آماده باش در اُتاوا برای مقابله با سیل، اعلام وضعیت اضطراری در مونترال

به گزارش آی تی گپ، وقوع سیل در کبک و مونترال منجر به تخلیه 5500 خانه شده و در اتاوا نیز به دلیل پیش بینی سیل دستور آماده باش صادر شده است.

آماده باش در اُتاوا برای مقابله با سیل، اعلام وضعیت اضطراری در مونترال

از سفر با تور کانادا ارزان لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با ادامه بارش ها در اُتاوا پایتخت کانادا، این شهر برای سیل آماده می گردد. شهر مونترال نیز به دلیل طغیان سیلاب، وضعیت اضطراری اعلام شد.

به نوشته رویترز، مقامات اُتاوا آدینه شب خاطرنشان کردند انتظار می رود سطح آب نیم متر بیشتر از بیشینه گزارش شده در سیل 2017 بالا برود. سیل بهار سال 2017، به شهرهای اونتاریو و کبک 171 میلیون دلار خسارت وارد کرد.

استیو کانلاکوس مدیر شهرداری اتاوا گفت: وضعیت میدانی به سرعت در حال تغییر است. وی اضافه کرد سیلاب ممکن است به صدها خانه، یعنی بیشتر از 500 خانه در سیل 2017، آسیب وارد کند. این شهر روز پنج شنبه وضعیت اضطراری خاطرنشان کرد.

مقامات مونترال، دومین شهر بزرگ کانادا نیز با ادامه بارش ها و ذوب برف ها که به طغیان رودها منجر شده است، اواخر آدینه شب وضعیت اضطراری خاطرنشان کردند.

سیل بهاره تا اکنون منجر به تخلیه 5500 خانه و بیش از 1000 ساکن این منازل در شهر کبک شده است.

خودروهای زرهی سبک ارتش کانادا به مناطق دچار آب گرفتگی گسیل شده اند و سربازان به ساکنین یاری می نمایند کیسه های شن را برای مقابله با سیل به محل زندگی خود برسانند.

سد برق آبی زده شده بر روی رود طغیان نموده روگ در کبک موجب نگرانی ساکنین آن حوالی شده است اما مهندسین شرکت آب کبک اعلام نموده اند سازه سد هم چنان در حال مقاومت است.

رالف گودیل وزیر ایمنی کانادا به خبرنگاران گفت: این [سیل] مسئله ای گسترده است... با توان قوا و با همکاری تمام مقامات شهری و استانی کار می کنیم... به این منظور که تا آن جا که می توانیم کانادایی ها را در امان نگه داریم.

او درخصوص سد رودخانه روگ گفت: اگر سد بشکند مردم یک ساعت زمان دارند منطقه را تخلیه نمایند. عاقلانه این است که پیش تر خارج شوند.

مقامات استانی و فدرال گفتند سنگینی سیل در کبک و اونتاریو تنها دو سال بعد از سیل سال 2017 می تواند با تغییرات اقلیمی مرتبط باشد.

در استان نیو برونسویک مجاور ساحل شرقی رودخانه سیلاب درحال تثبیت و حتی فروکش کردن بود اما با ادامه یافتن مجدد بارش ها این نگرانی به وجود آمد که اوضاع دوباره به وخامت بگراید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 370

به "آماده باش در اُتاوا برای مقابله با سیل، اعلام وضعیت اضطراری در مونترال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش در اُتاوا برای مقابله با سیل، اعلام وضعیت اضطراری در مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید