هواوی از سامسونگ جلو زد، موبایل هایی که ناجی غول فناوری چینی شدند، عکس

به گزارش آی تی گپ، در سه ماهه اول سال تازه، هواوی با 35 درصد پیشتاز بازار است و سامسونگ 23 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

هواوی از سامسونگ جلو زد، موبایل هایی که ناجی غول فناوری چینی شدند، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش دیجیاتو، بازار گوشی های تاشو در حال مجذوب کننده تر و هیجان انگیزترشدن است. سامسونگ که از زمان عرضه گلکسی فولد اصلی در سال 2019، رهبر اصلی بازار گوشی های تاشو بوده است، حالا یک رقیب جدی پیدا نموده است و طبق آخرین گزارش ها، هواوی در حال حاضر بزرگ ترین تولیدکننده گوشی های تاشو دنیا است.

براساس داده های تازهی که به وسیله مؤسسه کانترپوینت اعلام شده است، سامسونگ در سه ماهه اول سال 2023، 58 درصد از محموله های دنیای گوشی های هوشمند تاشو را در اختیار داشته است و هوآوی با 14 درصد در جایگاه دوم واقع شده است. سایر تولیدکنندگان، از جمله آنر و موتورولا، 26 درصد به جای مانده را در اختیار داشته اند.

عملکرد فعلی سامسونگ و هواوی در بازار تاشو

با این حال، در سه ماهه اول سال تازه، هواوی با 35 درصد پیشتاز بازار است و سامسونگ با 23 درصد سهم بازار در سه ماهه اول 2024 به جایگاه دوم سقوط نموده است. این تغییر قابل توجه بر رقابت شدیدی که در بازار گوشی های هوشمند تاشو وجود دارد تاکید می نماید.

برای شرح این تغییر مهم بازار می توان به دلایل زیادی اشاره نمود، اما اولین و مهم ترین علت آن استفاده از فناوری 5G در گوشی های هواوی است که باعث می گردد غول چینی بتواند در بازار رقابت کند. مدل های 5G گوشی های تاشو هواوی 84 درصد از کل دستگاه های تاشو آن را تشکیل می دهند.

هواوی میت X5 به قدری محبوب است که برای سه فصل متوالی پرفروش ترین گوشی تاشو این شرکت بوده است. غول چینی بعلاوه گوشی تاشو ارزان تر هواوی پاکت 2 را نیز اواخر سال گذشته معرفی نموده بود، تا بتواند حداقل تا زمان معرفی گلکسی زد فلیپ و زد فولد 6، بر بازار تسلط داشته باشد.

در این گزارش بعلاوه گفته شده که آنر و موتورولا نیز در بازارهای چین و خارج از کشور رشد قابل توجهی داشته اند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 خرداد 1403 بروزرسانی: 11 خرداد 1403 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2411

به "هواوی از سامسونگ جلو زد، موبایل هایی که ناجی غول فناوری چینی شدند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی از سامسونگ جلو زد، موبایل هایی که ناجی غول فناوری چینی شدند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید