امید کره جنوبی به ایفای نقش چین در صلح کره شمالی

به گزارش آی تی گپ، وزیر خارجه کره جنوبی اظهار داشت که انتظار دارد چین در ایجاد صلح بین دو کره به ایفای نقش بپردازد.

امید کره جنوبی به ایفای نقش چین در صلح کره شمالی

به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست از سوی چونگ ایویی یونگ، وزیر خارجه کره جنوبی در حالی مطرح شده که همزمان با توافق آمریکا و متحدانش برای ادامه فشار بر پیونگ یانگ به منظور خلع سلاح اتمی، وی از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین دعوت کرد تا به کره جنوبی سفر کند.

وزیر خارجه کره جنوبی گفت: پکن و سئول هدف مشترکی را در قبال خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و دستیابی به سیاست های دائمی صلح دارند.

وی همچنین از رئیس جمهوری چین دعوت نموده تا هر وقت که اوضاع پاندمی کرونا تثبیت شد، به کره جنوبی سفر کند.

وزیر خارجه کره جنوبی روز شنبه با وانگ یی، وزیر خارجه چین در شهر شیامن ملاقات کرد که این نخستین سفر یک وزیر خارجه کره جنوبی به چین از 2017 محسوب می گردد.

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش کرد، وانگ یی گفت که چین و کره جنوبی بر پیشبرد فرایند حل سیاسی مسائل حول محور شبه جزیره کره به توافق رسیده اند.

روز آدینه، مقام های امنیت ملی آمریکا، ژاپن و چین بر همکاری با یکدیگر برای افزایش فشار بر کره شمالی به منظور دست کشیدن از برنامه های موشکی بالستیک و اتمی و ضرورت تحقق کامل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی توافق کردند.

سفر وزیر خارجه کره جنوبی به چین در حالی است که سئول به دنبال بهبود روابطش با این کشور است. در پی مناقشه ایجاد شده به دلیل استقرار سامانه های موشکی آمریکایی در کره جنوبی صنایع گردشگری این کشور آسیب دید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1668

به "امید کره جنوبی به ایفای نقش چین در صلح کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید کره جنوبی به ایفای نقش چین در صلح کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید