تور دوحه: قطره گیاهی هایپیران

به گزارش آی تی گپ، مسائل اجتماعی و مالی دهه های اخیر باعث افزایش افسردگی انسان ها در سطح دنیا شده است. افسردگی در زندگی های ماشینی و جوامع پرجمعیت به خاطر مسائل بیشتر، گسترده تر است.ترس، دلهره و تشویش، رخوت و سستی، بدخوابی و بی خوابی، عدم تمرکز و افکار بی فایده گذشته و ترس از آینده، انزواطلبی، تغییرات خلق وخو و بی حوصلگی از نشانه های افسردگی هستند.

تور دوحه: قطره گیاهی هایپیران

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

قطره گیاهی هایپیران

موثرترین داروی آرامبخش

مسائل اجتماعی و مالی دهه های اخیر باعث افزایش افسردگی انسان ها در سطح دنیا شده است. افسردگی در زندگی های ماشینی و جوامع پرجمعیت به خاطر مسائل بیشتر، گسترده تر است.

ترس، دلهره و تشویش، رخوت و سستی، بدخوابی و بی خوابی، عدم تمرکز و افکار بی فایده گذشته و ترس از آینده، انزواطلبی، تغییرات خلق وخو و بی حوصلگی از نشانه های افسردگی هستند.

شیوع افسردگی که متأسفانه روز به روز گسترده تر می گردد توجه متخصصان و محققان را به طورجدی به خود جلب کرده است و آنها را در پی چاره جویی برآمده اند. گرچه برای کاهش و درمان افسردگی باید از روش های غیردارویی هم یاری گرفت، اما استفاده از داروها یکی از راه های اصلی مقابله با آن است. از طرفی عوارض جانبی داروهای شیمیای آرامبخش باعث نگرانی مصرف نمایندگان است، به همین علت در سه دهه گذشته تهیه داروهای گیاهی آرامبخش گیاهی به شدت مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه داروهای مؤثری از دنیای گیاهان به وسیله کارخانجات داروسازی تهیه شده است که می توانند در بیشتر موارد جایگزین آرامبخش های شیمیایی شوند.

مؤثرترین گیاه دارویی آرامبخش:

در بین حدود 50 گیاهی که از قدیم در کشورهای مختلف و در طب سنتی به اسم آرامبخش مورد استفاده بوده است، قدمت استفاده از گیاهی با نام علمیHypercum perforatum و نام های فارسی علف چای یا گل راعی به 2100 سال می رسد و بیشتر دانشمندان از جمله رازی و ابن سینا از خواص مهم آن در آثارشان به خوبی یاد کرده اند.

امروزه بیش از صد کارخانه داروسازی از این گیاه فرآورده های دارویی تهیه و به بازار ارائه کرده اند؛ به طوری که در سال های اخیر پرمصرف ترین داروی آرامبخش گیاهی در سراسر دنیا بوده است.

این گیاه از 3 سال گذشته به وسیله داروسازی پورسینا به شکل قطره و به نام هایپیران به بازار دارویی ارائه شده و با موفقیت در حال استفاده است.

نکات قابل توجه:

* دارو دیر اثر بوده و در دو هفته اول اثر ضعیفی دارد. اثر حقیقی آن از هفته سوم به بعد ظاهر می گردد.

* با توجه به اینکه برای درمان افسردگی گاهی به مدت طولانی باید دارو مصرف گردد، قطره هایپیران را می توان در طولانی مدت و حتی سال ها استفاده نمود.

* قطره هایپیران برای آرامش و تسکین دردهای قبل و هنگام قاعدگی و زمان یائسگی بسیار مناسب است.

* اطلاعات مربوط به قطره در بروشور همراه دارو ارائه شده است.

* برای به دست آوردن نتایج مطلوب، مصرف هایپیران را باید تا از بین رفتن کلیه علائم افسردگی و رضایت کامل ادامه داد. گاهی نیاز به چندین ماه مصرف است.

مقدار مصرف:

* بزرگسالان دو تا سه نوبت در روز و هر نوبت 30 قطره در کمی آب یا آب میوه رقیق کرده و میل نمایند.

* نوجوانان دو تا سه نوبت در روز و هرنوبت 20 قطره در کمی آب یا آب میوه رقیق کرده و میل نمایند.

موارد مصرف:

ترس، دلهره و تشویش، بی حوصلگی و انزواطلبی، رخوت و سستی، افسردگی سنین کهولت، سردردهای عصبی و میگرنی، عدم تمرکز و افکار بی فایده گذشته و آینده ناراحت نماینده، بدخوابی و بی خوابی، سردردها، دردها و تغییرات خلق وخوی قبل و هنگام قاعدگی و یائسگی در زنان.

عوارض جانبی:

مصرف در حد توصیه شده، عارضه جانبی ندارد.

منبع: نشریه دنیای تغذیه، شماره 107

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1907

به "تور دوحه: قطره گیاهی هایپیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: قطره گیاهی هایپیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید