برای اولین بار در مشهد؛ احداث 10 صندلی سوخت تک سکو در مناطق مختلف شهر

به گزارش آی تی گپ، معاونت مالی شهرداری مشهد برای نخسنین بار متولی احداث 10 صندلی سوخت تک سکو در مشهد شد.

برای اولین بار در مشهد؛ احداث 10 صندلی سوخت تک سکو در مناطق مختلف شهر

به گزارش خبرنگار از ،سید مهدی نعمتی خیرآبادی رئیس اداره سرمایه گذاری های نوین معاونت مالی شهرداری مشهد گفت: پروژه احداث 10 صندلی سوخت تک سکو از اوایل سال 97، به عنوان یکی از پیچیده ترین و برترین پروژه های این اداره در دستور کار نهاده شد.

وی توضیح داد: علی رغم وجود سابقه عدم تحقق این پروژه در دیگر شهر های کشور، این بار شهرداری مشهد با بهره گیری از شیوه های نوین در برنامه ریزی و اجرا، با همکاری نهاد های مختلف سازمانی و بخش خصوصی به این پروژه ورود پیدا کرد.

رئیس اداره سرمایه گذاری های نوین معاونت مالی شهرداری مشهد گفت: این پروژه به دلایل مختلفی از جمله نبود اراضی مناسب برای اجرای پروژه و همچنین مقرون به صرفه نبودن اختصاص پلاک های بزرگ مقیاس مورد توجه بخش خصوصی قرار نگرفت، در نتیجه با توجه به مالکیت و مدیریت شهرداری در بخش زیادی از فضا های شهری، پروژه با مشارکت کلیه نهاد های داخل مجموعه شهرداری از جمله معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی، کمیته مبلمان شهری، سازمان حمل و نقل ترافیک شهری کلید خورد.

نعمتی خیرآبادی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد متولی تخصیص زمین پروژه و بخش خصوصی عهده دار عملیات تامین، تجهیز و بهره برداری خواهد بود، اضافه نمود: همکاری دیگر نهادها، چون سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت پالایش پخش فرآورده های نفتی منجر به شناسایی مکان های مناسب برای اجرای پروژه و تسریع در روند جذب سرمایه گذار شد.

وی توضیح داد: این پروژه نقش بسزایی در بهبود سوخت رسانی به شهروندان و زائرین به واسطه توزیع مناسب صندلی ها خواهد داشت؛ از دیگر منافع این پروژه برای شهر مشهد، سهولت در امر دسترسی، کاهش سفر های درون شهری، کاهش متوسط زمان سوخت گیری و کاهش آلودگی زیست محیطی خواهد بود.

رئیس اداره سرمایه گذاری های نوین معاونت مالی شهرداری مشهد با اشاره به شرایط برگزاری تشریفات و اطلاع رسانی همگانی این پروژه مالی،گفت: در طراحی پروژه مجموعه صندلی های سوخت در مقیاس کوچک تک سکو اگرچه سختگیری های فنی از سوی شهرداری وجود داشت، اما سعی شد توجیه مالی مناسبی برای پروژه در نظر گرفته گردد و یک مدل مالی عادلانه و سودآور طراحی و در یک سازو کار شفاف در اختیار مجموعه های خصوصی توانمند قرار گیرد.

/ف. س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 238

به "برای اولین بار در مشهد؛ احداث 10 صندلی سوخت تک سکو در مناطق مختلف شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار در مشهد؛ احداث 10 صندلی سوخت تک سکو در مناطق مختلف شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید