استاندار بوشهر اطلاع داد:شروع ساخت اولین هتل شناور ایران در بوشهر

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران/بوشهر استاندار بوشهر گفت: سرمایه گذار، ساخت اولین هتل پنج ستاره شناور ایران را در بوشهر شروع نموده و برای این هتل شناور ساخت 100 سوئیت طراحی شده است.

استاندار بوشهر اطلاع داد:شروع ساخت اولین هتل شناور ایران در بوشهر

مصطفی سالاری در غرفه خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات با تاکید بر این که تمرکز استان بر روی حوزه گردشگری و به خصوص گردشگری دریایی است، اضافه نمود: فاز نخست دهکده گردشگری در شهر بوشهر در سطح 16 هکتار فضای خشکی راه اندازی شده که قابلیت استفاده از خورها و دریا در مجاورت دهکده وجود دارد. هم چنین دهکده گردشگری در شهرستان کنگان برای استفاده مردم بومی منطقه ایجاد شده، طراحی دهکده های گردشگری گناوه و عسلویه صورت گرفته و زیرساخت های دهکده گردشگری دیلم در حال ایجاد شدن است. با افتتاح این دهکده های گردشگری ظرفیت های شغلی زیادی ایجاد می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان بوشهر، اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان با وجود خلیج فارس، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاه اتمی از میانگین کشوری کمتر است. نرخ بیکاری استان در بهار سال گذشته 9.6 درصد بود که در بهار سال جاری به 8.6 درصد رسیده است. با این وجود شرایط بیکاری استان راضی کننده نیست و معتقدیم باید از ظرفیت های استان بیشتر استفاده گردد.

سالاری ادامه داد: معتقدیم باید سرمایه گذاران به سوی مزیت های هر استان راهنمایی شوند و دو استان از این نظر مشابه هم عمل نکنند. در استان ما سرمایه گذاری در حوزه های آبزی پروری، پتروشیمی، کشت خارج از فصل در حوزه کشاورزی و گردشگردی در اولویت قرار گرفته است که بر روی آنها تمرکز شده است.

وی اعلام کرد: سرمایه گذاران متعدد خارجی و داخلی به استان آمدند که در تلاشیم آنها را به سمت مناطق میانی و شاقتصادی استان که صنایع کمتری در آنها مستقر هستند راهنمایی کنیم تا فرصت شغلی بیشتری در این محدوده ها ایجاد کنیم.

سالاری از افتتاح کارخانه سیمان دشتی، متانول کاوه، پروژه پرورش ماهی در قفس در سد رئیس علی دلواری در دشتستان طی چند ماه آینده اطلاع داد و اضافه نمود: تا به امروز در پروژه سیمان دشتی 400 نفر، پروژه متانول کاوه 2000 نفر و پرورش ماهی در قفس 300 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد شده است.

وی با اشاره به آلودگی هوا در عسلویه شرح داد: راهکارهای هزینه بر برای برطرف آلودگی صنایع نفت و گاز در عسلویه وجود دارد. 29 پالایشگاه در عسلویه در حال ساخت بوده و یا ساخته شده اند و حدود 30 واحد پتروشیمی نیز در حال ساخت و یا در حال کار هستند. ضروری است که این صنایع ملزم به استاندارد سازی خروجی سیستم هایشان شوند و به وزارت نفت نیز این موضوع تاکید شده است.

سالاری بر لزوم برقراری توازن در گردش اقتصادی صنایع استان برای جلوگیری از خروج درآمد آنان از استان تاکید و عنوان نمود: انتظار داریم گردش اقتصادی صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی در داخل استان انجام گردد اما بعضا گردش اقتصادی گروهی از این صنایع به دلیل وجود دفاترشان در پایتخت و مرکز کشور و ارتباط شان با بانک های مرکز به خارج از استان منتقل می گردد که انتظار داریم توازنی در این موضوع برقرار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 911

به "استاندار بوشهر اطلاع داد:شروع ساخت اولین هتل شناور ایران در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار بوشهر اطلاع داد:شروع ساخت اولین هتل شناور ایران در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید