باغ موزه های تهران؛ بهترین گزینه برای گشت و گذار در پایتخت

به گزارش آی تی گپ، معرفی باغ موزه های تهران

تهران پایتخت پر هیاهوی ایران شهری است پر از هیجان و جاذبه های دیدنی که هر کدام جذابیت های خاص خودشان را دارند. اما اینبار در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره باغ موزه های تهران صحبت کنیم، باغ هایی که تنفس را برای شهروندان تهرانی راحت تر می نمایند و با رنگ و بویی که در خود دارند روح بازدیدنمایندگان خود را تصفیه می نمایند. باغ موزه های تهران گزینه ای عالی برای دورهمی های محبت آمیز و خانوادگی هستند و جایگزینی عالی برای رفتن به سمت کافه های تاریک با سقف های کوتاه هستند که این روزها اولین انتخاب افراد جوان برای دیدار با دوستانشان می باشند. در ادامه همراه با ما باشید شاید یکی از این باغ های امروز جهت گردشگری شما باشد.

باغ موزه های تهران؛ بهترین گزینه برای گشت و گذار در پایتخت

باغ ایرانی

یکی از محبوب ترین باغ موزه های تهران باغ ایرانی است که در خیابان شیخ بهایی شمالی واقع شده است. این باغ همانطور که از نامش پیداست براساس الگوی باغ های ایران طراحی و ساخته شده است. الگوی باغ های ایرانی به اندازه ای در دنیای طراحی و معماری باغ ها دارای ظرفیت های زیباشناسی ارزنده ای می باشد که به این نام همه آن را می شناستند. زمانی که وارد این باغ می شوید ساختمانی را در آن مشاهده خواهید که آن در واقع رستوران و کافی شاپ این مجموعه است که نمونه ای از بناهای قدیم تهران است. این باغ، حفاظ دارد و از ساعت 7 صبح تا 12 شب، پذیرای بازدید علاقه مندان است و بازدید از آن برخلاف دیگر بوستان های تهران، شبانه روزی نیست.

نکته قابل توجهی که در مورد باغ ایرانی می تواند این است که این مکان کاملا بهینه سازی شده و برای افرادی که دارای ناتوانی های جسمی و حرکتی هستند هیچ گونه محدودیتی برای تردد وجود ندارد. باغ 3 ورودی دارد که هر ورودی نگهبان دارد. حوض های متعدد، سبک هندسی قرارگیری درختان و همچنین حوض وسیع و فواره، عمارت یا کوشک در وسط باغ و رعایت تقارن ها در طراحی، زیباترین باغ تهران را به مقصدی خاص برای گردشگران طبیعت پایتخت تبدیل نموده است.

ساعت بازدید: 7 صبح تا 12 شب

نشانی: خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری

باغ نگارستان

یکی از جذاب ترین باغ موزه های ایرانی، باغ نگارستان در میدان بهارستان است. این باغ موزه علاوه بر جذابیت های طبیعی که در خود دارد موزه از آثار کمال الملک را هم در خود جای داده است که می توانید در کنار راه رفتن در زیر سایه درختان سری هم به این موزه بزنید و از آثار هنری آن دیدن کنید.

جالب است بدانید که باغ نگارستان به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و از همین رو هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ هنر معماری و موقعیت قرار گیری بسیار حائز اهمیت و ارزش می باشد.

در این باغ کافه ای هم با نام طهرون وجود دارد که زیربنایی با الهام از حافظیه شیراز دارد و مکانی عالی برای بدست آوردن آرامش می باشد. البته جذابیت های این باغ به ایتجا ختم نمی گردد و بناهای دیگری که در آنها گالری و نمایشگاه های موقت برپا می گردد، را می توانید بازددی کنید و از فضای آرامش بخش باغ با معماری یک باغ ایرانی لذت ببرید و برای لحظاتی هم که شده، از شلوغی و هیاهوی شهر دور باشید.

ساعات بازدید: 9 تا 19 (در ایام ماه مبارک رمضان از صبح تا 1 شب)

هزینه ورودی باغ: 2000 تومان

هزینه موزه و مجموعه ها: 2000 تومان

نشانی: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی یکی دیگر از باغ موزه های تهران است که در منطقه الهیه واقع شده است و بافت آن کاملا با خانه های قدیمی در آن منطقه هماهنگی دارد.در طراحی و ساخت این باغ از معماری که در باغ فین کاشان وجود دارد الهام گرفته شده است. درختان سر به فلک کشیده، جوی های پر آبی که از هر سو در این باغ روانه هستند در کنار آواز خوش پرندگان سبب می گردد که این مکان به یک مکان عالی برای ملاقات های بهاری تبدیل گردد. این زیبایی و جذابیت ها با توجه به میزهایی که در میان درختان سرسبز باغ چیده شده دو چندان می گردد و لحظات خوش و آرامش بخشی را برایتان فراهم می آورد.

می توانید به ساختمان قدیمی با شیشه های رنگی که اصالت خانه های ایرانی را دارد، هم سری بزنید و از نمایشگاهی که در آن برقرار است دیدن نموده و روحتان را نیز تغذیه کنید. در فضای اطراف کافه انتهای باغ، آخر هفته ها بوفه صبحانه متنوعی چیده می گردد که امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. آرامش این باغ موزه هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

تلفن تماس: 22686065

ایام بازدید: همه روزه به جز ایام سوگواری از ساعت 9 صبح تا 21:30

آدرس: میدان تجریش، خیابان مقصودبیک (شهید دربندی)، کوچه دکتر حسابی، شماره 10

باغ موزه مینیاتور

همانطور که می دانید ایران جاذبه های تاریخی و دیدنی بسیاری دارد که گاهی به دلیل ضیق وقت امکان بازدید از تمام آن ها وجود ندارد اما در یکی از باغ موزه های تهران باغی مینیاتوری وجود دارد که تمامی جاذبه های تاریخی ایران را در ابعادی کوچک ساخته است تا بتوانید کل ایران را در یکجا دیدن کنید.

باغ موزه مینیاتور تهران اولین موزه مینیاتوری کشور است که در سال 1392 به همین منظور افتتاح شده و محیطی بسیار دلنشین دارد که متاسفانه به دلیل تبلیغات کم و نامناسب، کمتر شهروندی در پایتخت حتی اسم آن را شنیده است.

مساحت باغ موزه مینیاتوری حدودا 3 هکتار است که کاملا هندسه باغ های ایرانی را دارد که در دل خود ماکت هایی از 12 اثر تاریخی ایرانی جای داده است که کار دست هنرمندان ایرانی می باشد. با قدم زدن در این باغ موزه ضمن دیدن این ماکت های مینیاتوری می توانید حس و حال باغ های ایرانی را کاملا درک کنید و لذت ببرید.

ساعات کاری: شنبه تا آدینه ، 8:00 صبح تا 8:00 شب

هزینه ورود: برای بازدید از باغ موزه مینیاتور تهران 2000 تومان است.

آدرس: خیابان جانبازان غربی، نبش بزرگراه امام علی (ع)

باغ فردوس

باغ فردوس هم یکی دیگر از باغ موزه های تهران است که برای گذراندن اوقات فراغت بسیار گزینه خوب و عالی به شمار می رود. البته ابن باغ امروزه به موزه سینما تبدیل شده و بعد از انقلاب تخت اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آمد. اکنون هم عمارت آن چنان به شکل گوش فیلی قدیمی خود باقی مانده است.

تلفن تماس: 22705005-9

ساعت بازدید: همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر / آدینه ها و اعیاد تعطیل 2 بعد از ظهر تا 5 عصر

بهای بلیط: اتباع ایرانی 3000 تومان / اتباع خارجی: 20000 تومان

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر ازچهارراه پارک وی، بعد از سه راهی زعفرانیه

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 230

به "باغ موزه های تهران؛ بهترین گزینه برای گشت و گذار در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ موزه های تهران؛ بهترین گزینه برای گشت و گذار در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید