صادقی: ارتقای سطح کیفی والیبال زنان مهم ترین هدف ما است

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سرمربیگری تیم ملی والیبال زنان در حالی به فریبا صادقی سپرده شد که طبق برنامه معین شده، قرار است اردوی تیم ملی بزرگسالان از چهارم خردادماه با دعوت از 22 بازیکن رسماً شروع گردد.

صادقی: ارتقای سطح کیفی والیبال زنان مهم ترین هدف ما است

با توجه به در پیش بودن رقابت های قهرمانی آسیا، صادقی اهداف و برنامه های خود را تشریح کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور، فدراسیون این امکان را نداشت تا برنامه های تیم ملی زنان را زودتر از این آغاز کند. به همین خاطر مقرر شد اردوی تیم ملی از خردادماه استارت زده گردد. این در حالی است که تا آغاز رقابت های قهرمانی زنان آسیا (شهریورماه- فیلیپین)، حدود 3 ماه فرصت داریم که زمان کمی است. از طرفی لیگ برتر بهمن ماه به انتها رسید و بچه ها زودتر از انتها سال از فضای مسابقه و تمرین خارج شدند.

وی اضافه کرد: حتی ممکن است بعضی بازیکنان در بازه زمانی بهمن تا خردادماه را در استراحت کامل سپری نموده باشند و تنها تعداد معدودی از آن ها شرایط بدنی خود را حفظ نموده باشند. با این حساب به نظر می رسد کار سختی پیش رو داریم. در شرایط کنونی شیوع کرونا، احتمال ابتلای بازیکنان به ویروس هم وجود دارد و این مسئله مزید بر علت خواهد شد تا سختی کار را دوچندان کند. به هر حال علی رغم مسئولیت سنگینی که فدراسیون به من و سایر همکارانم محول نموده، تمام کوشش مان را خواهیم کرد تا به بهترین شکل ممکن اردوها را برگزار کنیم و راهی مسابقات شویم.

انتخاب اعضای کادر فنی یکی از اقدامات مهم صادقی در بدو کار است. او در مورد نحوه انتخاب و زمان اعلام اسامی کادر فنی اش گفت: در راستای تحقق اهداف فدراسیون در مورد ارتقای سطح کیفی تیم ملی بانوان، با ایده استفاده از یک مربی خانم تمرین دهنده خارجی در کادر فنی موافق بودم.

مذاکرات برای اضافه شدن این مربی خارجی به کادر فنی در حال اجرا است و به محض نهایی شدن، گزینه مدنظر به جمع کادر فنی اضافه خواهد شد. به شخصه از این موضوع کاملاً استقبال کردم ولی برای آغاز کار از مربیان داخلی بهره می گیریم و تا دوشنبه هفته آینده کادر فنی تیم ملی والیبال بانوان معرفی خواهند شد. ضمن این که استفاده از مشاوران فنی آقا در چند بخش به شکل مقطعی و تخصصی نیز از جمله برنامه های آینده ماست.

ارتقای سطح کیفی والیبال زنان در یک برنامه بلندمدت 3 تا 5 ساله از جمله اهداف مد نظر فدراسیون والیبال است. صادقی در این خصوص گفت: در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان زنان، اهداف مان را بر مبنای سیاست های فدراسیون اجرایی خواهیم کرد. در جلسات متعددی که داشتیم بنا بر این شد که در زمان کوتاه باقی مانده تا آغاز رقابت های قهرمانی آسیا، کسب نتیجه بهتر نسبت به ادوار گذشته و ارتقای سطح کیفی والیبال بانوان را به عنوان هدف، ترسیم کنیم.

صادقی توضیح داد: فدراسیون والیبال برنامه ای دراز مدت برای تمامی رده های سنی در نظر گرفته و انتظار دارد مربیانی که در این رده های سنی کار می نمایند، برنامه 3 تا 5 ساله را پیاده نمایند. بنابراین حضورمان در قهرمانی آسیا به واقع آغاز برنامه بلند مدت فدراسیون برای ارتقای سطح کیفی والیبال زنان ایران است. از طرفی خوشبین هستیم که با حضور یک مربی تمرین دهنده خارجی، بتوانیم برنامه بلندمدت فدراسیون را به بهترین شکل ممکن به نتیجه برسانیم.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در تشریح معیارهای مدنظرش برای دعوت بازیکنان به اردوی تیم ملی هم گفت: عملکرد ثبت شده بازیکنان در جریان فصل گذشته لیگ توسط VIS، از ملاک های اصلی برای دعوت به اردوی تیم ملی است. ضمن این که ترکیب تیم ملی، ترکیبی متشکل از بازیکنان امید و چند بازیکن با تجربه خواهد بود تا هم به لحاظ ارتقای سطح کیفی و هم به لحاظ نتیجه گیری، بتوانیم به تیم یاری کنیم.

صادقی با تاکید بر این که اردوی تیم ملی والیبال زنان از چهارم خردادماه آغاز خواهد شد، گفت: این اردو تا 14 خرداد ادامه دارد و طی 2 مرحله برگزار می گردد. مرحله نخست به مدت 3 روز و با حضور 22 بازیکن آغاز می گردد و سپس تعدادی از بازیکنان از جمع ما خارج خواهند شد و سایر بازیکنان به همراه تعدادی بازیکن جدید، در مرحله دوم اردو حاضر می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1782

به "صادقی: ارتقای سطح کیفی والیبال زنان مهم ترین هدف ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادقی: ارتقای سطح کیفی والیبال زنان مهم ترین هدف ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید