اکنون مردم باید کادر درمان را درک نمایند

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران، کرونا امروز دیگر نامی ناشناخته در ادبیات رسمی و غیررسمی جهان نیست. این موجود نامرئی چنان جهان را با همه ادعایش درهم پیچیده که انسان ها در هر صندلی و از هر ملتی که باشند، نمی توانند نسبت به آن بی اعتنا بوده و این ویروس نوظهور را نادیده بگیرند. در هیاهویی که کووید 19، جدیدترین عضو خانواده کروناویروس ها به راه انداخته، عده ای خواسته یا ناخواسته درگیری و نزدیکی بیشتری با آن پیدا نموده اند. مدافعان سلامت ماه هاست در گوشه گوشه جهان برای حفاظت از جان مردم در برابر این ویروس، عاشقانه جان خود را کف دست گرفته و بدون ادعا، با جان و روحی خسته اما با لبخندی امیدبخش بر لب، سرپا ایستاده اند.

اکنون مردم باید کادر درمان را درک نمایند

مژده اُلفت؛ نویسنده آثاری همچون شوالیه ها، مجموعه داستان گرامافون و مترجم کتاب هایی مانند زنی با موهای قرمز، خانه خاموش، چایخانه خانوادگی و طرز تهیه­ تنهایی در آشپزخانه­ عشق، یکی از همین مدافعان سلامت است که حرف هایش با مردم از دل برمی آید.

این کارشناس علوم آزمایشگاهی در گفت وگو با خبرنگار ایبنا، بیان نمود: وقتی بیماری کرونا وارد زندگی ما شد، برای همه ناشناخته بود. از ابتدا خیلی همه چیز شفاف نبود. مثلا درباره زدن ماسک، شستن دست ها یا فاصله گذاری اجتماعی، برسر اینکه اولویت با کدامی ک است، چالش و اختلاف نظر وجود داشت. ما در محیطی کار می کنیم که با بیماران و افرادی که برای چکاپ مراجعه می نمایند، سروکار داریم به این دلیل علاوه بر پروتکل های ابلاغی، تدابیری اندیشیده شد تا پرسنل آسیب نبینند. علاوه بر سبک زندگی شخصی در شرایط موجود، سبک زندگی در محیط کار هم تغییراتی زیادی داشت.

وی ادامه داد: شرایط به گونه ای شده که هرکس به محض احساس گلودرد یا زدن یک عطسه و کمی خستگی، گمان می نماید کرونا گرفته و می خواهد تست کرونا بدهد. البته احتمال اینکه این علائم مربوط به کرونا باشد زیاد است، ولی واقعا شاید در همه موارد احتیاج به مراجعه فوری نباشد. مردم با دیدن تعداد زیاد مبتلایان بدحال و مرگ ومیرها، دچار هراس شده و هنوز هم می ترسند. بسیاری گمان می نمایند همه مبتلایان به کرونا به شرایط وخیم دچار می شوند.

مترجم کتاب زنی با موهای قرمز، گفت: قبل از تست اصلی کرونا (PCR یا CRP)، با یک سری آزمایش ها می توان احتمال ابتلا به کرونا را تا اندازه ای پیش بینی کرد. امروز بحث آنتی بادی ها هم پیش آمده و یک سری مراجعه نماینده هم برای این موارد داریم. اضطراب و تلقین، منشأ بسیاری از حالات و استرس های مردم است.

اُلفت با تأکید بر اهمیت همدلی میان مردم و کادر درمان، اضافه نمود: من همواره در محیط کار بسیار با حوصله با مردم برخورد می کنم. در شرایط فعلی نیز سعی می کنم با حرف زدن و همدلی با بیمار و همراهانش، آرامشان کنم، اما این اوضاع ما را هم شنماینده نموده و علاوه بر خستگی و شرایط سخت کار، آمار مرگ ومیر همکاران برای ما خیلی ناراحت نماینده است. باید خیلی قوی بود تا بتوان شرایط اینچنینی را تحمل کرد.

وی توضیح داد: معتقدم اکنون مردم باید کادر درمان را درک نمایند. در گرمای تابستان ساعت ها با کلاه و دستکش و تجهیزات ایمنی چندلایه کار کردن واقعا عذاب آور است. از یک سو سَر کردن با این لباس ها و از یک سو مواجهه با مردمی که نگران و مضطرب هستند. مردم با رعایت کردن پروتکل ها، جدی دریافت بیماری و اعتماد به کادر درمان، از آن ها حمایت نمایند. با وجود خستگی و شرایط کاری سخت، بعضی واکنش ها از سوی مردم یا همراهان بیماران، دردناک و بی انصافی است.

این نویسنده و مترجم، گفت: در این شرایط توقع از رسانه ها این است که به مردم آرامش دهند و با اطلاع رسانی درست جامعه را راهنمایی نمایند. به هموطنان عزیز هم توصیه می کنم آرامش خود را حفظ نموده و سعی نمایند این آرامش را به خانواده هایشان نیز منتقل نمایند، چون این ویروس شاید تا مدتی همراه ما باشد، پس ناچاریم با زندگی در این شرایط خود را وفق دهیم. به آن عده از هموطنان هم که می گویند از زدن ماسک خسته شده ایم یا مدتی است به سفر و تفریح نرفته ایم، می گویم بازهم خوش به حال شما که در خانه بوده اید، ساعتی خودتان را جای کادر درمان بگذارید که با لباس و تجهیزات چندلایه در گرمای تابستان در شرایط سخت و شیفت های پیاپی، دور از خانواده مشغول به خدمت رسانی هستند.

اُلفت بیان نمود: اطلاع رسانی درست و اصولی، می تواند به آرامش هر دو طرف یاری کند. شرایط موجود یک شرایط عادی نیست، اعصاب همه ضعیف شده و خستگی و استرس کار به همه اقشار جامعه فشارهای مضاعفی وارد نموده است. در این شرایط بهترین کار این است که بیشتر هوای هم را داشته و یکدیگر را دوست داشته باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1282

به "اکنون مردم باید کادر درمان را درک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکنون مردم باید کادر درمان را درک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید