6 چیز که دوست داریم در پرسونا 6 ببینیم

به گزارش آی تی گپ، اوایل سال 2021، شرکت آتلوس بیان نمود که هدف آن ها این است که پرسونا 6 از پرسونا 5 فراتر برود و آن ها بتوانند اثر بهتری را توسعه دهند. من فقط می توانم از جانب خودم صحبت کنم اما عبور از سطح بالای اثری همانند پرسونا 5 واقعاً سخت است.

6 چیز که دوست داریم در پرسونا 6 ببینیم

بازی پرسونا 5 (و بسته الحاقی آن) به راحتی یکی از بازی های محبوب من در تاریخ است. این واقعیت که جزئیات خاصی پیرامون روایت، مبارزات و موسیقی بازی بعدی وجود ندارد، هواداران پروپا قرصی مانند من را وادار نموده است که فهرست خواسته ها و آرزوهای خود را برای بازی بعدی تهیه نمایند. بنابراین، در اینجا به شش -درست است، شش!- ویژگی که می خواهم در پرسونا 6 آن ها را ببینم، خواهم پرداخت.

1. شخصیت های بزرگسال

ببینید، من عاشق DNA روایی اثبات شده و واقعی پرسونا هستم؛ گروهی از نوجوانان رانده شده از ضمیر باطنی و نهفته خود دعوت می نمایند تا از دنیا در برابر نیروهای شیطانی دفاع نمایند و در عین حال تفریح های روزمره، روابط عاشقانه و کلاس های درسی خود در مدرسه را هم انجام می دهند. با این وجود، من آماده هستم که آتلوس مضامین بالغ این مجموعه بازی را به دنیای بزرگسالان هم بیاورد.

من دو طرح محکم را به اتاق نویسندگان بازی ارائه می کنم؛ اولین طرح این است که پس زمینه سنتی مدرسه را حفظ کنید اما در عوض آن را در یک محوطه دانشگاهی انجام دهید و تعداد شخصیت های بازی 20 یا چیزی در این حدود شخصیت باشد. طرح دوم این است که یک راستا غیر متعارف تر را انتخاب نمایند و بازیکنان را به دنیای متفاوت کارمندان سوق دهند. هیچ چیز بیش از یک شغل اداری نفس گیر، با اتاقک های بی روح و مدیرانی که همواره ناظر شما هستند، پتانسیلی برای توطئه ماوراء طبیعی شیطانی را در خود ندارد. گروهی از متخصصان جوان را به بازیکنان بسپارید، آن ها را با مجموعه ای از پرسوناهای خفن معرفی کنید و اجازه دهید که بازیکنان در ژاپن تحریف شده و بیش ازحد سازمان یافته، آزادانه حرکت و ماجرای پرپیچ وخم خود را در این قسمت دنبال نمایند.

2. شخصیت اصلی زن اجباری

ما از زمان بازی پرسونا 3 پورتابل که از عرضه آن بیش از یک دهه سپری شده است، هیچ قهرمان زن قابل انتخابی در سری پرسونا نداشتیم. اولین تیزر تریلر پرسونا 5 رویال را به خاطر دارید و اینکه چگونه هواداران این فرضیه را مطرح نموده بودند که شخصیت کاسومی یوشیزاوا قرار است همتای قابل بازی شخصیت اصلی مرد این اثر باشد؟ البته، کاسومی احتمالا یکی از برترین قوس های شخصیتی را در میان شخصیت های کل سری در اختیار دارد که همین یکی از دلایل محبوبیت او است اما فهمیدن اینکه او فقط یک شخصیت غیرقابل بازی (NPC) است، کمی ناخوشایند بود. در اینجا یک درخواست جنجالی می کنم؛ وقتی صحبت از پرسونا 6 می گردد، من انتخابی نمی خواهم. فقط یک قهرمان اجباری به من بدهید یا حداقل پیشنهاد بعدی را در بازی پرسونا 6 پیاده سازی کنید.

3. امکان خلق شخصیت

میان شخصیت های قابل بازی و آواتارهای قابل بازی تفاوت مشخصی وجود دارد. اولی نشان می دهد که ما قرار است کنترل افرادی را در اختیار بگیریم که دارای داستان های از پیش ساخته شده، ایدئال ها و روابط مختلفی هستند. در حالی که مورد دوم نمی تواند بدون طرح ریزی و سفارشی سازی کامل قهرمان به وسیله بازیکن به طور مؤثر کار کند. شخصیت های اصلی سری پرسونا غالبا این آستانه را پشت سر می گذارند، با این وجود، یک بخش خلق شخصیت عمیق می تواند در عبور از این شکاف یاری بسیاری کند. در حال حاضر، ما می توانیم یک نام دلخواه برای قهرمان بی صدای خود در پرسونا انتخاب کنیم. پس چرا نتوانیم پس زمینه داستانی (مثل بازی های بایوور) را هم انتخاب نموده و ویژگی های فیزیکی مهم را تعریف کنیم؟

4. تجهیزات پرسونا

اگر نمی توانیم قهرمان داستان خود را شخصی سازی کنیم، حداقل باید بتوانیم ظاهر موجودات اساطیری دلخواه خود را رنگ و لعاب دهیم. علاوه بر این، پرسوناها درونی ترین جنبه خود ما را منعکس می نمایند، پس چرا آن ها از نظر زیبایی شناختی آن همسانی معنوی را منعکس نمی نمایند؟ همان طور که در حال حاضر وجود دارد، مجموعه پرسوناها بر آزاد کردن، قربانی کردن یا ترکیب دوستان و همراهان جنگی مورد علاقه شما برای در اختیار گرفتن افراد جدیدتر و قوی تر تکیه دارد. اگر آتلوس یک سیستم شخصی سازی و تجهیزات جانبی مشابه با آن تجهیزاتی که برای اعضای گروه خود خریداری می کنید، برای پرسوناها طراحی کند، بازیکنان میل کمتری به رها کردن پرسونا محبوب اما ضعیف تر خود خواهند داشت. این می تواند یک ایده جالب باشد. ای کاش تیم توسعه دهنده بازی اجازه دهد که بتوانیم برای پرسوناهای دوست داشتنی خود سلاح بخریم! واقعا چه کسی نمی خواهد ساتانائل را به یک هفت تیر افسانه ای مجهز کند؟

5. عرضه برای نینتندو سوییچ و کامپیوتر

این خودش به میزان کافی بد است که پرسونا 5 روی پلتفرم های دیگر به غیر از پلتفرم های پلی استیشن در دسترس قرار نگرفته است، به خصوص با توجه به اینکه شخصیت جوکر یکی از مبارزان بازی سوپر اسمش برادرز آلتیمیت است و بعلاوه نسخه فرعی آن یعنی پرسونا 5 استرایکرز برای نینتندو سوییچ هم عرضه شده است. علاوه بر این، پرسونا 4 گلدن گواهی بر این واقعیت است که آتلوس می تواند پورت های خارق العاده ای را برای کامپیوتر توسعه دهد و حتی بازخورد بسیار خوبی را دریافت کند. پرسونا 6 این فرصت را دارد که علاوه بر پلتفرم های پلی استیشن که به مکانی امن برای هواداران این سری تبدیل شده، میزبان هواداران این دو پلتفرم هم باشد. گیمرهای سوییچ و کامپیوترهای شخصی هنوز در انتظار پرسونا 5 و پرسونا رویال هستند، ظالمانه است که دوباره آن ها را نادیده بگیریم.

6. داستان تاریخی

از روستای اینابا در پرسونا 4 تا توکیو پر جنب وجوش در پرسونا 5، سخت است که عاشق محیط ژاپن امروزی و گشت وگذار در خیابان های شلوغش در بازی های پرسونا نباشیم. با این وجود، اگر آتلوس تصمیم بگیرد برای بازی بعدی کمی در زمان به عقب بازگردد، می تواند بسیاری از هواداران را به شکلی جالبی متعجب و شگفت زده کند.

ما چندین تصویر از ژاپن فئودالی را در طول سال های اخیر دیده ایم که برخی از آن ها با موفقیت های بسیار خوبی هم همراه شده اند. اگر بگویم به تجربه یک بازی پرسونا در دوره ادو علاقه ای ندارم، قطعا دروغ گفته ام. چه می گردد اگر ژاپن بعد از وقایع جنگ را کاوش کنیم؟ چگونه هنجارهای اجتماعی و فناوری های گذشته روی مکانیک های مختلف بازی از جمله مکانیک هایی که آن را همچون یک شبیه ساز زندگی می سازد، تأثیر خواهد گذاشت؟ اگر پرسونا 6 بتواند در این زمینه چیزی از داستان تاریخی بازی سرگذشت وکیل تک بزرگ (The Great Ace Attorney Chronicles) بیاموزد، ممکن است به پاسخِ پرسش های قبلی دست پیدا کنیم. اگرچه محیط ژاپن امروزی بسیار عالی است اما چنین ایده ای هم می تواند در نوع خود بسیار عالی باشد و تنوع زیادی به این سری بازی بدهد.

منبع: Game Informer

نویسنده: Jason Guisao

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2051

به "6 چیز که دوست داریم در پرسونا 6 ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 چیز که دوست داریم در پرسونا 6 ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید