چه کسی نام اصغر رحیمی را در فهرست شورای المپیک آسیا اضافه نمود؟

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران - گروه ورزش: بعد از گذشت یک ماه از برگزاری مجمع عمومی شورای المپیک آسیا (OCA) در تایلند که طی آن سیدرضا صالحی امیری به عنوان عضو هیأت اجرایی انتخاب و معرفی شد، ترکیب کمیته های مختلف این شورا نیز نهایی و اعضای آنها به صورت رسمی معرفی شدند.

چه کسی نام اصغر رحیمی را در فهرست شورای المپیک آسیا اضافه نمود؟

بر این اساس از میان 18 کمیته فعال در OCA، ایران در 11 کمیته کننده دارد. بدین ترتیب با لحاظ کردن عضویت صالحی امیری در هیأت اجرایی، مجموع ایرانی های صاحب کرسی در شورای المپیک آسیا برای چهار سال آینده 12 نفر هستند.

نکته قابل توجه اینکه از این تعداد، 11 نفر جزو نفراتی بودند که در مراحل مختلف از سوی کمیته ملی المپیک و به عنوان کاندیدای پیشنهادی این کمیته به OCA معرفی شدند اما مشخص نیست نفر دوازدهم چگونه خارج از این فهرست، عضویت شورای المپیک آسیا را در اختیار گرفته است!

حذف یک کاندیدای ایرانی / یک نفر هم از غیب آمد!

به گزارش خبرنگاران، برای حضور در هیأت اجرایی و عضویت در کمیته های مختلف شورای المپیک آسیا، کمیته ملی المپیک دی ماه سال گذشته فهرست نهایی نفرات مورد نظر خود را در اختیار این شورا قرار داد تا تصمیم گیرندگان OCA در مورد آنها و عضویت شأن در کمیته های پیشنهادی تصمیم گیری کند. البته این فهرست نتیجه اعمال تغییرات در فهرست اولیه بود که همان هم دوباره جابجایی هایی به همراه داشت.

در واقع کمیته ملی المپیک ابتدا در قالب یک فهرست اولیه کاندیداهای مورد نظر برای عضویت در کمیته های شورای المپیک آسیا را مشخص کرد. سپس با اعمال برخی تغییرات و جابجایی ها در آن فهرست مورد نظر برای اعلام به OCA را نهایی کرد.

این همان فهرستی بود که دی ماه به شورای المپیک آسیا ارسال شد. در این فهرست که مورد تأیید کمیته ملی المپیک بود، 9 نفر - با لحاظ کردن نام صالحی امیری - برای کسب جایگاه در شورای المپیک آسیا معرفی شدند. این 9 نفر عبارت بودند از: رضا صالحی امیری، علی دادگر، عبدالحمید احمدی، مهین فرهادی زاد، محمد علیپور، فضل الله باقر زاده، محمود عبداللهی، هادی ساعی و غلامرضا نوروزی.

البته در ادامه فهرست کاندیداهای کمیته ملی المپیک دوباره و با اضافه شدن نام نصرالله سجادی و مهرافزا منوچهری دستخوش تغییراتی شد.

در نهایت اینکه شورای المپیک آسیا بر اساس کاندیداهای معرفی شده از کشورهای مختلف، ترکیب کمیته های خود را مشخص کرد. در ترکیب این کمیته تمام ایرانی های معرفی شده انتخاب شده اند به جز غلامرضا نوروزی که برای کمیته پزشکی معرفی شده بود. پیش از این دکتر محمد رازی عضو کمیته پزشکی OCA بود و در فهرست جدید اعلام شده هم وی به عنوان تنها ایرانی در این کمیته باقی مانده است.

اما نکته جالب در مورد اصغر رحیمی است که در فهرست کاندیداهای مورد نظر کمیته ملی المپیک نبود و مشخص نیست چگونه از طرف شورای المپیک آسیا انتخاب شده است؟!

معما در کمیته ملی المپیک؛ این آقا چگونه انتخاب شده است؟

به گزارش خبرنگاران، اصغر رحیمی طی سال های گذشته رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در کمیته ملی المپیک بود. وی برای انتخابات سال 96 کمیته ملی المپیک هم یکی از مدعیان دبیرکلی بود اما نتوانست کاندیدا شود چرا که اصلاً عضو مجمع نبود (وی می توانست به عنوان خبره ورزشی عضو مجمع شود اما هیأت اجرایی وقت از این انتخاب امتناع کرد). با این اوصاف رحیمی سال گذشته هم به فعالیت خود در کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی ادامه داد اما در نهایت صالحی امیری تغییرات در کمیته را با کنار گذاشتن او آغاز کرد.

همین مسئله ابهامات را در مورد وی و اینکه چگونه عضو کمیته ورزش در شورای المپیک آسیا شده، بیشتر کرده است. به هر حال شورای المپیک آسیا بر اساس کاندیداهای مورد تأیید کشورها، نفرات مورد نظر در کمیته های 18 گانه را انتخاب کرده است یا اینکه نفرات قبلی را ابقاء کرده است. رحیمی پیش از این عضویتی در شورای المپیک آسیا نداشت و نام او در فهرستی که مورد تأیید رئیس و هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک هم بود، قرار نداشت.

پس از اعلام فهرست اعضای ایرانی عضو کمیته های مختلف این پرسش در بین مسئولان رده بالای کمیته ملی المپیک مطرح شد که چه کسی نام اصغر رحیمی را به این فهرست اضافه کرده است. این پرسش در حالی به سوژه اختلاف در کمیته المپیک تبدیل شده که گفته می شود یکی از افراد شاغل در این کمیته نام رحیمی را اضافه کرده است.

به نظر می رسد اگر مسئولان کمیته ملی المپیک بخواهند، می توانند با استعلام از شورای المپیک آسیا مشخص کنند چه کسی نام اصغر رحیمی را به این فهرست اضافه کرده است.

معرفی 12 ایرانی عضو شورای المپیک آسیا

فهرست ایرانی هایی که در انتخابات جدید شورای المپیک آسیا صاحب جایگاه شده اند، به این شرح است:

* سیدرضا صالحی امیری - عضو هیأت اجرایی

* نصرالله سجادی - عضو کمیته هماهنگی

* علی دادگر - عضو کمیته همراهی

* هادی ساعی - عوض کمیته ورزشکاران

* فضل الله باقرزاده - عضو کمیته آموزش

* محمد علیپور - عضو کمیته ورزش برای همه

* محمود عبداللهی - عضو کمیته رسانه

* مهین فرهادی زاد - عضو کمیته زنان و ورزش

* عبدالحمید احمدی - عضو کمیته فرهنگی

* دکتر محمد رازی - عضو کمیته پزشکی

* مهرافزا منوچهری - عضو کمیته ورزش و محیط زیست

* اصغر رحیمی - عضو کمیته ورزش

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 234

به "چه کسی نام اصغر رحیمی را در فهرست شورای المپیک آسیا اضافه نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی نام اصغر رحیمی را در فهرست شورای المپیک آسیا اضافه نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید