اختلاف اتحادیه اروپا درباره مسئله یونان و سناریوهای پیش روی آتن و بروکسل

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: یک نشریه آلمانی به آنالیز سناریوهای مختلف درباره آینده مذاکرات اتحادیه اروپا و یونان برای حل مناقشات بر سر بدهی های این کشور پرداخت و از اختلاف اروپاییان درباره چگونگی موضع گیری در برابر آتن اطلاع داد.

اختلاف اتحادیه اروپا درباره مسئله یونان و سناریوهای پیش روی آتن و بروکسل

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دویچه وله آلمان در مطلبی نوشت: بعد از درخواست آتن برای تمدید برنامه های یاریی اتحادیه اروپا مذاکرات برای حل مناقشات بر سر بدهی های یونان ادامه پیدا می نماید. به عنوان نتیجه چهار سناریو می تواند اتفاق بیافتد البته مواضع و انتظارات طرف های مذاکره نماینده در این باره آشکارا با هم اختلاف دارد.

نویسنده در ادامه نوشت: برای سومین بار در عرض چند روز گذشته امروز آدینه وزرای دارایی منطقه یورو برای برون رفت از مناقشات بر سر بدهی های یونان در بروکسل با هم مشاوره می نمایند. این در حالی است که واکنش ها روی درخواست اخیر یونان برای ادامه حمایت های اقتصادی اتحادیه اروپا از این کشور متفاوت بوده است.

وزیر دارایی آلمان و وزیر اقتصاد این کشور و نخست وزیر فنلاند درخواست روز پنج شنبه آتن برای اعطای اعتبارهای میلیاردی دیگر به این کشور را رضایتبخش ندانستند.

البته زیگمار گبریل وزیر اقتصاد آلمان درخواست نموده است که ما این موضع جدید دولت یونان را به عنوان یک نقطه آغاز برای مذاکرات مورد استفاده قرار داده و قبل از مذاکرات آشکارا آن را رد نکنیم.

نخست وزیر فرانسه نیز این گونه به درخواست یونان واکنش نشان داده است که این درخواست و نامه آتن به بروکسل بسیار دلگرم نماینده بود.

البته قبل از اینکه یونان درخواست خود را به بروکسل ارائه دهد سیاستمداران از اقشار و گروه های مختلف مواضع خود در این باره را آشکارا بیان نموده بودند.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان روز سه شنبه در گفت وگو با تلویزیون یونان گفت که هر تولدی سختی های خود را دارد.

وزیر دارایی اتریش نیز روز چهارشنبه موضع مخالف با دولت آتن را نشان داد و گفت: نمی تواند این طور باشد که کسی نتواند از وام و اعتبارهای خود درست استفاده کند و سپس به مدیر بانک حمله ور شده و شرایط خود را دیکته کند.

رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا نیز با توجه به اختلاف نظرها روی لزوم توافق با دولت یونان تاکید نموده و گفت: هر چیز دیگری برای مردم یونان وحشتناک است.

دویچه وله آلمان در ادامه چهار سناریو را به عنوان نتیجه گفت وگوهای بروکسل با آتن برای حل مناقشات بر سر بدهی های یونان مطرح نموده و نوشت: اول اینکه آلمان و دیگر شرکای یورو یونان را مجبور به مصالحه و سازش می نمایند و برنامه های یاریی از جمله اصلاحات و برنامه های ریاضتی ادامه پیدا خواهد نمود. به این ترتیب دولت جدید یونان باید وعده های انتخاباتی خود مبنی بر اینکه دیگر زیر بار دیکته کردن های وام دهندگان بین المللی نمی رود را بشکند.

سناریوی دوم این است که شرکای یونان در منطقه یورو یک توافق را می پذیرند. برنامه های یاریی به یونان در پیش گرفته می گردد که البته در آن به یونان برای اجرای شروط اصلاحی و برنامه های ریاضتی فضای بیشتری داده می گردد. البته چنین توافقی می تواند موجب ناراحتی در دیگر کشورهای یورو از جمله پرتغال گردد که در ازای دریافت یاری های اقتصادی از اروپا سیاست های ریاضتی دشواری را در پیش گرفته اند.

سناریوی چهارم این است که در مذاکرات پیشرفت هایی به وجود آمده اما هیچ موفقیتی به دست نیاید. گروه یورو روی این مسئله توافق نمایند که گروه های کارشناسی برای دستیابی به یک توافق در این راستا کار نمایند. ممکن است دیدارهای دیگر گروه یورو یا کنفرانس های تلفنی برای این منظور تشکیل گردد.

سناریوی چهارم این است که مناقشات بر سربدهی های یونان و مذاکرات در این باره رسما شکست خورده اعلام گردد. در این صورت یونان و همچنین شرکای آن در اروپا در جهت آینده ای نامعلوم قرار می گیرند. یک ورشکستگی دولتی در عرض چند هفته و شاید خروج یونان از منطقه یورو و همه این موارد امکان پذیر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 410

به "اختلاف اتحادیه اروپا درباره مسئله یونان و سناریوهای پیش روی آتن و بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف اتحادیه اروپا درباره مسئله یونان و سناریوهای پیش روی آتن و بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید