چسبیده به میزها از فوتبال کنار بروند، هیات ها را تحت فشار گذاشتند

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگار مهر، سیداحسان قاضی زاده هاشمی درباره اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه خود را تشکیل داده است. مهمترین موضوع، بحث بند یک اساسنامه یعنی نهاد عمومی غیر دولتی است. بعضی ها فدراسیون فوتبال را نهاد مستقل تعریف کرده بودند که این طور نیست. کمیته المپیک، صلیب سرخ، هلال احمر و غیره نهاد عمومی هستند که خدمات عمومی می دهند، تابع مقررات کشور هستند و حوزه خدمت رسانی آنها برای کل کشور است.

چسبیده به میزها از فوتبال کنار بروند، هیات ها را تحت فشار گذاشتند

وی با بیان اینکه استقلال رکن قضایی فدراسیون اهمیت دارد که اعضای این کمیته توسط مجمع انتخاب می شوند، اضافه نمود: یک انتقادی به هیات رئیسه فعلی فدراسیون فوتبال دارم. بعضی از هیات های استانی نظراتی داده بودند که برایشان مشکلاتی ایجاد شده است. چند رئیس هیات با من تماس گرفتند و گلایه کردند. بگذاریم همه چیز دموکراتیک پیش برود. فدراسیون نمی تواند هم برابر جاهای دیگر بگوید تحت نظارت نیست و هم به زیر دستانش فشار بیاورد. این اتفاق در حال رخ دادن است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از نکاتی که برایمان خیلی مهم است و در اساسنامه طرح تیپ فیفا هم وجود دارد، شایسته گزینی است. این موضوع در اساسنامه جدید فدراسیون قید نشده است. افراد نباید دارای پرونده باز قضایی باشند. این پرونده می تواند ورزشی و فوتبالی از درون فدراسیون باشد و یا پرونده قضایی و موضوعات دیگر. این فرم باید در اساسنامه واقعی فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس، هیات رئیس ه، دبیر کل و خزانه دار قید شود.

هاشمی گفت: اتفاق دیگر این است که برای جلوگیری از ایجاد انحصار، تعداد اعضای مجمع باید بیشتر شود. در فوتبال ساحلی، فوتبال و فوتسال بانوان رشد و گسترش داشته ایم. امیدواریم در تاییدیه اولیه که برای فیفا ارسال شده بحث سلامت و پاک دستی اعمال شود تا سپس برای تایید به دولت و هیات تطبیق مصوبات مجلس و دولت برود. بنده درباره این نکات پیشاپیش هم با دستگاه های نظارتی صحبت کردم و هم با علی نژاد معاون وزیر ورزش که جا دارد راجع به بحث فوتبال به صورت خاص از زحماتش به عنوان مدیر پاکدست ورزشی تشکر کنم.

این نماینده مجلس که با برنامه ورزش و مردم گفتگو می کرد، سپس با کنایه از کم بودن مدیران پاکدست ورزشی ادامه داد: یک ذره بین دستمان گرفته ایم تا این مدیران را پیدا کنیم!

قاضی زاده هاشمی در سرانجام گفت: امیدوارم دوستان مسئله ای ایجاد نکنند و حرکات ایضایی و خارج از چارچوب انجام ندهند. برای آنها بحث بقای قدرت است. به اینها می گوییم چسبیده به میز. این افراد برای نفع فوتبال ایران باید از نفع شخصی خودشان بگذرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1130

به "چسبیده به میزها از فوتبال کنار بروند، هیات ها را تحت فشار گذاشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چسبیده به میزها از فوتبال کنار بروند، هیات ها را تحت فشار گذاشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید