گنجشکک و حوض آرزوها به کتابفروشی ها رسید

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، یکی از راه های پرورش احساسات مذهبی در بچه ها، بردن بچه ها به اماکن مذهبی همانند مساجد، هیئت و حرمین اهل بیت(ع) و امامزادگان شریف است. این امر هم دارای آثار تکوینی و هم آثار وضعی برای بچه ها است. در اماکن مذهبی کودک می تواند با بهره گیری از یادگیری مشاهده ای، آداب مذهبی را از افراد حاضر در این اماکن ببیند و با اهل بیت(ع) و شخصیت های مذهبی آشنا گردد.

گنجشکک و حوض آرزوها به کتابفروشی ها رسید

برای اینکه بچه ها بهتر بتوانند گرایش های مذهبی را در خود پرورش دهند، ضروری است تجربیات شیرینی برای آنها رقم بخورد. آوردن این تجربیات در قالب قصه و داستان و شخصیت هایی که کودک بتواند با آنها ارتباط برقرار کند، یکی از این راه هاست. در کتاب گنجشکک و حوض آرزوها نویسنده، با قلمی روان و بچه هاه به معرفی مسجد مقدس جمکران و امام زمان(ع) در قالب قصه پرداخته است و سعی نموده تا تجربه شیرینی را برای بچه ها رقم بزند.

این کتاب ماجرای یک گنجشک کوچک و ضعیف است که دوستانش او را به خاطر جثه کوچک و ناتوان بودن در پروازهای طولانی مسخره می نمایند. این گنجشک در پی حوض آرزوهایی که دوستش گنجشک اشی مشی به او گفته، می گردد و سفرش را آغاز می نماید. در طول سفر خطرها و ماجراهای زیادی برای او به وجود می آید تا به مسجدی با گنبدهای فیروزه ای می رسد. در آن جا متوجه می گردد که حوض آرزوها وجود ندارد و این جا محل رفت وآمد مرد مهربان است؛ مردی که اگر از او چیزی بخواهد می تواند یاریش کند. گنجشکک درباره مرد مهربان پرس وجو می نماید تا او را بهتر بشناسد و منتظر می ماند تا مرد مهربان را ببیند. حالا گنجشکک تبدیل به یک گنجشک شجاع شده است که به دوستانش یاری می نماید و برای آنها درباره مسجد گنبد فیروزه ای و مرد مهربان صحبت می نماید.

از نقاط قوت این اثر زبان ساده و مفهوم و ملموس آن برای بچه ها و تصویرگری اثر است؛ به گونه ای که کودک با شخصیت های پرنده در کتاب ارتباط برقرار می کند و همراه آنها ماجراجویی می نماید.

کتاب گنجشکک و حوض آرزوها به قلم سمیه علی نقی پور با تصویرگری مریم ناجی در 90 صفحه به بهای 99 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده و روانه بازار نشر شده است.

برشی از کتاب:

گنجشکک آهی کشید و نگاهش به گنبد فیروزه ای افتاد. گنبد فیروزه ای همواره برایش یک راز بود. با خودش فکر کرد شاید حوض آرزوها آن جا باشد. اگر به آن جا می رفت حتما او را به شجاع ترین گنجشک باغ تبدیل می کرد؛ آن وقت دیگر تیزپَر مسخره اش نمی کرد. هر طور شده باید خود را به آن جا می رساند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2379

به "گنجشکک و حوض آرزوها به کتابفروشی ها رسید" امتیاز دهید

2 کاربر به "گنجشکک و حوض آرزوها به کتابفروشی ها رسید" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجشکک و حوض آرزوها به کتابفروشی ها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید