برای خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه نماییم؟

به گزارش آی تی گپ، موضوع تجهیز مطب و آزمایشگاه برای افرادی که قصد تاسیس مطب یا آزمایشگاه را دارند بسیار مهم است. اگر قصد خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی را دارید بهتر است این مقاله را به دقت مطالعه نموده تا اطلاعات مورد احتیاج برای خرید این تجهیزات را کسب کنید.

برای خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه نماییم؟

معین کردن قطعات کامل تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای خرید می تواند کار آسانی باشد. خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی شباهت زیادی به خرید یک خودرو دارد. برندها و مدل های مختلفی برای انتخاب وجود دارد و بعلاوه فروشندگان مختلفی نیز در دسترس هستند. در ادامه 6 مورد را که هر مدیر آزمایشگاه یا مطب باید قبل از خرید تجهیزات به آنها توجه کند، گرد آورده ایم.

  1. معین کنید به چه تجهیزاتی احتیاج دارید

وقتی برای خرید یک وسیله نقلیه نو می روید، یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که آیا به سواری، کامیون یا وانت احتیاج دارید. به طور مشابه، هنگام آغاز خرید انواع تجهیزات پزشکی بیمارستانی یا مطب و آزمایشگاهی، باید دقیقاً بدانید که به چه چیزی احتیاج دارید. در نظر بگیرید که آیا مارک یا مدل خاصی وجود دارد که به آن احتیاج دارید و بعلاوه ویژگی هایی که برای مطب یا آزمایشگاه شما ضروری هستند. قبل از آغاز خرید، بدانید دقیقا چه می خواهید.

  1. فروشندگان را مقایسه و ارزیابی کنید

فروشندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی شامل فراوری نمایندگان و تامین نمایندگان تا سایت های حراج آنلاین را شامل می گردد. خرید انواع تجهیزات پزشکی خانگی و آزمایشگاهی به طور مستقیم از سازنده اغلب به معنای خرید تجهیزات نو است که باید شامل گارانتی و قرارداد خدمات باشد. مزیت بزرگ خرید مستقیم از فراوری نماینده این است که این شرکت در خصوص ابزارهای خود مطلع است و می تواند بیشترین اطلاعات و پشتیبانی را ارائه دهد.

  1. در خصوص خدمات پس از فروش محصول تحقیق کنید

هنگامی که ضمانت ها به خاتمه می رسد، هنوز این احتمال وجود دارد که مسئله ای در تجهیزات شما به وجود بیاید. در صورت خرابی به جای پرداخت هزینه به تعمیرکاران از خدمات پس از فروش محصول بهره ببرید. در صورت بروز خرابی، این کار می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. بنابراین هنگام خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی گرفتن قرارداد خدمات پس از فروش سودمندتر است.

  1. آنالیز بازخوردهای سایر کاربران

هنگامی که آماده خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی هستید، در خصوص تجهیزات و فروشنده تحقیق کنید. کامنت ها را در صفحه محصول بخوانید تا ببینید آیا سایر کاربران با تجهیزات مشابه مسئله ای داشته اند یا خیر. این کار می تواند به شما در تصمیم گیری در خصوص خرید یاری کند. بعلاوه باید ببینید که آیا مشتریان قبلی محصول را توصیه می نمایند؟

بعلاوه می توانید از همکاران خود پرس و جو کنید. بعضی از موسسات قراردادهایی با تامین نمایندگان دارند که به آنها امکان می دهد تجهیزات و لوازم را با نرخ تخفیف دریافت نمایند. قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید از اطراف تحقیق کنید.

  1. در خصوص هزینه های تعمیر تحقیق کنید

شما می توانید درباره هزینه های تعویض برای برندها و مدل های خاص تحقیق کنید. این کار می تواند به شما یاری کند در صورت گذراندن زمان دشواری بین دو قطعه مختلف تصمیم درستی بگیرید. داشتن توانایی تعمیر ابزار خود با هزینه کمتر می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند ؛ حتی اگر هزینه آن در هنگام خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کمی بیشتر باشد.

  1. ببینید چه آموزشی ارائه می گردد

با خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، تیم مطب یا آزمایشگاه شما باید نحوه استفاده از آن را بیاموزد. بعضی از شرکت ها ممکن است ابزارهای آموزشی آنلاین را ارائه دهند، در حالی که بعضی دیگر ممکن است کتابچه های راهنما به شما بدهند. اگر خرید بزرگی انجام می دهید، گاهی اوقات فراورینمایندگان آموزش در محل دستگاه را ارائه می دهند تا بتوانید نحوه استفاده از آن را از کارشناسان بیاموزید. سطح تجربه کارکنان شما با نوع تجهیزات به شما یاری می نماید تا احتیاج خود را به برنامه های آموزشی معین کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1973

به "برای خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه نماییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه نماییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید