افتتاح مخزن اموال فرهنگی موزه های برادران امیدوار و میرعماد

به گزارش آی تی گپ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، افتتاح مخزن اموال فرهنگی موزه های برادران امیدوار و میرعماد صورت پذیرفت.

افتتاح مخزن اموال فرهنگی موزه های برادران امیدوار و میرعماد

این مراسم با حضور کیا پارسا مدیر مجموعه سعدآباد، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر مسئولان مجموعه سعدآباد انجام و پس از سالها موزه های مذکور دارای مخزن و گنجینه مجهز و ایمنی شدند.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در این خصوص گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در یک سال گذشته با تخصیص اعتبارات ویژه ای به مخازن اموال فرهنگی ضمن ایجاد و احداث دو مخزن که افتتاح شد، یک مخزن بزرگ و مهم دیگر هم در دست ساخت و تکمیل دارد.

پارسا اضافه نمود: علاوه بر آن نیز تجهیز حفاظت الکتریکی بیشتر موزه ها و مخازن هم مورد توجه نهاده شد و به انجام رسید.

او با اشاره به بهره برداری از مخزن موزه میرعماد اعلام کرد: از سال گذشته اقدامات عمرانی آن در زیرزمین موزه میرعماد شروع شده بود و سال جاری با تکمیل، تجهیز، خرید و نصب یک سامانه هواساز مناسب آماده بهره برداری شد.

در ادامه کیا پارسا درباره موزه براداران امیدوار شرح داد: این موزه فاقد فضای کافی و مخزن مناسب برای اشیای اهدایی تازه عیسی امیدوار بود. سال جاری با طراحی فضای مورد احتیاج، توسعه بنای قدیمی آن و تجهیز کامل اقدامات حفاظتی، دارای مخزنی مجهز و شایسته شد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، اعلام نمود: انتها این دو مخزن با حضور مدیرکل موزه ها و امیدوار افتتاح و تحویل امنای اموال فرهنگی مربوطه شد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2047

به "افتتاح مخزن اموال فرهنگی موزه های برادران امیدوار و میرعماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مخزن اموال فرهنگی موزه های برادران امیدوار و میرعماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید