پیروز ارجمند: فعالیت هنری ام را در اوج آغاز کردم

به گزارش آی تی گپ، تهران (پانا) - رادیو صبا در برنامه صباهنگ میزبان پیروز ارجمند موسیقی شناس خوب کشورمان بود.

پیروز ارجمند: فعالیت هنری ام را در اوج آغاز کردم

به گزارش روابط عمومی رادیو صبا، برنامه موسیقی محور صباهنگ هر روز با بخش های متنوع به معرفی موسیقی و هنرمندان این عرصه می پردازد این برنامه روز یکشنبه 26 دی میزبان دکتر پیروزارجمند موسیقی شناس قومی ،آهنگساز و نوازنده خوب کشورمان شد.

پیروز ارجمند تاج الدینی، سال 1349 در رابر استان کرمان به دنیا آمد. او نوازندگی سه تار را نزد داریوش صفوت و پرویز مشکاتیان، نی را نزد محمدعلی حدادیان و سید محمد موسوی، تمبک را نزد ناصر فرهنگ فر، و علوم نظری موسیقی و آهنگسازی را نزد محمدسعید شریفیان، فرهاد فخرالدینی، محمدتقی مسعودیه، تقی بینش و علیرضا مشایخی آموخته است.

ارجمند لیسانس موسیقی را از دانشگاه هنرهای زیبا، فوق لیسانس پژوهش هنر را از دانشگاه هنر و دکترای اتنوموزیکولوژی خود را از دانشگاه مالایا کشور مالزی دریافت نموده است.

پیروز ارجمند در ابتدای تبادل نظر با رادیو صبا خود را اینطور معرفی کرد، متولد 1349 در شهر رابر استان کرمان هستم. از نظر شخصیتی آدمی امیدواری هستم و بیشتر به داشته هایمان فکر می کنم.

وی در این تبادل نظر به عنوان یک کرمانی درباره بازار قدیمی کرمان شرح داد، بازار کرمان حال و هوای خاطره انگیز و دلنشینی دارد و این به علت کارنموده قدیمی بازار در شرایط امروزی است که با همان شرایط و احتیاجهای مردم شهر را فراهم می نماید و هنوز تبدیل به بازار لوکس نشده است این بازار بلند ترین راسته بازار ایران است.

پیروز ارجمند که در کارنامه کاری اش سابقه مدیرکلی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته و درباره سابقه مسئولیتی گفت: همواره احساس می کردم حوزه هنری در موسیقی احتیاج به یک سری از کارها دارد که باید به وسیله یک متخصص این حوزه انجام گردد و در دوره مسئولیتی ام کوشش کردم به عنوان یک متخصص این کارها را انجام دهم.

وی درباره کارهای اجرا شده در دوره مسئولیت ای اش گفت: امروز مصرف محصولات موسیقی کشور به وسیله کنسرت ها ارائه می گردد و صنعت موسیقی کشور بر پایه کنسرت ها است. در آغاز دوره مسئولیتی من کنسرت ها فقط در 20 شهر برگزار می شدند که بعد از آن به 300 شهر و در سال 92 به 5000 شهر رسید.

در این دوره من تعطیلی کنسرت سمفونی تهران را آنالیز کردم و از گروه های موسیقی خارجی برای حضور در ایران دعوت شد.

در آن دوره دریافت مجوزها تسریع شد و دریافت مجوز برای تک ترک ها نیز امکان پذیر شد و این باعث رونق موسیقی شد.

آهنگساز خوب کشورمان تیتراژ سریال خط قرمز را به عنوان کاری که همه مردم از آن می شناسند معرفی کرد و گفت مردم مرا با آهنگ سازی، نوازندگی تیتزاژ خاطر انگیز این سریال می شناسند.

ارجمند درباره سابقه هنری اش گفت: اولین آهنگسازی فیلم بلند را در سن 22 سالگی برای فیلمهای سفر به چزابه و نجات یافتگان داشتم که کار با کارگردان بزرگی چون رسول ملاقلی پوراز افتخارات من بوده است من با ارائه این کارها در جوانی می توان گفت فعالیتم را در اوج آغاز کردم و برای یک هنرمند آغاز در اوج یک موهبت است.

وی در ادامه درباره موسیقی پاپ گفت: موسیقی پاپ در کشورمان دوره های مختلفی داشته اولین دوره در دهه 70 با ظهور محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری و علیرضا اعصار بود و در دوره بعد از خوانندگانی چون محمدعلیزاده، بنیامین بهادری محسن چاوشی و حمید عسکری وارد این عرصه شدند در دوره سوم نسل نوی با ویژگی های نو وارد این عرصه شدند این دوره را می توان دوره پست مدرن در موسیقی پاپ ایرانی دانست.

در این دوره علاوه بر این که موسیقی پاپ روز دنیا وارد موسیقی کشورمان می گردد یک رگ و ریشه و هویت موسیقی ایرانی نیز در آن دیده می گردد.

دکتر ارجمند درباره خوانندگان نوظهوری که وارد عرصه موسیقی می گردد و و با سرعت نیز از یادها می فرایند گفت: این افراد زیاد نیستند و نمی توانید جریان ساز باشند و نمی توانند تاثیری روی فرایند موسیقی پاپ بگذارد و آثار آنها نیز ماندگار نیست. من آثار آنها را جزوه موسیقی پاپ آدامسی میشناسم مثل آدامس برای اولین بار شیرین هستند ولی بعد از یکبار شنیده شدن شیرنی خود را از دست می دهند و از یادها میرود.

در انتها پیروز ارجمند توصیه به جوانان تازه وارد عرصه موسیقی داشت و به آنها گفت: هیچ هنرمندی در موسیقی پیروز نخواهد بود، مگر اینکه اصول موسیقی را بیاموزد، یک اثر و ماندگار دارای شعر خوب ، تنظیم مناسب و آهنگسازی خوب است که همه اینها احتیاج به آموزش اصولی دارد.

برنامه صباهنگ هر روز ساعت 18:30 از شنبه تا چهارشنبه به تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد و با اجرای فریبا باقری همراه مخاطبان می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2068

به "پیروز ارجمند: فعالیت هنری ام را در اوج آغاز کردم" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیروز ارجمند: فعالیت هنری ام را در اوج آغاز کردم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروز ارجمند: فعالیت هنری ام را در اوج آغاز کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید