بخشنامه جدید ، اعلام وظایف فرهنگیان شاغل در مدارس کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش آی تی گپ، کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با صدور بخشنامه ای، نقش ها و وظایف فرهنگیان شاغل در مدارس سراسر کشور را به ادارات کل استان ها ابلاغ کرد.

بخشنامه جدید ، اعلام وظایف فرهنگیان شاغل در مدارس کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، با توجه به شرایط خاص کشور در مواجهه با بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت و ایمنی معلمان و همکاران پرتلاش وزارت آموزش و پرورش که همواره در شرایط سخت کشور با تکیه بر شایستگی های خویش، پیشگام بوده اند و در این برهه حساس کشور نیز با ایجاد نهضت ملی جهاد آموزشی، جلوه هایی زیبا از خلاقیت و نوآوری را در آموزش و پرورش دانش آموزان به منصه ظهور کشاندند و یک بار دیگر جایگاه خویش را در سبد تقاضای اجتماعی جامعه رفعت بخشیدند، کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بخشنامه ای مبنی بر شرح وظایف و مسؤولیت های همکاران شاغل در مدارس را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

در متن این بخشنامه به تفکیک به شرح وظایف مدیران و معاونین مدرسه، آموزگاران و دبیران، معاونین پرورشی و تربیت بدنی یا مربی پرورشی، مربی بهداشت مدرسه، مشاور مدرسه، تشکل های دانش آموزی به ویژه سفیران سلامت و سرایداران و نیروهای خدماتی، پرداخته شده است.

در این بخشنامه تأکید شده است که لازم است تمام همکاران مدرسه به منظور تحکیم، هماهنگی و یکپارچگی اقدامات در دست اجرا، متن کامل این بخشنامه مطالعه کنند.

بر اساس این بخشنامه دستگاه های اجرایی موظف هستند:

- دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تأمین امکانات بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و نظیر آنها برای استفاده کارکنان خود اقدام کنند.

-ارائه آموزش های لازم به کارکنان، نصب پیام ها و علائم هشداردهنده جهت آگاهی مراجعان برای تعامل مناسب با شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا و رعایت نکات بهداشتی در محیط اداری

-کلیه مکاتبات اداری بین دستگاه های اجرایی و واحدهای تابعه دستگاه ها باید از طریق شبکه دولت و اتوماسیون اداری انجام شود و از پذیرش اسناد و مدارک و مکاتبات اداری که به صورت فیزیکی و غیرالکترونیکی ارسال می شود خودداری شود.

همچنین تمام خدمات دستگاه های اجرایی به روش های زیر ارائه خواهد شد:

-ارائه خدمت به صورت الکترونیکی از طریق میز خدمت الکترونیکی، سامانه های الکترونیکی، برنامه های کاربردی دولت همراه و یا مراکز تماس

-ارائه خدمت از طریق پست به آدرس ذی نفعان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 990

به "بخشنامه جدید ، اعلام وظایف فرهنگیان شاغل در مدارس کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه جدید ، اعلام وظایف فرهنگیان شاغل در مدارس کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید