ادامه کارشکنی ها علیه فوتبال ایران؛ میزبانی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا از فولاد گرفته شد

به گزارش آی تی گپ، تهران (پانا) - کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه سیاست های خود برای یاری به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، میزبانی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را از ایران گرفت.

ادامه کارشکنی ها علیه فوتبال ایران؛ میزبانی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا از فولاد گرفته شد

توئیتر رسمی باشگاه العین امارات دقایقی قبل به صورت رسمی گفت ملاقات این تیم و فولاد ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا طبق برنامه قبلی در شهر ریاض برگزار خواهد شد.

این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا که بدنبال تصمیم های قبل این نهاد در حمایت ویژه از اعراب حاشیه خلیج فارس گرفته شده است، در ادامه سیاست های اخیر این کنفدراسیون است. AFC طی یک ماه اخیر ایران را از میزبانی در انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 و همچنین مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 محروم نموده بود.

نکته اصلی درباره سلب میزبانی از فولاد ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در این است که چندی پیش مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان به صورت رسمی اعلام نموده بود تیم های ایرانی تنها در صورتی برای حضور در ملاقاتهای لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان خواهند شد که این کشور هم متعهد گردد از این به بعد برای برگزاری ملاقاتهای فوتبال به ایران سفر کند تا ماجرای برگزاری ملاقاتهای ایران و عربستان در کشور ثالث به سرانجام برسد.

تیم های فوتبال باشگاهی عربستانی از سال 1394 بدنبال حمله عده ای خودسر به سفارت این کشور با حمایت فدراسیون فوتبال این کشور توانستند از کنفدراسیون فوتبال آسیا و سپس دادگاه عالی حکمیت ورزش حکم برگزاری ملاقاتخای این تیم ها مقابل تیم های ایرانی را در کشور ثالث بگیرند و این حکم تا به امروز هم اجرا شده است.

البته ظهر دوشنبه رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران اعلام نموده بود ایران موضوع سلب میزبانی از تیم های فوتبال را که تصمیمی سیاسی است به کمیته بین المللی المپیک ارجاع خواهد داد تا این کمیته به موضوع ورود کند، البته با توجه به اینکه در برنامه اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم های فولاد ایران و العین امارات باید روز 18 فرودین ملاقات مرحله پلی آف را برگزار نمایند، احتمال اعلام نظر توسط IOC تا این تاریخ کم است و باید ملاقات آیا وزارت ورزش و جوانان مجوز سفر فولاد به عربستان را صادر خواهد نمود یا این تیم در پلی آف شرکت نخواهد نمود.

در صورت عدم حضور فولاد ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، این تیم علاوه بر اینکه فرصت حضور در مرحله گروهی را از دست خواهد داد؛ با محرومیتی سنگین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو خواهد شد. گفته می گردد میزان محرومیتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عدم حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته، علاوه بر جریمه نقدی سنگین، سه فصل محرومیت از شرکت در لیگ قهرمانان آسیا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1639

به "ادامه کارشکنی ها علیه فوتبال ایران؛ میزبانی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا از فولاد گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه کارشکنی ها علیه فوتبال ایران؛ میزبانی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا از فولاد گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید