7 ویژگی تاثیرگذار در انتخاب اسپرسو ساز دلخواه شما

به گزارش آی تی گپ، اگر در نهایت تصمیم به خرید یک دستگاه اسپرسوساز گرفته اید، اما در میان انبوه گزینه ها سردرگم شده اید، این نوشته برای شماست. حتما بهتر از ما می دانید که این خصلت ها و ویژگی ها هستند که روی افکار ما تاثیر می گذارند، حتی وقتی بخواهید دستگاه قهوه ساز محبوب خود را پیدا کنید. با این حساب، چه نکاتی را باید بررسی کنید تا در نهایت علاوه بر دسترسی سریع به نوشیدنی جادویی قهوه، یک سرمایه گذاری اساسی در وقت و انرژی تان هم کرده باشید؟

7 ویژگی تاثیرگذار در انتخاب اسپرسو ساز دلخواه شما

داستان با ویژگی های تاثیرگذار شروع می شود

در هنگام انتخاب دستگاه اسپرسو ساز، حتما با انواع بسیار خوبی روبرو خواهید شد، اما آنچه برای یک نفر مناسب است، ممکن است گزینه مطلوبی برای شما هم نباشد. بنابراین قبل از خرید این دستگاه، لیست زیر را در فکر خود به خوبی بررسی کنید:

  1. آیا برای استفاده از دستگاه، به دردسر می افتید؟

یک عامل متمایز کننده اصلی در مدل های مختلف اسپرسوسازها این است که استفاده از آنها چقدر آسان و راحت است. اگر ماشینی می خواهید که بیشتر مراحل تولید نوشیدنی در آن اتوماتیک باشد، می توانید به راحتی آن را در بازار پیدا کنید. حتی می توانید مدل هایی پیدا کنید که برخی از نوشیدنی های اسپرسو پیچیده تر مانند کاپوچینو را با فشار دادن یک دکمه درست کنند. در این زمینه، ما انواع مدل اسپرسوساز مباشی را پیشنهاد می دهیم.

اگر راحتی اولویت اصلی شماست، در پی اسپرسوسازی باشید که در یکی از دسته بندی های اتوماتیکتر قرار می گیرد و تنظیمات قابل برنامه ریزی دارد و مطمئن شوید که تمام دکمه ها و ویژگی های اضافی را قبل از خرید بصری می بینید.

  1. تمیزکاری چقدر آسان است؟

اگر در نهایت مدلی انتخاب کنید که استفاده از آن آسان است، اما تمیز کردن آن کار حضرت فیل است، پس باید بگوییم شما در هنگام انتخاب، این موضوع را فراموش کرده بودید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید اسپرسوساز، تمیز کردن آن به چه شکل خواهد بود و چقدر از زمان ارزشمند شما باید صرف پاک کردن آن بشود. هر چه دستگاه دارای ویژگی ها و اجزای بیشتری باشد، به احتمال زیاد تمیز کردن آن زمان زیادی از شما می گیرد.

  1. آیا بودجه حرف اول را می زند؟

تا به حال چقدر پیش آمده، بودجه مانعی برای رسیدن به انتخاب دلخواه تان باشد؟ بله، با شما موافقیم. اندازه هزینه ای که برای انتخاب دستگاه قهوه ساز در نظر گرفته اید مهم است. حالا بگذارید به این موارد هم اشاره کنیم: محدوده قیمت دستگاه های اسپرسوساز بسیار زیاد است و عوامل زیادی وجود دارد که در قیمت تفاوت ایجاد می کند. برای مثال، در برخی از مدل های بالاتر، شما برای دوام و کیفیت مواد هزینه بیشتری می پردازید.

در برخی موارد، هزینه بالاتر ممکن است به ویژگی های اضافی مربوط باشد. گاهی اوقات برای سهولت استفاده هزینه می کنید، گاهی اوقات برای طعم بهتر اسپرسویی که مدتی طول می کشد تا تهیه شود (همانطور که می دانید مدل قهوه انتخابی گزینه مهمی است. برای مثال اینکه برای تهیه قهوه دلخواه تان در دستگاه، از عربیکا استفاده کنید یا روبوستا، تلفیق این دو و یا حتی انواع سبز قهوه را به دستگاه معرفی کنید، نتیجه می تواند تفاوت باشد). مدل های واقعاً گران قیمت معمولاً چندین مورد از این موارد را با هم ترکیب می کنند

اگر در مورد طعم اسپرسوی خود یا مدت زمانی که برای تهیه آن صرف می کنید، وسواس خاصی به خرج می دهید، پس خرید یک اسپرسوساز که در سطح بالاتری از محدوده قیمت قرار می گیرد ارزشش را دارد. اگر خیلی نگران سهولت استفاده نیستید و از هر چیزی که دارای کافئین است راضی هستید (یا به هر حال قصد دارید اسپرسوی خود را با مقدار زیادی شیر و شکر بپوشانید)، ممکن است در دسته افرادی قرار داشته باشید که دستگاه های معمولی تر برای شما کافی باشد.

  1. چه نوشیدنی را ترجیح می دهید؟

عوامل مختلفی وجود دارند که بر طعم اسپرسو تأثیر می گذارند، اما اگر صادقانه بگوییم، ما درک دقیقی از تفاوت ها نداریم، اما با مراجعه به تالارهای گفتگوی قهوه در اینترنت این موضوع را متوجه شده ایم. بنابراین، اگر در تهیه اسپرسو در خانه تازه کار هستید، ممکن است نگرانی در مورد جزئیات وجود نداشته باشد. اگر موکا یا کاپوچینو را ترجیح می دهید که طعم اسپرسو در آن نقش دارد، اما به اندازه زمانی که یک شات اسپرسو می نوشید برجسته نیست، ممکن است از اسپرسویی که در هر دستگاهی پیدا می کنید، راضی باشید.

اگر واقعاً به کیفیت طعم اسپرسو خود اهمیت می دهید، پس موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، تعداد دیگ های بخار یک دستگاه تفاوت زیادی ایجاد می کند (هر چه بیشتر، بهتر). اینکه آیا اسپرسوساز از فشار بخار برای تهیه اسپرسو استفاده می کند (توصیه نمی شود)، و یا دستگاه به چه دمایی می رسد و چقدر آن دما را ثابت نگه می دارد، همگی در کیفیت قهوه شما تاثیر خواهند داشت.

با این حال، اگر هنوز کامل مطمئن نشده اید که ترجیحات شما کجاست، ممکن است برای شروع آزمایش، از یک مدل میان رده استفاده کنید.

  1. تا چه زمانی شما را همراهی می کند؟

بسیاری از مدل های دستگاه اسپرسوساز گران قیمت دارای گارانتی هستند که به شما ایده می دهد که چه انتظاری از طول عمر آن دارید. بر اساس معروفیت برند و بررسی ها، می توانید تصویر واضح تری از مدت زمان ماندگاری یک مدل خاص به دست آورید.

نوع ماده ای که دستگاه از آن ساخته می شود، نیز می تواند تفاوت ایجاد کند، اسپرسوسازهایی که عمدتاً از فلز ساخته می شوند، عمر طولانی تری دارند و همچنین گرما را به شیوه کارآمدتری حفظ می کنند و مدل های بسیار اتوماتیکتر با قطعات الکتریکی زیاد احتمالاً بیشتر از دستگاه های اسپرسوساز دستی نیاز به تعمیر خواهند داشت.

  1. چه اندازه ای را انتخاب کنید؟

برخی از دستگاه های اسپرسوساز، برای کافه ها مناسب هستند و اگر می خواهید آن را برای آشپزخانه ای با فضای محدود تهیه کنید، بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید، مگر آنکه فضای مناسب را خلق کنید. اما با این حال، بسیاری از مدل های بزرگتر به طور همزمان دو شات اسپرسو درست می کنند یا دارای ویژگی های مفید اضافی هستند که چندان قابل چشم پوشی نیستند.

  1. چه خدماتی دریافت خواهید کرد؟

مهم است که بدانید خدمات پس ار فروش انواع اسپرسوسازها چیست؟ چرا که ممکن است نیاز داشته باشید برای قطعات یا تعمیرات با سازنده تماس بگیرید. بنابراین به نظرات مشتریان توجه کنید (اگر مشتریان می گویند سال ها بدون نیاز به این خدمات، دستگاه سالمی داشته اند، باید تمایل بیشتری به آن برند و دستگاه داشته باشید). به هر حال شما نمی خواهید دستگاهی را خریداری کنید که پس از چندسال استفاده، راهی زباله دستگاه های انسانی شود.

منبع: فرارو
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2145

به "7 ویژگی تاثیرگذار در انتخاب اسپرسو ساز دلخواه شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ویژگی تاثیرگذار در انتخاب اسپرسو ساز دلخواه شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید