عوامل احتمالی مسمومیت دانش آموزان قم ، ماجرا مشکوک است ، کدام نهادها پیگیر موضوع هستند؟

به گزارش آی تی گپ، مسمومیت دانش آموزان در شهر قم در روزهای اخیر حاشیه ساز شده است. موضوعی که هنوز علت آن معین نیست و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده این شهر تاکید نمود که همه دستگاه های امنیتی و انتظامی تا معین شدن ابعاد ماجرا فعال خواهندبود.

عوامل احتمالی مسمومیت دانش آموزان قم ، ماجرا مشکوک است ، کدام نهادها پیگیر موضوع هستند؟

خبرنگاران - گروه سیاسی: ماجرای مسمومیت دانش آموزان قمی همچنان مبهم است و هنوز علت این مسمومیت که چندین بار تکرار آن موجب نگرانی مضاعف شده، معین نشده است. در همین زمینه، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مسمومیت سریالی دانش آموزان قمی گفت: دستگاه های امنیتی درحال پیگیری موضوع هستند و تعدادی از وزرا نیز برای پاسخگویی به مجلس دعوت شده اند، اما هنوز علت اصلی این حوادث به طور دقیق روشن نیست و امیدوارم هر چه زودتر دلایل بروز این اتفاق معین گردد.

مشکوک است

نماینده قم ضمن تاکید بر مشکوک بودن این موضوع، ادامه داد: افتقی که 7 بار تکرار گردد حتما و به شدت هم مشکوک است.

امیر آبادی فراهانی درباره اقدامات اجرا شده در راستای پیگیری این مسمومیت های سریالی گفت: جلسات پیگیری در استانداری قم بارها تشکیل شده است همه نهادها و دستگاه های مرتبط درحال آنالیز آن هستند. ضمن اینکه همه مدارس استان هم تعطیل شدند تا موضوع معین تکلیف گردد.

این نماینده درباره اقدامات آموزش و پرورش هم گفت: وزیر آموزش پرورش تیمی را در استان برای آنالیز مستقر نموده است که این تیم قرار است عوامل احتمالی از جمله سیستم تهویه مدارس استان را آنالیز نمایند.

اقدامات نمایندگان استان

امیرآبادی فراهانی درباره اقدامات نمایندگان استان هم گفت: ما تکرار موضوع مسمومیت دانش آموزان را طبیعی نمی دانیم و ضمن پیگیری مکرر از مسئولان مربوطه از وزاری اطلاعات، آموزش و پرورش ، بهداشت و کشور در این باره در مجلس طرح سوال خواهیم کرد. ضمن اینکه دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و درمانی هم همچنان در حال پیگیری و آنالیز موضوع هستند و در صورتی که به نتیجه برسند حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

نماینده مردم قم درباره احتمال امنیتی بودن موضوع هم ضمن بیان اینکه به هر حال همه دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی تا معین شدن ابعاد ماجرا به طور جدی پیگیر موضوع هستند. علاوه بر این نهادها، مجموعه خدمات شهری و آتش نشانی و... نیز کنار نهادهای امنیتی قرار گرفته اند تا علت اصلی موضوع را پیدا نمایند.

وی تاکید نمود: به رغم همه آنالیز ها و پیگیری ها، هنوز برای اطلاع رسانی دقیق چیزی به ما اعلام نشده است و نمی توانیم به طور دقیق در این باره اظهار نظر کنیم.

عوامل احتمالی مسمومیت دانش آموزان

او درباره عوامل احتمالی که تا این لحظه از سوی مسئولان مربوطه مطرح شده است هم گفت: نظرات مختلف است؛ بعضی وجود گازهای سمی مانند گاز دی اسید کربن در سیستم گرمایشی مدارس را عامل این اتفاق می دانند و بعضی هم مانند وزیر آموزش پرورش شائبه گاز آمونیاک را مطرح می نمایند، اما هیچ کدام از این فرضیه ها قطعی نیست و باید تا معین شدن علت اصلی صبر کرد.

هشدار به مسئولان در مجلس

این اظهارات امیر آبادی در حالی مطرح شد که در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تذکری شفاهی، توضیح داد: مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر مدارس قم همچنان ادامه دارد و از وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کشور و اطلاعات می خواهم هیات ویژه ای جهت آنالیز و یافتن بروز این حادثه تلخ به قم اعزام نمایند.

وی در ادامه خطاب به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، اعلام کرد: این موضوع شوخی بردار نیست. اقدام عاجل به عمل آورید. دو ماه است که بنده و آقای ذوالنور پیگیری این مسئله هستیم اما پاسخی داده نشده است از شما می خواهم هرچه سریع تر به این موضوع رسیدگی و خانواده های قمی را از نگرانی خارج کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2309

به "عوامل احتمالی مسمومیت دانش آموزان قم ، ماجرا مشکوک است ، کدام نهادها پیگیر موضوع هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل احتمالی مسمومیت دانش آموزان قم ، ماجرا مشکوک است ، کدام نهادها پیگیر موضوع هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید