نکات قبل از سفر به تایلند

به گزارش آی تی گپ، سفر به تایلند بسیار هیجان انگیز است مخصوصا اگر برای اولین بار باشد که به این سفر میروید، تایلن حسابی برایتان غافلگیریهایی را کنار گذاشته است، اما شاید اگر قبل از سفر این نکات را بدانید برایتان مفید واقع شوند.

نکات قبل از سفر به تایلند

سفر به تایلند قطعا تجربه ای خوشایند است. تایلند تنها در یک سال حدود 26 میلون نفر بازدیدکننده را از سراسر دنیا جذب کرده و از این رو، مقصد بسیار مهمی برای صنعت گردشگری می باشد. می توان گفت تایلند دروازه امید اکثر گردشگران آسیایی محسوب می شود. اما آداب و رسوم حاکم بر این کشور با دیگر نقاط جهان کمی متفاوت است.

افرادی که تجربه سفر به تایلند را داشته اند، کاملا با این تفاوت آشنا هستند. اما اگر برای اولین بار قصد سفر به تور تایلند را دارید.

تایلند کشوری سرگرم کننده و بسیار آزاد است؛ از مواد مخدر غیرقانونی استفاده نکنید.

در این مورد خوب حواستان را جمع کنید؛ تایلند یکی از کشورهایی است که سخت ترین مجازات را برای مواد مخدر اعمال می کند. به دلایلی، مسافران طبیعت آرام مردم محلی را مشاهده می کنند و با دیدن هیجان بانکوک و جزایر آزاد تایلند، تصور می کنند که آمستردام آسیا را پیدا کرده اند. این باور کاملا غلط است.

در تور تایلند نوشیدنی بسیار ارزان است و تقریبا در همه جا یافت می شود. از این رو، بسیاری از گردشگران فکر می کنند استفاده از مواد مخدر خلاف بزرگی نیست. اما اگر در گوگل “سلول زندان های تایلند” را جستجو کنید، کاملا برایتان جا می افتد که تایلند در مورد مواد مخدر تا چه اندازه ای سختگیر است.

آیا پکیج هتل شما شامل وعده های غذایی می شود؟ خوب است. اما از آن صرف نظر کنید.

هرگز در هتل غذا نخورید. حتی صبحانه… در عوض سعی کنید از بازارهای شبانه تایلند استفاده کنید. اگر یک رستوران محلی دیدید که به نظرتان جذاب آمد، وارد شوید. تنها کافیست با دست به بشقاب غذای یکی از مشتریان اشاره کنید و همان غذا را سفارش دهید. شانستان را امتحان کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

نرخ سه چرخه های تایلند از تاکسی گران تر است.

اگر رانندگان سه چرخه به شما اصرار کردند که با قیمت پایین شما را به مقصد می رسانند، باور نکنید. البته سوار شدن این سه چرخه های بامزه برای یک بار ایرادی ندارد. اما باید بدانید که سقف این وسایل نقلیه خیلی کوتاه است و دید شما را به شهر محدود می کند. برای رفت و آمد در سطح شهر بهتر است از تاکسی استفاده کنید.

به منطقه ایسان بروید.

ناحیه شمال شرقی تایلند یا همان ایسان، کم گردشگرترین نقطه تایلند محسوب می شود. به همین دلیل، ایسان یکی از ناب ترین نقاطی است که می توانید در تایلند پیدا کنید. بهترین موسیقی، غذا و مردم کشور در این نقطه یافت می شوند.

با این حال، هیچ کوه و جنگلی در منطقه ایسان وجود ندارد. در واقع یکی از دلایل خاص بودن منطقه ایسان این است که گردشگران از آن صرف نظر می کنند. در ایسان تجربیات گرانبهایی انتظار شما را می کشند.

سگ های ولگرد به مشکل اصلی شهرهای کوچک تبدیل شده اند.

در جزایر و شهرهای بزرگ تایلند خبری از سگ های ولگرد نیست؛ اما شهرهای کوچکتر با این مسئله رو به رو هستند. فرهنگ مردم محلی تایلند به گونه ایست که به سگ های ولگرد و گرسنه غذا می دهند. این موضوع کمی دلهره آور است؛ زیرا سگ های ولگرد می توانند واقعا مزاحم و خطرناک باشند. این سگ ها شما را دنبال می کنند، پارس می کنند و گاهی اوقات ممکن است حتی شما را گاز بگیرند.

در سفر به تایلند از فیل سواری و عکس گرفتن با ببرها اجتناب کنید.

اگر می خواهید از سفرتان به تایلند مستند سازی کنید. حیوانات را فراموش کنید. عکس گرفتن با فیلی که از کمردرد رنج می برد، اصلا ایده خوبی نیست. این می تواند به نوعی سوء استفاده از حیوانات تلقی شود. می توانید به پارک های مخصوص فیل ها بروید و آنها را حمام کنید.

شام خوردن در تایلند به هیچ کجای دنیا شبیه نیست.

در تایلند، همه مردم غذاهایی که سفارش می دهند را شریکی میل می کنند. جمله معروف “من باید غذایی که شما سفارش داده اید را انتخاب می کردم؛ اشتباه بزرگی مرتکب شدم”، در تایلند کاربرد ندارد. مگر اینکه در رستوران یا هتل باشید. اینجا همه با هم راحت هستند. یک بوفه کوچک روی میز شما قرار می دهند که همه غذاهای آن تازه سرو شده اند.

در سفر به تایلند از مناطق کم بازدید، دیدن کنید.

سیل گردشگران در پوکت، ساموی، پاتایا، بانکوک و چیانگ مای بیداد می کند. پیشنهاد ما به شما این است که از نقاط دیگر تایلند مثل: ترانگ و یوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani) بازدید کنید و بُعد دیگری از تایلند را هم ببینید.

مردم تایلند صبحانه نمی خورند.

در تایلند، صبحانه ممکن است یک کاسه شیربرنج یا سوپ باشد. اکثر رستوران هایی که صبحانه سرو می کنند، بسیار گران اما بی کیفیت هستند. بهتر است صبح ها را با میوه و قهوه سر کنید و پولتان را برای نهار خرج کنید.

در سفر به تایلند هرگز، هرگز و هرگز سوار مینی ون های سفید نشوید.

در تایلند، مینی ون های سفید رنگ 12 نفره ای وجود دارند که در سراسر کشور و از شهری به شهر دیگر حرکت می کنند. این ها تله های مرگ هستند. این ون های سفید رنگ دلیل اصلی بسیاری از حوادث وحشتناک هستند.

تایلند دارای بالاترین میزان مرگ و میر ترافیکی در جهان است که مسبب بیشتر این سوانح، مینی ون های سفید رنگ هستند. به جای آن از قطار یا اتوبوس های VIP استفاده کنید.

پاهایتان را پایین بیاورید.

در فرهنگ تایلندی ها، سر مقدس ترین عضو بدن محسوب می شود. در عوض پاها عضوی کثیف تلقی می شوند. با پا به کسی اشاره کردن، معادل استفاده از انگشت میانی است. هرگز پاهایتان را روی بدن و به ویژه سر کسی نگذارید. شما در تایلند با مسافرانی رو به رو می شوید که در سه چرخه یا روی صندلی رستوران، پاهایشان را دراز کرده اند؛ این رفتار از نظر تایلندی ها بسیار زشت است. تنها جایی که می توانید با خیال راحت پاهایتان را دراز کنید در بانوج های ساحلی است.

انتشار: 15 بهمن 1396 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 23

به "نکات قبل از سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات قبل از سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید