آنچه خریداران خانه باید بدانند

به گزارش آی تی گپ، خرید خانه کاری هیجان انگیز است. این کار علاوه بر این که به معنای سرمایه گذاری برای آینده است، به معنای تعهد به ماندن در یک مکان، حتی برای مدت طولانی است.

آنچه خریداران خانه باید بدانند

جهت دریافت خدمات قیمت بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش مجله ی دلتا پیش از این که برای خرید خانه تصمیم بگیرید، باید مطمئن شوید که تصمیمی آگاهانه گرفته اید. تصمیمی که نه براساس زیبایی خانه باشد و نه برای این که می خواهید حتما خانه ای برای خودتان داشته باشید. در ادامه به چند نکته ضروری که باید پیش از خرید خانه در نظر بگیرید اشاره می گردد.

وام بگیرم یا نگیرم

فقط به این سبب که واجد شرایط دریافت وام هستید وام نگیرید. عکس این قضیه هم صادق است؛ یعنی اگر فکر می کنید که نمی توانید وام بگیرید شاید اشتباه می کنید.

مسائل احتمالی

پیش از این که خانه ای بخرید باید تا جایی که می توانید در خصوص آن اطلاعات به دست آورید. حتی مسائل و مسائلی را که در گذشته وجود داشته و اکنون حل شده ، در نظر بگیرید. با دقت خانه را بازرسی و نتایج کارتان را آنالیز کنید. اگر مورد مشکوکی در خانه بود آن را نادیده نگیرید.

محله

یک خانه فوق العاده اگر در محله مناسبی نباشد، خوب نیست. بنا بر این پیش از خرید خانه در خصوص محله آن هم تحقیق کنید. از همسایه ها در خصوص محله و مسائلی که تا به حال در آن وجود داشته پرسش کنید.

همچنین آنالیز کنید که آیا در این محله، خانه فرهنگ یا باشگاه وجود دارد یا نه. اگر فرزندی دارید در خصوص مدرسه های محل و معلم هایشان تحقیق و آنالیز کنید. ممکن است بخواهید با اعضای انجمن اولیا و مربیان و یا والدین بچه های مدرسه ملاقات و صحبت کنید تا بیشتر در خصوص حال و هوای مدرسه بدانید. ظاهر محله نیز مهم است.

وسایل همراه خانه

اگر صاحب خانه برخی از اسباب و وسایلش را همراه خانه می فروشد؛ قبل از این که قرارداد را امضا کنید، باید دقیقاً بدانید چه چیزهایی همراه خانه به فروش می رسد. اگر می خواهید خیالتان راحت باشد فهرست آنها را در قراردادتان بنویسید.

عوامل مزاحم

هر خانه ایرادهایی دارد. مثلاً ممکن است وقتی روی پله ها قدم می گذارید سر و صدا نمایند. حتی اگر به یک خانه نو هم بروید، باز هم ممکن است با خانه جدید و یا محله جدید مسائلی داشته باشید.

کوشش کنید پیش از این که خانه ای بخرید، تفاوت بین مسائل آزار دهنده کوچک و مسائلی که موجب فسخ قرارداد می شوند را متوجه شوید. به عنوان مثال سر و صدا و ترافیک ناشی از تعطیل شدن مدرسه، مسئله ای نیست که موجب فسخ قرارداد گردد.

هر چند مرتبه که می توانید از خانه ای که قرار است بخرید بازدید نموده و چیزهایی را که ممکن است باعث مزاحمت شما گردد ببینید و اگر متوجه موضوعی شدید که نمی توان آن را نادیده گرفت، در پی خانه ای دیگر باشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 959

به "آنچه خریداران خانه باید بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه خریداران خانه باید بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید