عنصر گمشده در رژیم غذایی گیاهخواری

به گزارش آی تی گپ، به تازگی دانشمندان عنصر حیاتی گمشده در رژیم غذایی گیاهخواری را کشف کردند. این عنصر حیاتی و مکمل طبیعی که جلبک نامیده می گردد را می توان برای جبران کمبود ویتامین B12 در رژیم های غذایی گیاهی استفاده کرد.

عنصر گمشده در رژیم غذایی گیاهخواری

به گزارش دیده بان به نقل از گاردین، بر اساس تحقیقات نو دانشمندان دانشگاه کمبریج، مکمل ها و ویتامین های موجود در جلبک به زودی می تواند مؤثرترین راه چاره برای جایگزینی یک ماده مغذی مهم از دست رفته در رژیم های غذایی گیاهی باشد.

محبوبیت غذاهای بدون گوشت و لبنیات در رژیم های غذایی غربی، بسیاری از افراد را به طور بالقوه در معرض کمبود ویتامین قرار می دهد. به همین علت، ممکن است گیاهخواران پس از مدتی از کمبود ویتامین B12 که یک ویتامین و ماده اساسی در ساخت خون و سلول های عصبی است، رنج ببرند.

پروفسور Alison Smith، رئیس گروه متابولیسم گیاهی در دانشگاه می گوید: رژیم های غذایی که صرفا بر پایه محصولات گیاهی است، در سطوح مختلف عالی هستند، اما کمبودهای خاصی دارند که یکی از مهم ترین آن ها کمبود ویتامین B12 است.

دکتر پیغام مهرشاهی، همکار وی اضافه نمود: مکمل های مبتنی بر ویتامین B12 در حال حاضر در دسترس هستند، اما تمام آن ها کارساز و مؤثر نیستند. اگر رژیم گیاهخواری دارید، در خطر کمبود ویتامین B12 قرار می گیرید و در این صورت، می توانید مکمل هایی را مصرف کنید، اما انتخاب اشتباه یک قرص یا مکمل می تواند باعث آسیب رساندن بیشتر گردد.

مهرشاهی گفت: نکته مهم این است که B12 به وسیله باکتری هایی مانند آن دسته از باکتری هایی که در سیستم گوارش گاو و گوسفند رشد می نمایند ساخته می گردد و شما نمی توانید آن را مستقیماً از گیاهان دریافت کنید. در نتیجه، اگر یک رژیم گیاهخواری را اتخاذ کنید، مصرف B12 شما می تواند به شدت کاهش یابد و این مسئله عواقب قابل توجهی برای سلامت افراد ایجاد می نماید.

در نتیجه، دانشمندان دانشگاه کمبریج راه چاره عجیبی را برای این مشکل ارائه نموده اند. بر اساس آزمایش های انجام گرفته به وسیله آن ها، بسیاری از انواع جلبک ها، عمدتا موجودات آبزی که فاقد ریشه یا ساقه هستند، توانایی قابل توجهی را در تجمع ویتامین B12 نشان می دهند. آن ها می گویند که به زودی تولیدنمایندگان می توانند از این مواد برای تهیه مکمل های حاوی ویتامین B12 استفاده نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2373

به "عنصر گمشده در رژیم غذایی گیاهخواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنصر گمشده در رژیم غذایی گیاهخواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید