نباید قبح اشرافی گری در بین مسئولین بریزد

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران، حجت الاسلام سید احمد میرشریفی در خطبه های امروز نماز جمعه آبسرد طی سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: اگر اصحاب رسانه به رسالت و مسئولیت خود واقف باشند، قطعا نقش تاثیرگذاری در کشور خواهند داشت، دریافت اطلاعات صحیح، دقیق و به موقع از مهم ترین وظایف رسانه است، که متاسفانه اصحاب رسانه گاهی با موانعی در این راستا مواجه می شوند.

نباید قبح اشرافی گری در بین مسئولین بریزد

وی افزود: امروز متاسفانه نام برخی از متهمین پرونده های اقتصادی به اختصار ذکر می شود، اما در برخی جرم های دیگر که هنوز کارشناس پرونده را ندیده است، به سرعت مطرح می شود،.

امام جمعه آبسرد گفت: امروز اقتصاد رسانه بسیار اهمیت دارد، گاهی برخی از ارگان ها و اشخاص سعی می کنند، با تامین مادی رسانه از آن ها سوء استفاده کنند، از انتشار برخی موارد جلوگیری کرده و برخی موضوعات را به ناحق نشر می دهند، باید برای رسانه های دولتی و خصوصی فکری کرد.

وی بزرگ نمایی در رسانه ها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: نباید اهل رسانه با بزرگ نمایی برخی مواردی که به صلاح مملکت، استان و یا منطقه نیست، در جهت خلاف منافع مردم حرکت کنند.

میرشریفی سپس با تاکید بر وحدت در جامعه گفت: وحدت می بایست حول محور ولی فقیه باشد، مسئول بی ولایت در این کشور فایده ای ندارد، مسئولی که ولایت پذیر نباشد، به درد این مردم نمی خورد و مردم وی را نمی پذیرند، یک مسئول باید روحیه نقد پذیری داشته باشند.

وی بر مبارزه با گرانی، فقر و تبعیض در جامعه تاکید کرد و افزود: مسئولین باید به دشمن بی اعتماد باشند، این امر به خصوص در مسئولین رده بالا اهمیت دارد.

امام جمعه آبسرد با انتقاد از رواج اشرافی گری در برخی از مسئولین گفت: مسئولین نباید دچار دنیاطلبی و مادی گرایی باشند، قبح اشرافی گری در جامعه نریزد، کسی که روحیه اشرافی گری دارد، برای مردم دلسوزی نمی کند، یک مسئول اشرافی ممکن است، حتی از گرانی ها نفع ببرد.

وی ضمن تاکید بر ترمیم کابینه افزود: باید مدیران با کارامدی بالا در راس کار باشند، مدیر دلسوز باشد، تا منشا تحولات شگفتی ساز در جامعه باشد، این موارد می تواند مشکلات جامعه را حل کند، دولت بازنگری روی افرادی که انتخاب کرده داشته باشد و افرادی قوی و متدین و با تقوا انتخاب کند، تا مشکلات کم شود، در بانک مرکزی تغییر یک مدیر توانست آرامش به بازار ارز باز گرداند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 46

به "نباید قبح اشرافی گری در بین مسئولین بریزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید قبح اشرافی گری در بین مسئولین بریزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید