رژیم غذایی رنگارنگ؛ مواد غذایی خوشمزه ای که شما را لاغر و تقویت می نماید

به گزارش آی تی گپ، اگرچه این روزها بسیاری از افراد به دنبال رژیم های لاغری هستند. اما باید به این نکته توجه کنید که رژیم رنگارنگ می تواند همزمان موجب لاغری و سلامتی گردد. رژیم رنگارنگ ترکیبی است از سبزیجات و میوه ها که همگی برای بدن مفیدند.

رژیم غذایی رنگارنگ؛ مواد غذایی خوشمزه ای که شما را لاغر و تقویت می نماید

به گزارش آی تی گپ به نقل از انتخاب، غذاهای پررنگ می توانند تاثیر خیره نماینده ای بر سلامتی افراد بگذارند. رژیم رنگارنگ می تواند خطر ابتلا به کرونا یا بیماری های مزمن را نیز تاحدودی کاهش دهد.

غذاهای قرمز

غذاهای قرمز خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار محافظی دارند. فیتوشیمیایی آن ها می تواند تومورها را در بدن ما مهار کند. گوجه فرنگی، هندوانه، گریپ فروت و موارد مشابه با لیکوپن موجود در خود با آنتی اکسیدان علیه سرطان مبارزه می نمایند. با این حال، گوجه فرنگی پخته شده قوی ترین سطح لیکوپن را ارائه می دهد. سیب قرمز نیز منبع عالی کوئرستین است، آنتیاکسیدانی که رادیکال های آزاد سلول های آسیب دیده را سرکوب می نماید و می تواند مانع از پیری زودرس، بیماری قلبی و سرطان گردد. تربچه، گیلاس، کلم قرمز، توت فرنگی، زغال اخته و انگور قرمز حاوی آنتوسیانین، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های ضد سرطان است که همچنین می تواند به بهبود گردش خون، کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند.

غذاهای آبی و بنفش

میوه ها و سبزیجات آبی و بنفش پر از آنتی اکسیدان ها، به خصوص آنتوسیانین است. این خواص در انواع توت ها فراوان است. آلو، زغال اخته، توت سیاه و آب میوه های توت سرشار از مزایای ضد تومور هستند. آنتوسیانین به محافظت از پوست در برابر آفتاب، کاهش خطر سکته مغزی، بهبود حافظه و محافظت از سیستم قلبی عروقی در برابر پلاک و آسیب کلسترول LDL یاری می نماید. به خاطر داشته باشید، انگور بنفش بهترین منبع رسوراترول، یک ترکیب طبیعی گیاهی است که با بیماری های مربوط به سن مقابله می نماید.

غذاهای نارنجی و زرد

برای مصرف ویتامین C و A، میوه ها و سبزیجات نارنجی و زردرنگ را در بشقاب خود قرار دهید. فلفل دلمه ای زرد، پاپایا و مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت سرشار از ویتامین C و تقویت نماینده ایمنی بدن هستند. سیب زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل با آنتی اکسیدان بتاکاروتن، پیشرو در تامین ویتامین A هستند. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می نماید. این به سالم ماندن پوست ما یاری می نماید و عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می نماید و خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید را کاهش می دهد.

غذاهای سبز

سبزیجات سبز تیره مانند کلم بروکلی، اسفناج، کلم بروکسل حاوی آنتی اکسیدان محافظ چشم است. سبزیجات حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. با این حال، اسفناج، کلم بروکلی و کلم حاوی مقدار زیادی کلسیم، آهن و ویتامین های گروه B هستند. فولات، یکی از مهم ترین ویتامین های گروه B برای زنان در سن باروری است که می تواند به کاهش خطر ابتلا به مسائل در نوزادان یاری کند. فولات همچنین در آووکادو و مارچوبه یافت می گردد که از بیماری های قلبی و افسردگی جلوگیری می نماید.

غذاهای سفید

سبزیجات سفید مانند قارچ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند در حالی که سیر و پیاز حاوی مقادیر زیادی آلیسین هستند (آنتی اکسیدانی است که باکتری ها و عفونت ها مبارزه می نماید و خطر ابتلا به بعضی سرطان ها را کاهش می دهد). همچنین می توانید از گل کلم مقدار زیادی فیبر، ویتامین C و فولات دریافت کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 15 شهریور 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1208

به "رژیم غذایی رنگارنگ؛ مواد غذایی خوشمزه ای که شما را لاغر و تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی رنگارنگ؛ مواد غذایی خوشمزه ای که شما را لاغر و تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید