عقاید خود را برای ازدواج رها نکنید

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران/کردستان روانشناس و زوج درمانگر در کردستان، گفت: آگاهی از اینکه بعضی از ارزش ها و نگرش هایتان با فرد مقابل همخوانی ندارد، ممکن است باعث گردد که برای رسیدن به او عقاید خود را رها کنید، شاید برای مدت کوتاهی بتوانید از هویت واقعی خودتان چشم بپوشانید؛ اما در دراز مدت به خود واقعی تان بازمی شد و اینجاست که بحث و جدل ها شروع می گردد.

عقاید خود را برای ازدواج رها نکنید

تریفه منقی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به امر ازدواج، اظهار کرد: در گذشته ازدواج ها به صورت سنتی به وسیله خواستگاری انجام می شد اما امروزه دوستی های قبل از ازدواج فرایند آشنایی را دستخوش تغییراتی نموده است.

وی اضافه کرد: بعضی از جوانان خواستار دوستی های بدون ازدواج اند و علاقه ای به ازدواج سنتی ندارند، ویژگی مردانی و زنانی که قصد ازدواج ندارند به راحتی قابل شناسایی نیست.

روانشناس و زوج درمانگر در کردستان، با اشاره به اینکه دوستی های قبل از ازدواج درصورتی که با اطلاع خانواده ها و باهدف شناخت بیشتر باشد فواید بسیار زیادی خواهد داشت، بیان نمود: والدین نقش مهمی در نوع و کنترل روابط دختر و پسر دارند لذا محدودیت ها و یا آزادی بیش ازحد نیز جوانان را متحمل آسیب های روانی و عاطفی خواهد نمود.

منقی به اشتباهات رایج در زمان آشنایی دختر و پسر گریزی زد و عنوان نمود: یکی از اشتباهات عظیم در زمان دوستی و قبل از جدی شدن رابطه، عدم شناخت کافی از طرف مقابل است. شروع رابطه عاشقانه بدون شناخت کافی، فرصت کشف بسیاری از مسائل مهم برای انتخاب شریک زندگی را از دست می دهد، درواقع چون می ترسند که ارتباط عاشقانه شان با مشکل روبرو گردد، خودشان را گول می زنند، پس زمانی که بدون شناخت کافی، احساساتشان درگیر گردد، شنیدن فریادهای عقل سخت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: وقتی می خواهید باکسی ازدواج کنید باید بتوانید به راحتی و بدون نگرانی باورها، نگرش ها و عقاید خود را با او در میان بگذارید. اما آگاهی از اینکه بعضی از ارزش ها و نگرش هایتان با فرد مقابل همخوانی ندارد، ممکن است باعث گردد که برای رسیدن به او عقاید خود را رها کنید، شاید برای مدت کوتاهی بتوانید از هویت واقعی خودتان چشم بپوشانید؛ اما در دراز مدت به خود واقعی تان بازمی شد و اینجاست که بحث و جدل ها شروع می گردد. البته تفاوت در ارزش ها به خودی خود مشکل آفرین نیست، دردسر زمانی شروع می گردد که به باورها و ارزش های یکدیگر احترام نگذارید.

این روانشناس، سازش های عجولانه ای که گاهی در خصوص فعالیت ها و علایق فرد رخ می دهد را یکی دیگر از اشتباهات دوستی قبل از ازدواج دانست و ذکر کرد: ممکن است از شغل خود بیرون بیایید و زنی خانه دار شوید یا از رفت وآمد با دوستان خودتان دست بکشید. هر شخصی علایق منحصر به خودش را دارد که بخشی از وجود اوست پس دست کشیدن از خواسته ها در طولانی مدت از لحاظ روانی آسیب رسان است.

منقی تاکید نمود: بسیاری از افراد شک ها و تردیدهایشان را نسبت به ازدواج نادیده گرفته و با همین دو دلی رابطه را ادامه می دهند. بی توجهی به احساسات درونی و تردیدهایشان مسلما اشتباه است پس تا زمانی که شک و تردید خود را رفع ننموده اید نباید ازدواج کنید. بهتر است به رابطه خودتان زمان بدهید تا بتوانید به شناخت بهتری از فرد مقابل خود برسید.

وی در سرانجام باور به تغییر همسر بعد از ازدواج را یکی دیگر از اشتباهات دوران آشنایی و قبل از ازدواج عنوان نمود و یادآور شد: این افراد به قدرت عشق، توجه و کوشش شان اعتماد نموده و بر این باورند که با بیان ابراز علاقه می توانند همسرشان را در زندگی تغییر دهند اما باید بدانند که شما نمی توانید هیچ کس را به غیر از خودتان تغییر دهید مگر اینکه طرف مقابل تان خود خواستار تغییر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1148

به "عقاید خود را برای ازدواج رها نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقاید خود را برای ازدواج رها نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید