فرار مالیاتی ایلان ماسک و جف بزوس فاش شد

به گزارش آی تی گپ، گزارشی جدید نشان می دهد جف بزوس و ایلان ماسک با وجود ثروت چند صد میلیاردی چند سال مالیات بر درآمد نپرداخته اند.

فرار مالیاتی ایلان ماسک و جف بزوس فاش شد

طبق گزارش جدید رسانه خبری ProPunlica، چند میلیاردر آمریکایی از جمله جف بزوس بنیانگذار آمازون و ایلان ماسک بنیانگذار تسلا چند سال از پرداخت اقتصادیات بر درآمد اجتناب نموده اند.

رسانه مذکور با اتکا به اطلاعات اقتصادیاتی هزاران ثروتمند آمریکایی طی 15 سال اخیر این خبر را منتشر نموده است. هرچند این اطلاعات در اختیار سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) است اما تا به امروز تعیین نشده ProPunlicaچگونه به آن دسترسی یافته است.

براساس گزارش منتشر شده، ارزش ثروت بزوس 191.7 میلیارد دلار ذکر شده، اما وی در 2007 یا 2011 میلادی اقتصادیات بر درآمد خود را پرداخت ننموده است. ثروت ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی دو شرکت تسلا و اسپیس ایکس نیز 151 میلیارد دلار است. او نیز در سال 2018 میلادی اقتصادیات بر درآمد نپرداخته است.

ProPunlica در گزارش خود اشاره می نماید میلیاردرها در مقایسه با مردم عادی آمریکا درصد بسیار پایینی از درآمد خود را صرف پرداخت اقتصادیات نموده اند.

البته اطلاعات اقتصادی شهروندان محرمانه است و ممکن است کارمندان IRS برای اشتراک گذاری این اطلاعات با اقدامات قانونی روبرو شوند.به همین دلیل مقامات فدرال مشغول آنالیز نشت این اطلاعات هستند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1772

به "فرار مالیاتی ایلان ماسک و جف بزوس فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار مالیاتی ایلان ماسک و جف بزوس فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید