آیا این توپ های سنگی غول پیکر را آدم فضایی ها ساخته اند؟

به گزارش آی تی گپ، سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا | The Stone Spheres of Costa Rica

یکی از عجیب ترین اسرار باستان شناسی در دلتای دیکیس کشور کاستا ریکا کشف شده است. در دهه 1930 میلادی صدها مورد از سنگ کروی یافت شد که ابعادشان از قطر چند سانتی متر تا بیش از دو متر تغییر می نماید و وزن بعضی از آن ها به بیش از 16 تن می رسد. تقریبا جنس تمامی آن ها از سنگی به نام گرانودیوریت است، سنگی آذرین و سخت. سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا در واقع مجسمه های یکپارچه ساخته شده به وسیله دست انسان هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بیشتر با این سنگ های اسرار آمیز آشنا شویم.

آیا این توپ های سنگی غول پیکر را آدم فضایی ها ساخته اند؟

تعداد سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا بیش از 300 مورد است و وزن بزرگ هایشان به چندین تن می رسد. امروز از آن ها برای تزیین ساختمان های رسمی مانند Asamblea Legislativa، بیمارستان ها و مدارس استفاده می گردد. بعلاوه در برخی از موزه های دنیا نیز می توانید آن ها را مشاهده کنید. برخی از آن ها نیز در مجسمه هایی که در باغ ها و خانه های افراد ثروتمند و شاخص نصب شده اند نگهداری می شوند.

ممکن است سنگ ها از بستر رودخانه ترابا (Térraba) یافت شده باشند جایی که به وسیله فرایندهای طبیعی از منابع مواد اصلی در کوه های Talamanca حمل می گردد. هرگز هیچ سنگ کروی غول پیکری که ساختش نیمه کاره مانده باشد پیدا نشد. مانند سنگ های یکپارچه دنیای قدیم، سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا 50 مایل دورتر از این مکان اسرار آمیز قرار داشتند.

برملا کردن اسرار سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا

سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا از زمان انتشار Erich von Dänikens Chariots of Gods در سال 1971، سوژه پیشگویی های شبه علمی بوده است. پس از انتشار کتاب هایی مانند آتلانتیس در آمریکا، فرمان روایان دنیا باستان، به وسیله Ivar Zapp و جورج ایکسون (Adventures Unlimited Press، 1998) و طرح آتلانتیس: باز کردن قفل اسرار باستانی از تمدن غول پیکر، به وسیله کالین ویلسون و رند فلم آوت (Delacorte Press، 2001) این اشیا مجددا مورد توجه افکار عمومی نهاده شده اند. سخنرانی نویسندگان این مجموعه ها در تلویزیون، رادیو، مجلات و صفحات وب به صورت گسترده منتشر شد و موجب شد آن ها به خاطر دادن اطلاعات اشتباه درباره اشیا تاثیر منفی بسیاری بر روی افکار عمومی داشته باشند.

اگرچه برخی از این نویسندگان مدعی شدند که این اشیا را کشف نموده اند اما حقیقت این است که از همان ابتدای کشف، اسرار سنگ های کروی به وسیله شرکت United Fruit در سال 1940 مورد مطالعه باستان شناسان نهاده شد و فورا بعد از آن مطالعات گسترده بر روی آن ها شروع شد و در سال 1943 اولین نتایج منتشر شد.

در کاوش های باستان شناسی که در سال های دهه 1950 بر روی سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا انجام شد، متوجه شدند که آنها با سفال و دیگر مواد معمولی از فرهنگ های ما قبل تاریخ کلمبیایی در جنوب کاستاریکا همراه هستند. هر گونه رمز و رازی که درون آن ها نهفته است در واقع کمبود اطلاعات به خاطر تخریب کره ها و اطلاعات باستان شناسیشان است که قرن ها پیش گم شده است.

می توان گفت که سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا از زمان پیدا شدنشان به خطر افتاده اند. بسیاری از آنها نابود شده اند، به وسیله جست و جو کنندگان گنج سرقت شده و یا به وسیله فعالیت های کشاورزی شکسته و خراب شده اند. در زمان مطالعاتی که در دهه 1950 صورت گرفت، پنجاه توپ در محل حضور داشت. امروزه فقط تعداد انگشت شماری در محل اصلی خود به جای مانده اند.

سنگ ها چگونه ساخته شده اند؟

کره ها به احتمال زیاد به وسیله سابیدن تخته سنگ به شکل کروی به وسیله ترکیبی از شکستگی کنترل شده، سوراخ کردن با تیزی و سنگ زنی ساخته شده اند. آنالیز گرانودیوریت که ماده اصلی تشکیل دهنده آن ها است نشان می دهد که در لایه ها در هنگام تغییرات سریع در دمای بالا شکل گرفته اند. ممکن است کره ها به وسیله استفاده از گرما (زغال سنگ داغ) و سرما (آب سرد) خرد شده باشند و هنگامی که مشاهده می شد شکلی نزدیک به کره دارند این فرایند را متوقف نموده و با استفاده از اشیا تیز و شیی شبیه به چکش به آن شکل می دادند.

در واقع می توان گفت روند ساخت آن ها شبیه به ساخت تبرهای سنگی، ابزارهای سنگی آن دوران و مجسمه ها بوده است که در واقع بدون استفاده از هیچ فلز، لیزر و دخالت دست موجودات فلزی صورت گرفته است.

چه کسی آن ها را ساخته است؟

سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا به احتمال زیاد به وسیله اجداد مردم بومی که در زمان فتح اسپانیا در منطقه زندگی می کردند ساخته شده بود. این افراد به زبان چیبچان صحبت می کردند که مربوط به زبان بومیان از شرق هندوراس به شمال کلمبیا بود. بچه ها مدرن آن ها Boruca ،Téribe و Guaymí هستند. این فرهنگ ها در شهرک های پراکنده زندگی می کردند، که برخی از آنها بیش از 2000 نفر بودند. این افراد از ماهیگیری و شکار و بعلاوه کشاورزی روزگار خود را می گذراندند. آنها ذرت، مانویک، لوبیا، کندو، نخل فیجی، پاپایا، آناناس، آووکادو، فلفل، کاکائو و بسیاری دیگر از میوه ها، محصولات ریشه ای و گیاهان دارویی را کشت می کردند. آنها در خانه هایی بودند که به طور معمول کروی بود زندگی می کردند که پایه هایشان با سنگ ها گرد کف رودخانه ساخته شده بود.

قدمت سنگ ها چقدر است؟

سنگ های کروی غول پیکر کاستا ریکا از مکان های باستان شناسی شناخته شده اند در اقیانوس اطلس فقط دارای نشانه های سفالگری از فرهنگ آگواس بوئنس هستند که تاریخ آن حدودا 200 سال قبل از میلاد مسیح تا 800 سال بعد از آن است. گفته شده که کره های سنگی همراه با زیورآلات طلای دفن شده یافت شدند که سبک آن شبیه به سال های 1000 میلادی است. آنها نیز در ورقه های شفاف حاوی پلیکانر، بوینس آیرس یافت شده اند، نوعی سفالگری از دوره Chiriquí که در حدود سال 800 بعد از میلاد ساخته می شدند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2422

به "آیا این توپ های سنگی غول پیکر را آدم فضایی ها ساخته اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا این توپ های سنگی غول پیکر را آدم فضایی ها ساخته اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید