بازگشایی زاینده رود در گرو توافق کشاورزان شرق و غرب اصفهان

به گزارش آی تی گپ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تنها در صورتی زاینده رود بازگشایی می گردد که کشاورزان شرق و غرب استان با یکدیگر به توافق برسند.

بازگشایی زاینده رود در گرو توافق کشاورزان شرق و غرب اصفهان

خبرنگاران اصفهان - مهران زینلیان گفت: اگر شرایط با پیش بینی ها سازگار باشد، می توانیم در 2 مرحله آب زاینده رود را رهاسازی کنیم. در یک مرحله به شرق استان که در حال حاضر برای کشت به آب احتیاج دارند و مرحله دیگر به غرب که این کشاورزان بعد از نوروز این آب را احتیاج دارند.

او گفت: اگر کشاورزان غرب و شرق استان به توافق نرسند، امکان بازگشایی زاینده رود وجود نخواهد داشت، اما اگر خودشان با رعایت خط قرمز اعلام شده به توافق برسند، خیلی امیدواریم که در 2 مرحله بتوانیم مقداری آب را رهاسازی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان می گوید: استاندار اصفهان هم به آب منطقه ای دستور داده است که در اسرع وقت نسبت به سامان دهی و آماده سازی راستا رودخانه به موازات این جلسات، اقدام نمایند که اگر تصمیم به بازگشایی و رهاسازی آب گرفته شد، این آب با شرایط بهتری به کشاورزان برسد.

زینلیان گفت: اگر قرار بر بازگشایی زاینده رود باشد، در این مرحله حدود 57 میلیون مترمکعب آب باز می گردد، البته ما امیدواریم که بارندگی های با شدت بیشتری ادامه داشته باشد. نسبت به پارسال اندازه بارش برف در بالادست نصف شده است، اما به هر حال امیدواریم در اسفند و فروردین ورودی بارش ها بیشتر باشد.

اطلاع رسانی درخصوص تاریخ رهاسازی آب منوط به توافق کشاورزان شرق و غرب است و قرار شد حداکثر تا شنبه هفته آینده نتیجه به استانداری اعلام گردد.

در بازه مشابه زمانی سال گذشته حجم سد زاینده رود 184 میلیون مترمکعب و در میانه بلندمدت 617 میلیون مترمکعب بود و ذخیره آب در مخزن سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 11 درصد و نسبت به میانه بلندمدت 73 درصد کاهش داشته است.

ص

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2124

به "بازگشایی زاینده رود در گرو توافق کشاورزان شرق و غرب اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی زاینده رود در گرو توافق کشاورزان شرق و غرب اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید