ویتامینی که به تنهایی 80 درصد مسائل بدن شما را حل می نماید!

به گزارش آی تی گپ، کارگر آنلاین/ ویتامین ث. که به آن اسید اسکوربیک نیز گفته می گردد، یک ماده مغذی مهم مورد احتیاج بدن است. این ماده مغذی محلول در آب مانند یک آنتی اکسیدان قوی مورد احتیاج برای رشد حفظ و سلامت شریان ها، بافت های زخم و غضروف عمل می نماید.

ویتامینی که به تنهایی 80 درصد مسائل بدن شما را حل می نماید!

بعضی از میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ث. می توانند به دریافت احتیاج روزانه ما برای این ویتامین یاری نمایند. منابع حاوی ویتامین ث. شامل کیوی، توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، پاپایا، گواوا، فلفل دلمه ای زرد، سبزیجات با برگ های سبز تیره مانند اسفناج، برگ چغندر و شلغم است.

گفتنی است بهتر است این خوراکی های حاوی ویتامین ث به صورت خام مصرف شده یا در صورت طبخ در دما های پایین و در زمانی کم پخته گردد، چرا که ویتامین ث. نسبت به حرارت بالا حساس بوده و از بین می رود.

علائم کمبود ویتامین ث

علائم کمبود ویتامین ث. شامل خستگی، تغییر خلق و خو، کاهش وزن، درد مفاصل و ماهیچه ها، کبودی، مسائل دهان و دندان و خشکی پوست و مو است.

با گذشت زمان، کمبود ویتامین ث. در بدن منجر به عدم توانایی تشکیل کلاژن جدید می گردد. این امر همچنین باعث می گردد بافت های مختلف بدن فرد در هم شکسته گردد و در ترمیم سلول ها نیز تأثیر می گذارد.

کمبود شدید ویتامین ث. می تواند منجر به بیماری به نام اسکوربوت گردد.

فواید ویتامین ث

مصرف کافی ویتامین ث. به فرد در مسائلی از جمله موارد زیر یاری می نماید:

1) سرماخوردگی: ویتامین ث. با تقویت سیستم ایمنی بدن شدت حملات سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد. این ویتامین اثرات رایج سرماخوردگی از جمله التهاب و آبریزش بینی را کاهش می دهد. ویتامین ث. نه تنها آلرژی ناشی از سرماخوردگی را کنترل می نماید بلکه مدت سرماخوردگی را نیز کوتاه می نماید. واقعیت شناخته شده این است که ویتامین ث. ایمنی بدن فرد را بالا می برد.

2) فشار خون بالا: اگر با فشار خون بالا درگیر هستید، پس غذا های سرشار از ویتامین ث. می تواند برای شما بسیار کارساز باشد. با مصرف منظم ویتامین ث. می توان بروز فشار خون غیرطبیعی را کاهش داد.

3) استرس: به لطف دنیای پرتنشی که در آن زندگی می کنیم، استرس یکی از رایج ترین مسائل افراد است. ویتامین ث. در مقابله با شاخص های معمولی استرس جسمی و عاطفی یاری زیادی می نماید. همچنین سطح هورمون های استرس را کاهش می دهد.

4) متابولیسم چربی: چربی شکمی، بافت چربی اطراف یا داخل حفره شکمی است. برای متابولیسم مناسب چربی مصرف منظم ویتامین ث. لازم است. ویتامین ث. به تقویت متابولیسم شما یاری نموده و بنابراین وزن شما را کنترل می نماید.

5) فراوری کلاژن: کلاژن ماده ای است که به طور طبیعی توسط بدن فراوری می گردد. با این حال با افزایش سن افراد، فراوری این ماده کاهش می یابد. ویتامین ث. نقش مهمی در فراوری کلاژن دارد که باعث کاهش چین و چروک و علائم و نشانه های پیری می گردد.

6) پوستی بهتر: تشکیل الاستین، ترکیبی که باعث ضخیم شدن، محافظت و بهبودی سلول های پوستی می گردد، به میزان ویتامین ث. در بدن شما بستگی دارد. الاستین پوست شما را سالم و درخشان نگه می دارد. اگر می خواهید پوست بهتری داشته باشید، غذا های سرشار از ویتامین ث. را بیشتر مصرف کنید و مانند دوران جوانی پوستی درخشان به دست آورید.

به گفته متخصصان تغذیه، ویتامین ث. از مزایای سلامتی بسیاری از مبارزه با سکته مغزی گرفته تا بهبود زخم ها و یاری به جذب آهن توسط بدن برخوردار است. به همین دلیل پیشنهاد می گردد غذا های سرشار از ویتامین ث. را به همراه آهن مصرف کنید.

ویتامین ث. که به آن اسید اسکوربیک نیز گفته می گردد، یک ماده مغذی مهم مورد احتیاج بدن است. این ماده مغذی محلول در آب مانند یک آنتی اکسیدان قوی مورد احتیاج برای رشد حفظ و سلامت شریان ها، بافت های زخم و غضروف عمل می نماید.

بعضی از میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ث. می توانند به دریافت احتیاج روزانه ما برای این ویتامین یاری نمایند. منابع حاوی ویتامین ث. شامل کیوی، توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، پاپایا، گواوا، فلفل دلمه ای زرد، سبزیجات با برگ های سبز تیره مانند اسفناج، برگ چغندر و شلغم است.

گفتنی است بهتر است این خوراکی های حاوی ویتامین ث. به صورت خام مصرف شده یا در صورت طبخ در دما های پایین و در زمانی کم پخته گردد، چرا که ویتامین ث. نسبت به حرارت بالا حساس بوده و از بین می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1261

به "ویتامینی که به تنهایی 80 درصد مسائل بدن شما را حل می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامینی که به تنهایی 80 درصد مسائل بدن شما را حل می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید