی است، گفت: مسکو با کشورهایی مانند چین، ایران و ترکیه که در وضعیت مشابه قرار گرفته است، دائماً در حال رایزنی است.

تحریم های آمریکا؛ بهانه ای برای بیرون راندن روسیه از بازار اروپا

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه شب گذشته در یک برنامه زنده از شبکه اول تلویزیون این کشور، گفت تحریم های آمریکا علیه مسکو نه به خاطر پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه، بلکه هدف اصلی آن بیرون راندن این کشور از بازارهای اروپایی است.

وی ابراز اطمینان کرد: در هر صورت این تحریم ها به هر بهانه ای اعمال میشدند. همینکه روسیه آغاز به توسعه نموده و به کشوری قدرتمند و به خصوص دارای سیاست خارجی مستقل تبدیل شد، اعمال تحریم ها علیه مسکو دیگر اجتناب ناپذیر شدند.

والودین با اشاره به اینکه روسیه می بایست راهی برای فایق آمدن بر این چالش پیدا کند، اضافه کرد: رکورد مالی ناشی از تحریم های غرب دیگر چند سالی است که پشت سر گذاشته شده است. ما به خوبی قدرت مقاومت در برابر تحریم ها را داریم و می توانیم اجرای تعهدات خویش نزد مردم کشور خودمان را ادامه دهیم.

این مقام پارلمانی اضافه کرد: این واقعیت که کریمه اکنون دیگر بخش غیرقابل تفکیک خاک روسیه است، تنها بهانه ای برای اعمال تحریم های ضدروسی بود و نه دلیل واقعی آن. مسئله این است که آمریکا خوشش نمی آید که ما مبادلات بازرگانی گسترده ای با کشورهای اروپایی داریم. به همین دلیل برای بیرون راندن روسیه از بازار مالی اروپا، تحریم ها علیه مسکو را اعمال نموده و سعی دارد تا شرکای اروپایی ما را از ادامه همکاری ها با روسیه بترساند. موضع گیری مقامات واشنگتن درباره طرح خط لوله گاز جریان شمالی-2 دقیقاً این مسئله را ثابت می نماید.

به عقیده والودین، صحبت بر سر جنگ های تجاری است که ایالات متحده علیه روسیه و چین براه انداخته است. وی اضافه کرد: البته در چنین شرایطی روسیه همچنان مایل به گفت وگو، هم با طرف آمریکایی و هم با شرکای اروپایی خود است. ضمن اینکه مقامات مسکو با همه کشورهایی که در شرایط مشابه روسیه قرار دارند، از جمله چین، ایران و ترکیه، رایزنی های مرتبی را انجام می دهند تا برای فایق آمدن بر عواقب اقدامات تحریمی غرب، تدابیر مشترک لازم در نظر گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 280

به "تحریم های آمریکا؛ بهانه ای برای بیرون راندن روسیه از بازار اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های آمریکا؛ بهانه ای برای بیرون راندن روسیه از بازار اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید