آخرین جام قبل از جنگ

به گزارش آی تی گپ، حدود 50هزار دیدنگر در استادیوم المپیک پاریس، برای 90دقیقه، ایستاده فینال جام جهانی 1938 را از نزدیک دیدن کردند.

آخرین جام قبل از جنگ

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، یک سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم، همه چیز در پاریس زیبا بود. خیابان های سنگفرش شده، رایحه برندهای عطر و ادکلن و بوی قهوه تلخ فرانسوی در کنار فوتبال. جام جهانی تا آن موقع فقط دو دوره برگزار گردیده بود، اما علاقه مردم به این تورنمنت، داشت محبوبیت المپیک را هم تحت تاثیر قرار می داد. فینال بین دو تیم ایتالیا و مجارستان، 83 سال پیش در چنین روزی برگزار گردید؛ ایتالیا 4 - مجارستان 2.

کاپیتان ایتالیا را حتما می شناسید؛ کسی که قبل از دریافت جام قهرمانی (ژول ریمه)، با یک سلام فاشیستی ادای احترام کرد تا ثابت کند تب سیاست جهان را فرا گرفته. او جوزپه مه آتزا بود. ایتالیا جام جهانی فوتبال را در پاریس فتح کرد و ارتش آلمان نازی هم دو سال بعد، شهر پاریس را به اشغال خود در آورد. آن روز، آخرین باری بود که مردم اروپا این چنین با خوشحالی در کنار هم یک مسابقه فوتبال را دیدن می کردند. چرا که چند ماه بعد آرامش پاریس و دیگر شهرهای اروپا با صدای غرش بمب افکن ها از بین رفت.

جام جهانی فوتبال به علت وقوع جنگ برای دو دوره تعطیل شد و بعد از 12سال از 1950 دوباره از سر گرفته شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1845

به "آخرین جام قبل از جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جام قبل از جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید