تور آلمان ارزان: نکات مهم هنگام خرید لنت ترمز خودروهای آلمانی

به گزارش آی تی گپ، رپرتاژ آگهی- سیستم ترمز خودرو متشکل از قطعات مختلفی است که مهم ترین قطعه در این سیستم، لنت ترمز است. لنت ترمز نقش اساسی در سلامت سیستم ترمز خودرو و مخصوصاً سلامت سرنشینان خودرو دارد. لنت در هنگام رانندگی، بر اثر عوامل مختلفی مثل سبک رانندگی و نوع راستا دچار ساییدگی شده و در نتیجه فرسوده می گردد. همانطور که می دانید رانندگی با لنت فرسوده بسیار خطرناک است و تعویض نکردن آن باعث می گردد که صاحب خودرو متحمل خسارت بیشتر و گاها جبران ناپذیر گردد. اگر صاحب یکی از خودروهای پورشه و مرسدس بنز هستید و در پی یک لنت ترمز باکیفیت می شد، پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تور آلمان ارزان: نکات مهم هنگام خرید لنت ترمز خودروهای آلمانی

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مشخصات لنت ترمز پورشه

خودروسازی پورشه در سال 1931 یعنی 90 سال پیش، در آلمان تاسیس شد. تمرکز خودروسازی پورشه عموماً بر طراحی و ساخت خودروهای اسپرت و خودروهای لوکس معطوف بوده است. ترمزهای اصلی پورشه دقیقاً با خروجی موتور و سیستم تعلیق مدل مربوطه سازگار هستند. هر قطعه تحت شدیدترین شرایط آزمایش می گردد تا از کیفیت بالای مواد اطمینان حاصل گردد.

لنت ترمز یکی از قطعات اصلی در سیستم ترمز است و با اصطکاکی که ایجاد می نماید باعث کاهش سرعت دیسک ترمز و در نهایت توقف خودرو می گردد. تمامی خودروها ازجمله خودروی پورشه با توجه به ویژگی های خاص خود دارای لنت ترمز با کد فنی خاص هستند. لنت ترمز پورشه بسته به مدل و نوع خودرو، فرق دارد.

در طراحی و فراوری تمامی قسمتهای سیستم ترمز خودروهای پورشه، حساسیت و ظرافت خاصی بکار رفته است. به اسم مثال تقریبا در تمامی خودروهای تازه پورشه از سیستم ترمز برمبو Brembo درچرخ جلو استفاده شده است. از طرفی به علت شتاب و سرعت زیاد این خودروها، طبیعتا باید لنت ترمز پورشه، سطح اصطکاک بیشتری داشته باشد تا بتواند خودرو را در زمان مناسب متوقف کند. به همین علت از لحاظ ظاهری، لنت پورشه ابعاد عظیم تری نسبت به لنت سایر خودروهای سواری داشته و از نظر کیفیت هم دارای برترین مواد تشکیل دهنده است.

زمان تعویض لنت مرسدس بنز

طول عمر لنت ترمز مرسدس بنز به عوامل مختلفی از جمله کیفیت مواد تشکیل دهنده لنت، طول و نوع جهت و سبک رانندگی صاحب خودرو بستگی دارد. با وجود این عوامل، لنت به مرور دچار ساییدگی شده و در نهایت فرسوده می گردد. اگر لنت فرسوده به موقع تعویض نگردد، می تواند بر سلامت سیستم ترمز تاثیر بگذارد. همین امر می تواند سبب گردد تا مالک خودرو متحمل خسارت زیادتری گردد. لنت ترمز فرسوده دارای علامت هایی است از جمله؛

** بوی سوختگی لنت

** صدای سوت یا جیغ در زمان ترمزگیری

** کشیده شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمزگیری

** صدای سایش و خردگی در زمان ترمزگیری

** احساس ضربان یا لرزش در فرمان و یا پدال ترمز

** روشن شدن چراغ هشدار مربوط به اتمام لنت

** شما به اسم مالک خودرو با مشاهده هر کدام از مواردی که در بالا گفته شد، می بایست هر چه سریع نسبت به تعویض لنت ترمز اقدام کنید.

قیمت لنت ترمز مرسدس بنز

قیمت لنت ترمز بنز با توجه به کیفیت مواد تشکیل دهنده لنت، مدل و سال ساخت خودرو فرق دارد. لنت ترمز اصلی که با نام لنت OEM و یا لنت جنیون پارت مرسدس بنز هم از آن نام برده می گردد؛ در واقع همان لنت هایی هستند که به سفارش شرکت بنز، فراوری شده اند. قطعات OEM خودروهای مرسدس بنز از جمله لنت ترمز مرسدس بنز، در بسته بندی های مخصوص این شرکت، به بازار لوازم یدکی هم عرضه می شوند.

لنت ترمز مرسدس بنز اصلی به علت کیفیت مواد تشکیل دهنده و ارزش برند، قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر برندها دارد. در بازار لوازم یدکی، برندهای لنت ترمز بنز بسیاری وجود دارند، که دارای کیفیتی مشابه یا به ندرت بهتر از لنت اصلی هستند. بنابراین برای خرید لنت ترمز بنز حتما به مدل، سال فراوری و شماره شاسی خودروی خود توجه کنید.

خرید لنت ترمز

همانطور که پیش تر گفته شد، لنت ترمز یکی از قطعات مهم در سیستم ترمز خودرو است. وجود برندهای متنوع با قیمت های مختلف در بازار باعث ایجاد سردرگمی هنگام خرید لنت می گردد. معمولاً خودروها با توجه به سال فراوری، مدل اتاق و … دسته بندی شده اند تا شما بتوانید به سادگی لنت ترمز مناسب را انتخاب کنید. اما گاهی برای بعضی خودروها احتیاج به چک کردن شماره شاسی خودرو است.

برندهای متنوع با قیمت های مختلف در بازار وجود دارد و ممکن است شما برای انتخاب لنت دچار تردید شوید و تشخیص اینکه کدام لنت ترمز برای خودروی شما مناسب است برای شما سخت گردد. از طرفی این نگرانی وجود دارد که لنت ترمز تقلبی و یا کم کیفیت بخرید. اگر تصمیم دارید یک لنت با قیمت مناسب، با کیفیت بالا و با تضمین اصل بودن تهیه کنید؛ می توانید محصول مورد نظر را از فروشگاه اینترنتی lent.ir، مرکز خرید آنلاین لنت ترمز سفارش دهید و در محل تحویل بگیرید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، وجود یک لنت ترمز با کیفیت در سیستم ترمز خودرو یک امر بسیار لازم است. عظیمترین دغدغه برای خریداران لنت ترمز پورشه و مرسدس بنز، داشتن اصالت کالا است. قطعا وجود تنوع بالای برندهای لنت ترمز و قیمت های مختلف باعث سردرگمی مالکان خودرو می گردد. اگر مالک یکی از خودروهای آلمانی همانند پورشه و مرسدس بنز هستید و تصمیم دارید یک لنت ترمز با کیفیت بالا و با تضمین اصالت کالا تهیه کنید؛ می توانید محصول مورد نظر را از فروشگاه اینترنتی lent.ir که یکی از قدیمی ترین مراکز خرید آنلاین در زمینه لنت ترمز خودرو است سفارش دهید. این فروشگاه اینترنتی با داشتن پشتیبانی فنی آماده ارائه مشاوره های رایگان به شما عزیزان هستند تا یک لنت مناسب برای خودرو خود تهیه کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1891

به "تور آلمان ارزان: نکات مهم هنگام خرید لنت ترمز خودروهای آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: نکات مهم هنگام خرید لنت ترمز خودروهای آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید