کفتار باهوش پس از رسیدن به پلنگ در جاده راهش را کج کرد

به گزارش آی تی گپ، کفتار باهوش پس از رسیدن به پلنگ در جاده راهش را کج کرد

کفتار باهوش پس از رسیدن به پلنگ در جاده راهش را کج کرد

نحوه نشان دادن تسلط حیوان در طبیعت می تواند از موجودی به موجود دیگر بسیار متفاوت باشد. برای مثال، خرس ها با سر بالا و گوش هایشان به سمت خرس های دیگر حرکت می نمایند. شیر های نر نیز بیشتر نر های دیگر از جمله توله ها را می کشند.

به گزارش خبرنگاران، پلنگ ها به ندرت تسلط نشان می دهند، زیرا آن ها حیوانات منزوی هستند. اما حتی زمانی که موجودی از مسیر پلنگ رد می گردد، می دانند چه کسی دست برتر را دارد. ویدئوی منتشر شده دقیقاً این را به ما نشان می دهد.

ویدئو با استراحت پلنگی در وسط یک جاده خاکی آغاز می گردد. به جرات می توان گفت که این پلنگ ادعای قلمرو خود را نموده است. ناگهان یک کفتار ظاهر می گردد که پلنگ را زیر نظر دارد.

شایان ذکر است که پلنگ ها و کفتار ها در طبیعت دشمن هستند. اگر قرار بود این دو حیوان با هم برخورد نمایند، در بیشتر مواقع، گربه بزرگ برنده می شد.

اگرچه کفتار می تواند به پلنگ حمله کند، اما پلنگ سرعتی باورنکردنی دارد. در این ویدئو دیده می گردد که کفتار ها باهوش تر از آن چیزی هستند که به نظر می رسند. کفتار به جای ایجاد جنگ با پلنگ، یک حلقه بزرگ ایجاد می نماید و علف های هرز اطراف را برای عبور انتخاب می نماید تا از گربه در امان بماند.

اگر به دقت دیدن کنید، کفتار به پلنگ چشم دوخته است تا مطمئن گردد که هیچ حرکتی در لحظه آخر وجود ندارد.

پلنگ برای گرفتن کمین می نماید. تمام کوشش خود را می نماید تا در هر شرایطی تا حد امکان به حیوان نزدیک گردد. در پی یک حمله سریع و پرانرژی، طعمه را گرفته و با گاز گرفتن گردن طعمه کارش را تمام می نماید. پلنگ ها قادر به تعقیب طعمه خود در فواصل دور نیستند و اگر جنبه اولیه غافلگیری از بین برود و طعمه فرضی آن ها فرار کند، می توانند تسلیم شوند. پلنگ ها طیف وسیعی از غذا ها را مصرف می نمایند. اگرچه یک پلنگ می تواند به راحتی کفتار را از بین ببرد، اما احتمال اینکه پلنگ یک کفتار را بخورد بسیار اندک است.

کفتار ها باید همواره مراقب شکارچیان باشند. این موجودات اغلب طعمه شکارچیان بزرگتری مانند ببر، پلنگ و شیر هستند. کفتار ها از مکانیسم های دفاعی مختلفی مانند پنهان کاری، هوشیاری و خصومت استفاده می نمایند.

هوشیار ماندن یکی از ضروری ترین روش هایی است که کفتار ها از خود دفاع می نمایند. این موجودات همواره مراقب علائم هشدار دهنده و تهدید هستند. آن ها با صدای بلند فریاد می زنند تا در صورت مشاهده یک شکارچی که در حال نزدیک شدن است به بقیه گروه هشدار دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2367

به "کفتار باهوش پس از رسیدن به پلنگ در جاده راهش را کج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفتار باهوش پس از رسیدن به پلنگ در جاده راهش را کج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید