چگونه اینترنت را فقط از واتس آپ غیرفعال کنیم؟

به گزارش آی تی گپ، بعضی از این استفاده غیر ضروری از داده را می توان با مسدود کردن واتس آپ از تخلیه داده ها (در حالی که در حالت بی صدا در پس زمینه کار می نماید) متوقف کرد.

چگونه اینترنت را فقط از واتس آپ غیرفعال کنیم؟

کاربران گوشی های هوشمند که به بسته های اینترنت تلفن همراه متکی هستند، حتی زمانی که به طور فعال از تلفن استفاده نمی نمایند، داده مصرف می نمایند. به علت این مشکل رایج، کاربران اغلب تمایل دارند اعلان هایی را از اپراتور ببینند که بسته داده به جامانده را به آن ها یادآوری می نماید. طبق گزارش Mediarun Search UK، این به علت به روزرسانی های بی درنگ پیغام و اطلاعات و برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند، اتفاق می افتد.

این گزارش بعلاوه اشاره می نماید که کاربران می توانند برای آنالیز فعالیت های خاصی که می توانند بسته داده را تخلیه نمایند، هشداری تنظیم نمایند. این ها عبارتند از: محدود کردن جستجو های مرورگر، پخش و به روز رسانی رسانه.

با این حال، بعضی از این استفاده غیر ضروری از داده را می توان با مسدود کردن واتس آپ از تخلیه داده ها (در حالی که در حالت بی صدا در پس زمینه کار می نماید) متوقف کرد. کاربران می توانند بعضی از راهکار ها را برای کاهش استفاده از داده های واتس آپ در زندگی روزمره شان به کار ببرند (نه تنها از تماس های واتس اپ استفاده ننمایند و با تمرکز روی مکالمات در برنامه از باز کردن چندین بار آن برای خواندن یک مکالمه جلوگیری نمایند.)

بیشتربخوانید

جدای از آن، کاربران بعلاوه می توانند اتصال اینترنت را فقط به وسیله برنامه پیغام رسانی مستقیم متعلق به متا با پیروی از راهنمای گام به گام ذکر شده در اینجا غیرفعال نمایند. هم کاربران اندروید و هم آیفون می توانند این ویژگی را غیرفعال نمایند تا از هدر رفتن داده های پس زمینه صرفه جویی نمایند.

1. به تنظیمات بروید.

2. روی Connection/ Connection & Sharing (برای Xiaomi) / Mobile Network (برای OnePlus) کلیک کنید.

3. برای باز کردن فهرست برنامه هایی که از داده در پس زمینه استفاده می نمایند، گزینه Data Usageرا انتخاب کنید.

4. از این فهرست روی گزینه ای که می گوید WhatsApp کلیک کنید.

5. برای غیرفعال کردن این ویژگی، Allow background data usage را خاموش کنید.

1. به تنظیمات بروید.

2. روی موبایل کلیک کنید.

3.نوار لغزنده را بکشید و گزینه ای به نام Cellular Data را انتخاب کنید.

4.گزینه ای که WhatsApp نام دارد را غیرفعال کنید.

کاربران بعلاوه می توانند با استفاده از مراحل مشابه، دیگر برنامه ها را از تخلیه داده ها در پس زمینه محدود نمایند. این کار باید برای برنامه هایی انجام گردد که معمولاً اعلان های زیادی ارسال می نمایند و داده ها را زیادی مصرف می نمایند. علاوه بر این، این گزارش نشان می دهد که غیرفعال کردن این ویژگی در مصرف باتری نیز صرفه جویی می نماید.

منبع: نبض فناوری

خبرنگاران وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2247

به "چگونه اینترنت را فقط از واتس آپ غیرفعال کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اینترنت را فقط از واتس آپ غیرفعال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید